116 Reacties

6 maanden geleden

Als ik jou tekst lees dan denk ik: waarom na een slaapje s nachts hem geen voeding te geven? Finn kan ook eten om 1 u, 4 u en 7 uur vragen. Ik maakte de fout op bepaald moment met het gedacht komaan slaap wat langer, maar dan heeft hij superveel honger, wordt hij te wakker en is het om zeep.

6 maanden geleden

Reactie op EDK1987

Als ik jou tekst lees dan denk ik: waarom na een slaapje s nachts hem geen ...
Zou ik idd ook doen !

6 maanden geleden

Reactie op EDK1987

Als ik jou tekst lees dan denk ik: waarom na een slaapje s nachts hem geen ...
Ja wij doen dat ook, vooral omdat hij eigenlijk nooit meer volledige flessen drinkt en echt wel wat mag bijkomen in gewicht.

6 maanden geleden

Reactie op EDK1987

Als finn slaapt om 18 u, kruipen wij erin om 19 u.... wat bij ons hielp, ni ...
Hier ook zo! Ik probeerde uit te stellen door hem een tutje te geven want ik hoorde van anderen dat dat ervoor zorgde dat hun kindje plots geen nachtvoeding meer nodig had. Ons kindje was even gesust maar na een halfuur werd hij huilend en heel onrustig wakker met heel veel hongersignalen. Gevolg: alsnog opstaan en veel moeilijker in slaap te krijgen dan wanneer ik hem meteen oppak en flesje geef want dan valt hij ‘s nachts eigenlijk direct terug in slaap. Ik zie je foto van de eczeem/uitslag/.. en dan is een andere pap testen mss toch een idee? Stom he.. soms hebben we allemaal het idee dat we maar iets aan het doen zijn zonder echt te weten wat, maar dat gevoel hebben we volgens mij allemaal. Het is zoeken, uitproberen, vallen en weer opstaan. Wees er maar van overtuigd dat je alles doet wat je kan en meer mag je niet van jezelf verlangen, Kim!

6 maanden geleden

Reactie op TessahS

Ja wij doen dat ook, vooral omdat hij eigenlijk nooit meer volledige flesse ...
Had precies dezelfde gedachte, veel baby’tjes van die leeftijd drinken nog ‘s nachts. Ons zoontje 1 tot 2 keer (nu 4 mnd). Vandaag nog advies vd arts gehad om daarin gewoon het ritme van het kindje te volgen. Gaat vanzelf minder worden.

6 maanden geleden

Reactie op KimTB91

Het is gewoon uitputtend. En je wilt het beste en weet nie wat te doen of v ...
Zou dat wel doen, juist ‘s nachts kan dat enorm veel jeuk geven.

6 maanden geleden

Reactie op 1994bv

Hier ook zo! Ik probeerde uit te stellen door hem een tutje te geven want i ...
Ik vind die verhalen van mijn baby slaapt al door een droomverhaal en chapeau dat dat babytje het doet, maar meer uitzondering dan de regel. Ik heb het losgelaten en ik moet zeggen Finn is nu 15 weken en nu zien we dat hij in slaap valt rond 19 u. Dit is niet geforceerd, maar vlug signalen opmerken. Hij valt vlugger in slaap en slaapt al veel langer nu. Loslaten meid....

6 maanden geleden

Hier was gisternacht een van de zwaarste tot nu toe. 2x een uur wakker… telkens 50min na de voeding. Uiteindelijk bleek dat er veel lucht vast zat. Dus vanavond meer focussen op boertjes (ook al is dat lastig als je beide slaapdronken bent).

6 maanden geleden

Reactie op EDK1987

Ik vind die verhalen van mijn baby slaapt al door een droomverhaal en chape ...
Wel toevallig (en heel blij voor jullie :-)) dat je hier schrijft loslaten en dat de volgende dag Finn beter doorslaapt ;-) alsof hij het voelde hehe 🙃

6 maanden geleden

Reactie op tsoys

Hier was gisternacht een van de zwaarste tot nu toe. 2x een uur wakker… tel ...
Wij zijn ook weer een aantal uur wakker geweest. Ik las in het boek 'slaap baby slaap' dat de alertheid 's nachts verband houdt met het omrollen (dat doet hij nu sinds twee dagen rug ➡️buik).

6 maanden geleden

Reactie op tsoys

Wel toevallig (en heel blij voor jullie :-)) dat je hier schrijft loslaten ...
Hihi eigenlijk wel, ik moet jet loslaten want anders word ik echt gefrustreerd soms.

6 maanden geleden

Reactie op 1994bv

Hier ook zo! Ik probeerde uit te stellen door hem een tutje te geven want i ...
Nu geen nachtvoeding hebben, is dat niet vroeg? Wij hebben een zeer hongerig baasje😅

6 maanden geleden

Ik wacht ook niet tot hij gaat huilen hoor, als ik merk dat hij wakker is en ligt te bewegen, en er zijn al een paar uur voorbij, dan maak ik gewoon een flesje. Soms drinkt hij dan maar een beetje, soms bijna de hele fles.

6 maanden geleden

Hoe loopt dit dan bij jullie in de dag? De nachten zijn hier ook zwaar en ook in de dag merk ik dat ons zoontje heel de tijd aandacht nodig heeft. Zodra we hem even willen wegleggen in zijn park of in de wipper begint hij te huilen.

6 maanden geleden

Reactie op Evee

Hoe loopt dit dan bij jullie in de dag? De nachten zijn hier ook zwaar en o ...
David is in de (vroeg) ochtend meestal een bal energie en kan dan heerlijk alleen spelen, later op de dag wordt hij ook wat aanhankelijker en wil dan ook heel graag de hele tijd gedragen worden en alles zien. Momenteel is hij heel erg into zijn eigen spiegelbeeld dus als ik bezig ben in de badkamer dan zet ik hem voor de spiegel 😅

6 maanden geleden

Ok vandaag begon de ochtend al om 4u30 en dat vind ik toch echt wat te vroeg 🙈 denk dat we hier ook serieus te maken hebben met de slaapregressie/sprongetje. Ik heb geprobeerd hem terug te leggen maar hij was alles aan het grijpen met een brede grijns dus ben toch maar weer naar beneden gegaan ☕ wordt het ooit beter? 😂

6 maanden geleden

Reactie op TessahS

Ok vandaag begon de ochtend al om 4u30 en dat vind ik toch echt wat te vroe ...
Haha 4u30 is wel extreem vroeg. Ik zou echt niet uit mijn bed willen komen 🙈 Wij hadden nog eens een betere nacht! 🙏 Wakker om 0u30 en nu om 6u om te voeden. Tussendoor ook eens wakker, maar dan heb ik tutje gegeven en sliep iedereen terug. Benieuwd naar volgende nacht 🤔

6 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

Haha 4u30 is wel extreem vroeg. Ik zou echt niet uit mijn bed willen komen ...
Och ik kijk er ook naar uit dat het weer 1 keer is 🤞wij krijgen David maar niet aan de tut, hij blijft er op kauwen of hem weggooien 😔

6 maanden geleden

Reactie op TessahS

Och ik kijk er ook naar uit dat het weer 1 keer is 🤞wij krijgen David maar ...
Same here…

6 maanden geleden

Reactie op TessahS

Ok vandaag begon de ochtend al om 4u30 en dat vind ik toch echt wat te vroe ...
Hier heeft hij wel weken slecht geslapen, maar nu ineens niet meer dus of die slaapregressie was vroeg of het moet nog komen.... oh shit😅