Recent gepost dat wij een kleintje hebben dat slecht slaapt s’nachts .. dit zo’n 3 weken geleden , hij is nu 13 weken.
Opties die niet lukken :
-bed verzetten
-beertje kalmerende geur
-inbakeren ( wou hij als Newborn ook niet niet )
-wakker inleggen ( wordt hij alleen nog maar wakkerder van door te kijken en vol te houden aan zijn vermoeidheid )
Nu ben ik deze nacht gans de nacht wakker geweest … observeren , bestuderen , nadenken , zoeken..
Rond middernacht begon de onrustig na een bijna slaapje van 3u.. ik heb hem getroost met stttth en mijn handen op zn lichaam leek na half uur te werken , maar dit voor eventjes.. rond 2u , waren zijn gestamp en gezwaai het hevigste.. er lag een hieper baby in zijn bedje. Deze keer hem eruit gehaald en gewiegd en getroost viel na 10min in slaap. Voor de veiligheid hem naast mij gelegd en sliep een blokje van 2-5u.. daarna terug hetzelfde , en hetzelfde gedaan kon hem nog troosten en doen slapen tot 6u30 daarna was hij helemaal wakker ( opstaan tijd is rond 7u om alle voedingen rond te hebben , bedtijd is rond 21u, laatste fles 20u )
Bij dit gezegt zijnde ben ik helemaal opgebrand.. 😔 ik wil alleen het beste en verdrietigheid staat nr 1 momenteel omwille van mijn kleintje zijn ongemak. Laten krijsen en huilen of laten hieper doen , kan ik nu niet aan.. ik hoor alles , merk alles en vat zelf de rust niet..
Kvroeg mij nu alleen af kan het het volgende betekenen :
- slaapcyclus die hij niet kan koppelen ?
- oververmoeidheid ( vicieuze cirkel 😞 )
- vroeger naar bed ?
- ..
🥺🥺🥺