43 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Mooie porties vaste voeding, heb je dat vlug kunnen opbouwen? Hier zit Finn ...
Wij hebben het geluk gehad dat hij echt supergraag vaste voeding eet. Groentepap zijn we op 4 maanden begonnen. Op dag 5 at hij al een volledige portie.
Met fruitpap een maandje later begonnen en ook van dag één een volledig portie.
Ik vrees wel dat onze baby een uitzondering is en het bij de meesten niet zo vlot gaat.
2 maanden geleden
6u30-7u 180 + 6 scheppen
10u-11u groentenpap 200gr ( 20 gr vis / vlees / ei ) + half yoghurtje
14-14u30 180 + 6 scheppen
16u-16u30 fruitpap 150gr
18u-18u30 een gevulde tut ( geven we meestal als wij eten , want tis geen houden aan om ons bord te willen opeten 😅)
19u-19u30 180 + 6 scheppen
20u-20u30 naar bed..
De laatste melk fles is sinds kort altijd over. Ook is melk nooit zijne favoriet geweest , kleine drinker. 🤗
2 maanden geleden
Reactie op KimTB91
6u30-7u 180 + 6 scheppen
10u-11u groentenpap 200gr ( 20 gr vis / vlees / ei ...
Ik ben daar wel een beetje jaloers op hoor, lijkt me fijn als het zo gestructureerd gaat. Maar ik ben hier al twee weken voor niks groenten en fruitpap aan het maken en het begint met wel wat te frustreren. Vooral omdat het op de opvang wel goed gaat. Ik vraag me dan echt af wat ik verkeerd doe. Vooral omdat het in het begin zo goed ging 🥲
2 maanden geleden
Reactie op TessahS
Ik ben daar wel een beetje jaloers op hoor, lijkt me fijn als het zo gestru ...
Hier bij de oudste 2 uit frustratie na een tijd op potjes overgegaan.
Ze weigerde beide vers eten van mij!
De 1e at wel groentjes, maar verse fruitpap, no way!
Noud eet bij mij ouders ook altijd potjes en warm met stukjes 8m+ heeft echt grote voorkeur ipv verse groentenpap 🥲
2 maanden geleden
Reactie op eajk
Hier bij de oudste 2 uit frustratie na een tijd op potjes overgegaan.
Ze we ...
Hier gaat het op de opvang goed omdat ze daar samen eten. De kindjes zitten in een kringetje en iedereen krijgt steeds 3 lepeltjes en dan weer op hun beurt wachten. David vindt dat blijkbaar heel leuk. Thuis ook al geprobeerd door tegelijkertijd zelf een bakje yoghurt te eten, maar gaat toch niet zo goed.
Deze week is sowieso echt chaos. Het begon met dat hij opeens heel hoge koorts had. Gisteren de hele dag en vannacht ook geen flesje willen drinken.. echt schreeuwen en kronkelen als ik het voor hem hield. Een boterham en een banaan in stukjes gingen dan weer wel. Hopelijk is dit snel gedaan 🤞
MOD
2 maanden geleden
Reactie op JS1990
Wij hebben het geluk gehad dat hij echt supergraag vaste voeding eet. Groen ...
Ja hier eet hij ook graag vaste voeding, maar het is wat zoeken nu met hoeveel nog melk en zien dat het voldoende is dat hij hopelijk terug doorslaapt. Nu eet hij ongeveer 150 gr groentesap.
2 maanden geleden
Reactie op TessahS
Ik ben daar wel een beetje jaloers op hoor, lijkt me fijn als het zo gestru ...
Als het een troost mag zijn. Wij doen ons best daarin maar lukt nie elke dag hoor. deze week eerste week crèche. Heeft hij daar super gedaan met alles blijkbaar 🫠.. sliep die nachten dan ook tot smorgens. De dagen dat ie thuis is bij mij , waren het gebroken nachten van 2 a 3 keer wakker worden. Nu krijgen wij in mail de dag inhoud van Louén en nu ben ik dit een beetje aan het proberen toepassen. 🤦🏽♀️🥴
Ik snap je frustratie! Wat is er zo anders aan vraag je je af.. hij ziet wss nu allemaal andere dingen en ook het gedrag van andere kindjes. Wat dan thuis terug helemaal anders is en ook is hij dan alleen. en mss daardoor de weigering momenteel. Hopelijk is het ook een fase , en maakt hij terug snel zijn klik. 🙏🏼
Gaat hij al lang naar de crèche ? 😊
Kopje op! 🍀
2 maanden geleden
Reactie op KimTB91
Als het een troost mag zijn. Wij doen ons best daarin maar lukt nie elke da ...
Superfijn dat hij het ook goed doet op de crèche! Veel mensen zeggen dat het beter is om thuis te zijn met de baby, maar ik vind een goede opvang echt een meerwaarde ♥️ zo leuk met al die andere kindjes spelen en de oudere kindjes willen nadoen.
David vindt het ook heel leuk om boeken uit te zoeken in de bib, daar zijn dan ook veel andere kinderen dus nu ik ouderschapsverlof opneemt 1 dag in de week ga ik dat ook wat vaker doen.
2 maanden geleden
Reactie op TessahS
Superfijn dat hij het ook goed doet op de crèche! Veel mensen zeggen dat he ...
Ze hebben dit nodig denk ik dan .. interactie met andere kindjes , leren ook veel bij omdat ze het zien enz.🥰 tegenkanting is het ziek zijn.. hij was nog maar 2 weken naar de crèche en zit nu al 1 week ziek thuis.. het RSV , corona en mond hand voetziekte circuleert er 😔.. was de eerst keer dat hij ziek was in 7maand tijd.. maar het deed toch wat met mij! 😕😳
Hier gaat hij 3 dagen vanaf november . 1 dag thuis met oma en 1 dag thuis met mij. 🤗
2 maanden geleden
Reactie op KimTB91
Ze hebben dit nodig denk ik dan .. interactie met andere kindjes , leren oo ...
Hier was hij ook direct de eerste week opvang ziek geworden.. covid met ziekenhuisopname 🙈 toch denk ik ook wel bij sommige ziektes dat het beter is om ze vroeg te krijgen.
Het eten gaat hier trouwens opeens weer heel goed 💕
2 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Hier nog steeds niet doorslapen hoor, het is volledig gedaan en hij heeft e ...
Hier ook. Soms een nachtje tot half 6, maar dan is hij klaarwakker. Dan liever om 4 een fles en slapen tot 7 😅..
Maar hij gaat zo snel, en is zo hevig dat ik soms wel snap dat hij het in de nacht nodig heeft..