43 Reacties

2 maanden geleden

Hier buiten groentenpap waar ook al vlees of vis bij zit 20 gram en fruitpap geef ik nog een yohurtje van nestle

2 maanden geleden

Ik heb eigenlijk nog nooit mijn groenten of vlees afgewogen 馃檲 ik doe wat op gevoel en zorg ervoor dat groenten altijd overheersen. Buiten groenten en fruitpap geef ik af en toe nog een broodkorst (met of zonder pindakaas) en van die maisstengels (is ze zot van). Onlangs heb ik haar aan tafel ook eens een gekookt broccoli roosje gegeven dat ze zelf mocht proberen opeten, vond ze duidelijk ook fijn. Hoeveelheden bij ons zijn: in totaal +- 500ml melj, 200-250gr groentenpap met vlees of vis af en toe in verwerkt en 150- 200gr fruitpap. Die maistengels of brood enkel tussendoor als ze ons ziet eten en ook iets wil.

2 maanden geleden

Ik maak nu per 2 porties: 200gr groenten, 100 gram aardappel en 40gr vis of 30 gr kip. Finn eet momenteel enkel nog dit en melk. Soms nog 5 melkvoedingen, soms 4. Vanaf volgende week doen we er fruitpap bij. Hij is dan 7 maanden. We merken nu pas dat zijn darmen op volle toeren draaien dus hij kan het verdragen馃槅. Nu hij was wel de eerste keer wat mottig van de kip.

2 maanden geleden

Wij geven nog niets anders omdat ik persoonlijk vind dat hoofdmaaltijden primeren boven koekjes ofzo. Dus op 7 maanden fruitpap toevoegen en op 8 maanden brood zoals kind en gezin zegt. Nu in Nederlandag dat allemaal al op 6maanden, dus denk niet dat het dan nauw steekt

2 maanden geleden

Reactie op anoes90

Hier buiten groentenpap waar ook al vlees of vis bij zit 20 gram en fruitpa ...
En hoeveel flesjes nog?

2 maanden geleden

Reactie op LeonieCl

Ik heb eigenlijk nog nooit mijn groenten of vlees afgewogen 馃檲 ik doe wat o ...
En is het veilig die maisstengels? Heb er schrik voor voor verstikking. 馃槄

2 maanden geleden

Reactie op R2024

En hoeveel flesjes nog?
3 van 210 ml en 7 schepjes

2 maanden geleden

Reactie op R2024

Die zijn heel zacht en smelten zeg maar een beetje in de mond. Een beetje zoals nibbits chips haha. Niet gevaarlijk hoor!

2 maanden geleden

Reactie op EDK1987

Ik maak nu per 2 porties: 200gr groenten, 100 gram aardappel en 40gr vis of ...
Zijn jullie toch afgestapt van de rapley methode? Volgende week begint mijn ouderschapsverlof en ik ben van plan om dan toch meer het patroon van de kinderopvang te volgen (dus flesje - groentenpap - fruitpap - flesje - flesje & bed) aangevuld met wat brood in ochtend en/of avond. We merken dat hij daar veel beter eet, waarschijnlijk omdat hij dan nog niet zo moe is. Vanaf volgende week is David 3 dagen op de opvang en 4 dagen met mij, waardoor ik het gevoel heb eindelijk wat te kunnen werken aan structuur.

2 maanden geleden

Reactie op TessahS

Zijn jullie toch afgestapt van de rapley methode? Volgende week begint mij ...
Zo gaan wij het ook beginnen doen aangezien hij zijn fles van 12u en 16u niet meer wil precies.. maar probleem is dat hij om 20u drinkt maar ook nog om 24u en wou dus liever die van 24u kwijt

2 maanden geleden

Reactie op TessahS

We zijn daarmee niet begonnen, ik wou hem zeker smaken laten proberen en toch 1 maaltijd vast voedsel geven. Om dat eigenlijk klaar te maken plus vetstof ben ik te lang mee bezig. Ik zou het wel doen als hij ouder is

2 maanden geleden

Reactie op TessahS

Ja die structuur heb ik . Dit is ongeveer he: 7 u melk, 9.45 u groenten, 12 u melk, 15 u melk, 18 u melk en hij vraagt nu 1 voeding s nachts weer. Wij leven echt op routine en nu blijkt ook zo in de opvang hetzelfde. Vanaf volgende week na zijn middagdutje fruit erbij, op 8 maanden pas brood... ik vond op 4 maanden oefenhapjes maar zo onozel voor die paar happen. Nu merken we echt dat hij het wilt, op 4 maanden die slaapregressie ook en hij sliep echt slecht. Ik hou vooral van alles op het gemak opbouwen. Hij at al na 2 weken een deftige porties

2 maanden geleden

Reactie op R2024

Zo gaan wij het ook beginnen doen aangezien hij zijn fles van 12u en 16u ni ...
Hier is het 7u fles en yohurtje 11u groentenpap 250 gram 15u fruitpap 250 gran 19u fles en Dan de laatste fles 22u die is wel in haar slaap ze ga slapen tegen 20u

2 maanden geleden

Hier wordt ook niks afgemeten (Rapley). Op de opvang krijgt hij fruitpap en probeerden ze vandaag ook eens stukjes omdat hij de groentenpap weigert. Sommige dagen eet hij goed, sommige dagen bijna niks. We maken er ons geen zorgen in, komt wel goed. Hij krijgt eigenlijk alles al, ook brood. Alleen met koekjes, yoghurt, ma茂sstengels, rijstwafels,... wil ik nog afwachten. Melk krijgt hij nog op vraag (mijn vraag of zijn vraag). Geen vaste tijdstippen. Ik denk dat we makkelijk nog aan 9 of meer borstmomenten per dag komen.

2 maanden geleden

Reactie op anoes90

Hier is het 7u fles en yohurtje 11u groentenpap 250 gram 15u fruitpap 250 ...
Welke yoghurt geef je?

2 maanden geleden

Reactie op R2024

Welke yoghurt geef je?
Van nestle die speciale baby yoghurt van 6 maanden

2 maanden geleden

Reactie op R2024

Ja helemaal veilig, smekt in de mond! Int begin stond ik er ook paranoia op toe te kijken, maar eigenlijk kunnen ze meer dan dat we soms denken 馃檲

2 maanden geleden

Bij ons ziet de dag er nu als volgt uit: 6u30 fles 210 ml 11u00 groentepap 250 gr (waarvan 20 gr vlees of vis) 15u00 fruitpap 250 gr 17u fles 120 ml 19u30 fles 210 ml Wij geven niets tussendoor en zijn dit ook niet meteen van plan. Volgens onze vroedvrouw kan je tussendoortjes best zo lang mogelijk uitstellen. Wel zijn we van plan binnenkort bij de fles van 17u wat brood te geven.

2 maanden geleden

Reactie op JS1990

Bij ons ziet de dag er nu als volgt uit: 6u30 fles 210 ml 11u00 groentepap ...
Mooie porties vaste voeding, heb je dat vlug kunnen opbouwen? Hier zit Finn na 3 weken aan 135 gr

2 maanden geleden

Hier vaak nog een nachtfles 馃ゴ van 120-4 7.30u melk 180-6 11u fruitpap 220gr (banaan Kiwi aardbei framboos en braam eet hij al zo) 15u melk 180-6 18u groentenpap 220gr 20u melk 180-6 Melk is hier verre van favoriet, nooit geweest ook. Dus soms om 20u als hij echt weigert yoghurt. Tussendoor soms een stuk cracotte