14 Reacties
2 maanden geleden
Ik herken wel een paar dingen: alert kindje dat weinig slaap neemt (ook overdag niet), vaak ontwaken 's avonds en 's nachts, slaapregressie waar geen einde aan komt,... Maar zo extreem is het bij ons wel nooit geweest...
Wow, hoe doen jullie dat overdag met een kindje dat niet wil slapen? Ons kindje doet korte dutjes, maar hij doet er wel... En slaapt best nog makkelijk in. (we helpen wel altijd... Wiegen/voeden). Ook bij andere mensen slaapt hij goed, dan lukt het hem wel om zelfstandig in te slapen. Maar amai... 2u bezig zijn... Iedere avond... Lijkt me echt slopend. Jullie hebben waarschijnlijk alles al geprobeerd, wat later naar bed brengen, helpt waarschijnlijk niet?
2 maanden geleden
Geen tips, maar even een knuffel! Klinkt heel zwaar. Wij hebben ook niet echt een netwerk dus ik weet hoe dat voelt. Gelukkig slaapt ons zoontje een stuk beter sinds hij vaste voeding eet. Kan het daar misschien iets mee te maken hebben, eet ze genoeg? Hopelijk kunnen jij en je partner het goed verdelen zodat er toch hier en daar wat momenten voor ontspanning zijn!
2 maanden geleden
Dit klinkt wel herkenbaar… hier gaan de dutjes overdag wel oke (slechts uitzonderlijk in haar eigen bedje), maar de avonden en nachten zijn al maandenlang een ramp. Elke 2-3u wordt ze wakker om te drinken, geregeld is ze midden in de nacht een uur lang klaarwakker, ze slaapt enkel als ze bij ons in bed ligt…
En papa kan haar ‘s avonds niet in bed leggen, ze wil enkel mij.
Ik ben ook echt wanhopig. Ik ‘oefen’ elke avond om haar in haar eigen bedje te leggen en dan stel ik haar gerust door de spijlen en dan streel ik haar. Als het na een halfuur niet lukt, dan geef ik het op en dan leg ik haar in ons bed en blijft er iemand van ons bij tot we zelf gaan slapen. Op een dag zal het hopelijk wel eens lukken…
2 maanden geleden
Bedankt voor de lieve berichtjes. Het is slopend maar je kan niet anders dan voort doen.
Netwerk van bv. grootouders is zo belangrijk en ben soms wel jaloers op mensen die het wel hebben. Gelukkig heb ik een partner die 's avonds en 's nachts ook veel helpt.
Maar ale, we blijven hopen dat het op een dag beter gaat gaan. Morgen nog eens naar kinderarts en alles eens bespreken. Als ik tips krijg, laat ik het zeker weten!
2 maanden geleden
Hoi, ik herken het helemaal. Onze baby slaapt ook al 9 maanden heel slecht. Meestal wordt ze om 2u wakker en dan wil ze spelen tot 4u. Wij hebben het zelfstandig in slaap vallen helemaal opgegeven en laten haar elke avond in onze armen in slaap vallen. Sinds ze geboren is heeft ze 3 nachten gehad waar ze maar 1 keer wakker werd. Ze is wel altijd vrolijk maar zoals je zegt is het slopend om een baby te hebben die moeilijk slaapt! Wij wonen in het buitenland en kunnen haar dus nooit eens een nachtje naar grootouders brengen. Ik denk dat er weinig aan te doen is. Gewoon uitzitten en hopen dat het beter zal worden.
Dikke knuffel!
2 maanden geleden
Reactie op HelenaOuattara
Hoi, ik herken het helemaal. Onze baby slaapt ook al 9 maanden heel slecht. ...
Ik kan me ook maar 3 nachten sinds de geboorte herinneren dat hij eens langer dan een blokje van 4u sliep. Hij wordt morgen 10 maand...
Het is ongelooflijk hoe ons lichaam het volhoudt...
Vandaag sprak ik iemand die al 3 jaar (!) onderbroken nachten heeft. Hopelijk staat ons dat niet te wachten 🙈
Ik blijf me eraan optrekken dat het normale babyslaap is. Kind&Gezin zei ons dat het helaas een probleem is voor de ouders en niet voor hem (gezien hij het op alle andere vlakken super doet en altijd content is). Alleen jammer dat onze maatschappij totaal geen rekening houdt met ouders die de pech hebben dat hun kindje vaak ontwaakt.
2 maanden geleden
Al een keertje een baby-osteopaat geprobeerd? Ons kindje was ook altijd heel alert, heeft heel lang alleen maar ingeslapen aan de borst of draagzak. Na de bevalling zijn we naar een “gewone” osteopaat geweest en die had weinig op te merken, maar nu door het feit dat hij niet (meer) wou rollen toch eens naar een baby-osteopaat geweest. Zot hoe goed die zijn.. tijdens de Consultatie zagen we ons kindje gewoon veranderen. Nog altijd heel alert en beweeglijk, maar dat extreem gespannen is er nu wel af. De moeite waard om is te proberen?
MOD
één maand geleden
Ons zoontje heeft dit allemaal ook fel. We hebben even gewerkt met wakkertijden maar die klopten niet altijd. Het was constant zoeken naar het goeie moment om hem slapen te leggen. Nu doen we echt zo een ritueel voor zijn dutjes en muziekje aan. Soms is het nog neerleggen en weer oppakken maar niet opgegeven en het is nu beter. Als hij wakker is geven we hem veel prikkels en oefenmomenten.
één maand geleden
Hier is het ook echt verschrikkelijk. De eerste vier maanden sliep hij echt goed, maar toen is hij volgens mij in een slaapregressie geraakt en er nooit meer uitgekomen 😅 max blokjes van 2u slaap en dan enkel terug in slaap vallen met de borst, maar ik probeer mijn borstvoeding af te bouwen. Soms blijft hij 1u-1,5u wakker in het midden van de nacht 🙃. Hij krijgt nu voor hij gaat slapen een flesje kunstvoeding en ik had gehoopt dat dat ging helpen om een langer blokje te slapen, maar helaas.
Soms zit er eens een betere nacht tussen en dan denk ik ‘ja, we zijn vertrokken’, maar toch niet 😅
één maand geleden
Reactie op Sanya Genijn
Hier is het ook echt verschrikkelijk. De eerste vier maanden sliep hij echt ...
Precies ons verhaal! Zo herkenbaar... De laatste week werd hij "maar" 3x per nacht wakker, ik durf ook nog niet zeggen dat we vertrokken zijn voor een betere periode. 🙈