116 Reacties

6 maanden geleden

Reactie op LieselotS

Hier geen traantjes hoor. Is totaal niet met je baby laten wenen of de cry ...
Geen traantjes enz scheelt wel al veel dan.. Ja , liever andere manieren dat maakt mij nie zoveel uit 🥸 zolang hij maar slaapt en goed slaapt.. 😳 Heb je toevallig info over die consult van planeet mama ? Kheb op instagram wel al eens snel gekeken.. 😊

6 maanden geleden

Reactie op LieselotS

Ik was ook heel de tijd in de staat van ‘hij moet dutjes doen, want anders ...
Ja Kheb toch graag dat hij iets slaapt, iedereen toch wel van zijn kleintje 🫣🥰.. Wel leuk dat je contact hebt en houd natuurlijk.. voel je u minder alleen bij twijfel. Ja nee, hier is het verschonen, flesje beneden in de zetel ( tv uit , nu al bezeten van de tv ) , effe rechthouden en boertje enz. Slaapzak aan op de schoot van papa en dan allemaal naar boven.. binnen de 5min valt hij in slaap wel telkens met wiegen en enkele woorden of effe in de schommelstoel. 😊 het afleggen in zijn eigen bedje en blijven goed slapen enkele uren is de trigger.. 🧐

6 maanden geleden

Reactie op KimTB91

Mss nog eens een flesje proberen ‘s nachts dan.. Vandaag zit hij ongevee ...
Eigenlijk klinkt het allemaal heel goed hoor! 5 uur slaap overdag is echt prima.

6 maanden geleden

Hier ook gehad en de vroedvrouw zei dat ze door al de nieuwe ervaringen overdag minder drinken (BV) en dat dus snachts moeten inhalen. Mijn dochtertje slaapt het tweede deel van de nacht ook op/vlak naast mij… met voedingen om 22u, 1u en 4u (ongeveer). Gaat bed in tussen 19u30 en 21u (hangt van laatste dutje af). En is wakker tussen 6u15 en 7u15… tis een fase waar we door moeten, eens ze die bewegingen meer onder controle hebben zal het beteren. Ben stiekem ook aan het hopen dat ze snel rolt in beide richtingen dan kan ze op haar buik slapen…

6 maanden geleden

Reactie op KimTB91

Geen traantjes enz scheelt wel al veel dan.. Ja , liever andere manieren ...
Ik moest een intakeformulier invullen en was echt mega uitgebreid! Moest dan ook drie dagen mijn kindje zijn slaap bijhouden (wanneer in slaap, hoe lang slapen, waar ge slapen, wat gedaan om hem in slaap te krijgen,…) Daarna kon ik dan een gesprek inplannen en ze heeft met mij een uur en half verschillende zaken overlopen, praktische tips meegegeven en ik heb er echt een goed gevoel aan over gehouden. Ik had mega veel stress rond dat slaap gebeuren en ze heeft me daar echt vanaf geholpen 😅. Alleen daarvoor zou ik het al aanraden haha :p

6 maanden geleden

Reactie op LieselotS

Ik moest een intakeformulier invullen en was echt mega uitgebreid! Moest d ...
Hier sinds een week hetzelfde zoals Kim beschrijft, wakker rond 1-2u en 4-5u en heeel lang nodig om terug in slaap te vallen met veel woelen en zuchten, voorheen lukte dat wel goed en had hij goeie nachten (zonder nachtvoeding, omdat ik niet de indruk had dat hij er achter vroeg), tutje hielp dan direct maar nu precies niet meer. Geef jij nachtvoeding op de momenten dat hij niet in slaap geraakt snachts? Nu ook eens bv gegeven na uur liggen woelen en werd idd rustig en veel gedronken. En leg je savonds wakker in bed? Ga ook eens kijken naar slaapcoach die je aanraadde.

6 maanden geleden

Hoe deze nacht eruit zag: sliep op 19u45, eerste nachtvoeding om 22u15, terug in eigen bedje (naast dat van mij). Onrustig rond middernacht, voeding gegeven en bij mij in bed genomen. Voeding om 2u, 4u. Rond 4u30 zo onrustig dat ze er wakker van werd (er zat ook een mug 🦟). Bij de papa gaan leggen, mug opzoeken en opbergen, rond 5u15 bouncen op de bal en terug inslapen, 45min naast mij, de volgende 45 op mij.

6 maanden geleden

Reactie op Blackwood

Hier sinds een week hetzelfde zoals Kim beschrijft, wakker rond 1-2u en 4- ...
Misschien moeten we groepskorting vragen ? ;-)

6 maanden geleden

Reactie op KimTB91

Helemaal wakker wordt hij niet altijd.. zijn ogen zijn / blijven meestal di ...
Die zucht die je omschrijft zie ik eerder als ‘ik geef mij over aan de slaap’. Onze 15w doet dat ook steevast als we haar wakker in bed leggen. Geeuwend opstaan doet ze ook…

6 maanden geleden

Reactie op Blackwood

Hier sinds een week hetzelfde zoals Kim beschrijft, wakker rond 1-2u en 4- ...
Mijn zoontje blijft eigenlijk heel de tijd snoozen tijdens de nacht dus echt wakker wakker wordt hij niet. Maar als er veel onrust is bied ik idd voeding aan, soms drinkt hij dan kei veel ineens soms drinkt hij maar 30ml. Wij leggen niet wakker in bed, ligt in onze armen binnen het kwartier in slaap en dan leggen we hem in zijn bedje. Doen, kan het enkel aanraden! Ik neem waarschijnlijk binnen enkele weken nog eens een opvolgconsult omdat hij hier nog niet in een bedje overdag slaapt en hij dat in de crèche wel zal moeten doen. Dus hoe daarmee starten zal ik ook met de slaapcoach bekijken :-) want zelf echt geen idee 😅

6 maanden geleden

Reactie op tsoys

Hoe deze nacht eruit zag: sliep op 19u45, eerste nachtvoeding om 22u15, ter ...
Hier deze nacht: In bed om 21u, voeding om 12, 3u15, 4u45 en 7u15. Vanaf de voeding van 4u45 bij mij in bed (naast mij of buik op buik).

6 maanden geleden

Rond die periode van 13 weken had Finn dit ook, ik dacht ook aan het leren van cycli aan elkaar te koppelen. Intens he? Wij samen toen ook zo op. Gaat het wat?

6 maanden geleden

Reactie op LieselotS

Hier deze nacht: In bed om 21u, voeding om 12, 3u15, 4u45 en 7u15. Vanaf d ...
Oooh mama's. Blij dat ik niet alleen was vannacht 🥲 Hier was het ook hels: in bed rond 20u30 - drinken om 22u30 - 12u - 2u30 tot 5u niet meer geslapen. Onrustig en veel gewiegd. Uiteindelijk weer aan de borst gelegd. Om 6u terug wenen. Dan heeft mijn vriend hem getroost en in nestje gelegd. Om 8u weer wenen en sindsdien ligt hij op mij te slapen... Hij ligt sinds deze week overdag in bedje apart om te slapen. Vraag me af of hij daarom 's nachts meer nabijheid zoekt...

6 maanden geleden

Reactie op tsoys

Hier ook gehad en de vroedvrouw zei dat ze door al de nieuwe ervaringen ove ...
Ja dat minder drinken is hier soms ook.. gisteren en eergisteren zat er 100cc verschil op, maar hij drinkt niet meer mooi aan de fles ook sinds enkele weken.. trekken draaien wegduwen en dan Wenen dat hij ze terug wilt 🙄🥱.. Pff , ik vind het opzich zwaar die nachten .. zwaarder dan toen hij Newborn was 😳 De bewegingen zijn ook wel heftig .. krijgt zo gelijk een klein attackje als ik ga kijken in zijn bed 🫣..

6 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

Oooh mama's. Blij dat ik niet alleen was vannacht 🥲 Hier was het ook hels: ...
Je kan die overdag al wegleggen 🥹! Hier is meneertje dan na 10min terug wakker. Slaapt enkel in men armen of in zijn hangmat die op en neer zwiert 😅 en dan moet ik hem daar slapend in leggen want anders werkt het ook niet.

6 maanden geleden

Reactie op KimTB91

Ja dat minder drinken is hier soms ook.. gisteren en eergisteren zat er 100 ...
Hier is dat ook aan zijn fles, wilt alles kunnen zien tegenwoordig 😅

6 maanden geleden

Reactie op tsoys

Hoe deze nacht eruit zag: sliep op 19u45, eerste nachtvoeding om 22u15, ter ...
Heftig ! 😳 Hoe houden jullie dit zo vol ? ( algemene vraag voor de mama’s eigenlijk 😴 , ik ga nu iedere dutje mee naar boven.. af en toe lukt mij het slapen wel maar niet altijd )

6 maanden geleden

Reactie op tsoys

Die zucht die je omschrijft zie ik eerder als ‘ik geef mij over aan de slaa ...
De ene Zucht verandert naar bijna Wenen dat hij het beu is en wilt slapen .. en zijn ander zucht is als hij bijna vertrokken 😅 .. ( er zit en verschil op maar je moet het horen 🫣 ) ..

6 maanden geleden

Reactie op KimTB91

Heftig ! 😳 Hoe houden jullie dit zo vol ? ( algemene vraag voor de mama’ ...
Hier heel veel koffie 😂 David had vannacht geslapen van 23u tot 4u, wat redelijk positief was. Maar toen hij zijn flesje kreeg heeft hij die weer uitgespuugd vanwege slijm in zijn keel/maag. Toen tijdens het verschonen alles nog eens onder gepiest en bij een poging hem nog iets te laten drinken ook weer alles uitgespuugd. Beide slaapzakken in de was, helemaal overstuur. Ben toen ook maar beneden gaan zitten met hem 🙈

6 maanden geleden

Reactie op LieselotS

Hier deze nacht: In bed om 21u, voeding om 12, 3u15, 4u45 en 7u15. Vanaf d ...
Hier rond 20u30 in bed twas een moeizame met veel gehuil ( laatste flesje was rond 19u. Normaal nemen we 20u maar mijn vriend wou is vroeger proberen ivm melatonine gehalte 🥸 ) resultaat om 23u begon de onrustigheid ipv 0u dus geen verschil 🫣.. Kheb hem dan gesust en gekalmeerd en lukte voor een goed uurtje verder , rond 1u30 flesje gegeven en om 2u als een blok op mij aan het slapen tot 5u niet bewogen op mij zo samen in bed gekropen 😳.. daarna hem naast mij in bed gelegt en dan begon rond 5u30-6u de onrust en schoppen slaan terug. Nu zijn eerste dutje aan het doen samen , en tgaat ook nie zonder slag of stoot 🥸..