116 Reacties
6 maanden geleden
Reactie op TessahS
David is in de (vroeg) ochtend meestal een bal energie en kan dan heerlijk ...
Klinkt dan toch herkenbaar. Hier is hij in de vroege ochtend ook heel gelukkig en vol energie. Maar daarna is hij echt heel humeurig en aanhankelijk alsof hij echt doodmoe is. En de dutjes die lukken voor geen meter meer. De spiegel heb ik geprobeerd maar dan begon hij te wenen. Ik denk dat hij bang had 🫣
6 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Hier heeft hij wel weken slecht geslapen, maar nu ineens niet meer dus of d ...
Ons zoontje is 15 weken en heeft de vorige dagen ook ineens veel slechter geslapen en enorm veel gedronken. Hij vroeg ineens zelfs om de 2u voor voeding (flesjes). Vanmorgen was hij al om 5u30 klaarwakker 🥺.
6 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Hier heeft hij wel weken slecht geslapen, maar nu ineens niet meer dus of d ...
Hier was het ook even maar 1 keer wakker worden in de nacht, maar het is nu alweer een dikke week 2 keer wakker worden en heeeel vroeg echt wakker zijn.
Vannacht: 19u op bed, 22u wakker, 00u30 wakker, 4u30 wakker 🙃 gelukkig kon ik hem vanochtend nog 2,5 uur in de draagzak laten slapen voor hij naar de opvang ging.
Het voelt allemaal even als complete chaos en ik weet eigenlijk ook niet zo goed hoe en of we het kunnen verbeteren of dat het gewoon afwachten is ..
6 maanden geleden
Reactie op TessahS
Och ik kijk er ook naar uit dat het weer 1 keer is 🤞wij krijgen David maar ...
Hier heeft het ook lang geduurd eer ze een tutje wou. Uiteindelijk pas aanvaard de moment dat ze ook BV van de fles dronk en we het zelfde type als de fles aanschaften (avent natural flow oid)
6 maanden geleden
Reactie op TessahS
Hier was het ook even maar 1 keer wakker worden in de nacht, maar het is n ...
Gisteren dochtertje vroeg in bed gestoken (ik probeer dutjes tussen 18u en 19u te vermijden), doel was rond 19u, maar er zat een mug (alweer) en vader wou niet dat dochter in de geur van de muggen spray moest slapen. Uiteindelijk was het 19u30, ze was dan ruim 3u wakker geweest (had overdag 2u,1.5u en 40min geslapen dus dat was dik ok). Wakker om 22u (en ik kwam net uit een diepe slaap, dus not amused), rond 23u terug in slaap, voeding om 1u en 4u ongeveer. Om 5u30 snuit vader zijn neus en is mevrouwtje wakker …
6 maanden geleden
Aan de go with the flow mama's:
Vraagjes uit nieuwsgierigheid 😊:
Hoe doe jullie het dan?? Op een gegeven moment moet je kindje toch gewoon slapen? Help je hem dan actief in slaap of vallen die vanzelf in slaap? Hoeveel tijd laat je er maximaal tussen?
Ik ben gestart met die wakkertijden omdat Rune maar 1,5u sliep op een dag en ik schrik had dat hij oververmoeid zou worden... Het is een zeer alerte baby die niet uit zichzelf indommelt...
MOD
6 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Hoe doe j ...
Goh bvb finn wordt wakker rond half 7, 7 uur. Hup pamper en flesje en dan in de wipper. Ik douch mij, maar idd ik hou de wakkertijden in het oog, maar vooral hem. Als hij rode oogjes krijgt of wat zeurt, stop ik alles en neem hem vast. Ik sus hem en tappen op zijn rug. Ben ik er op tijd bij, duurt het 10 minuten voor hij is slaap is. Als ik zelf nog moe ben, hou ik hem bij mij en rust ik voor een uurtje. Doe ik deze chat😇 of online admin of iets anders. Als ik merk dat hij lang dut, leg ik hem weg. Als ik zelf redelijk wat te doen heb, loopt het ook echt anders hoor! Zoals nu maak ik eten en ligt hij in zijn park. Als hij wakker wordt, kijk ik naar het uur, dat helpt om te weten wat te doen nadien. Geloof mij ik hou van schema's, efficiëntie enzovoort, maar het werkt niet. Ik wou hem zelfstandig leren slapen, hielp niet. Ik geraakte gefrustreerd en finn ook. Het heeft geen effect op de nacht want dan is het hup pamper, voeden , valt hij in slaap in zijn nestje
MOD
6 maanden geleden
Reactie op TessahS
Ik vind het toch fijn om te lezen dat we niet de enigen zijn ♥️ ik zou ook ...
Ja hier ook, mijn man werkt onregelmatige uren dus elke dag ziet er anders uit. Toen ik het vorige postte, begon Finn te krijsen, wou niet slapen. Ik laat hem verder spelen en wordt doodop dus hier ook even gekrijs. Mijn eten stond op tafel.... het is op, maar alles staat er nog. Dit isdan hel in mijn hoofd want het is niet opgeruimd. Het is go with the flow omdat ik anders een kind heb dat doodop is, hongerig,...
6 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Hoe doe j ...
Hier helemaal geen schema aangehouden maar er vanzelf een beetje ingeslopen, ik merk aan Luca wanneer hij slaap nodig heeft en hij vraagt ook hulp om in slaap te vallen, wij wonen in Italië op het platteland dus alles is ver rijden en er zit weinig structuur in onze dagen omdat we beiden in de toeristische sector werken( ik start pas 1 juni terug). Maar meestal ‘s ochtends opstaan tussen 7 en 8 beetje spelen en eten en dan tegen 11uur terug slapen als w thuis zijn dan om de drie uur ongeveer bv tot 17 uur dan een flesje en spelen tot 18/19 uur en dan slapen beneden tot ik naar bed ga rond 11 uur en hem meeneem. Dagen zoals vandaag dat ik naar de winkel moet en de auto moet laten herstellen is 8 uur opstaan en rond 16 uur thuiskomen, veel stopjes maken en in de auto voeden/slapen en veeeel rondkijken dus dan slaapt hij tegen 18 uur 😂 hij heeft me wel bijna altijd nodig om in slaap te vallen, meestal lukt dat op 15 minuten door wat rond te wandelen, zingen en wiegen…‘s nachts is hij wakker rond 2 uur en rond 5 uur, eten met half oog open en dan terug slapen..
ik merk dat dit voor ons goed werkt maar ben een beetje bang voor als mijn vriend alleen thuis blijft met hem omdat hij de signalen niet zo goed opvangt en ik alles een beetje op gevoel doe🫣
6 maanden geleden
Ja da wel. Met buggy duurt het een dik kwartier voordat hij in slaap valt en van zodra we thuis zijn, is hij weer wakker... In de auto valt hij na tien minuten ofzo in slaap. In de maxi-cosi kan hij soms nog wat verder dutten bij aankomst.
Ik ga hier ook alles rond het zelfstandig in slaap proberen vallen weer loslaten na alles hier te lezen. Dankje voor het delen van jullie ervaringen 🌸