28 Reacties

4 maanden geleden

Hier ook moeilijk om een evenwicht te vinden tussen nog te wakker en al te moe. Dochter (20 weken) put zichzelf ook soms uit. Wat de laatste dagen lukt (maar ervoor weer een hele tijd niet, gaat hier wat in fasen) is tegen 9 uur een dutje, tot 10 à 10.30 uur en dam tegen 12 of 13 uur, naargelang hoelang ze 's morgens sliep. Dat is dan een dut van 2 tot 3 uur. Dan om 19 uur à 20 uur naar bed. Meer dan 2 dutjes lukken hier ook niet. Ook enkel een strijd zonder slapen dan.. 🙈 Vandaag was de middagdut maar 45 min. doordat de wakker werd van windjes. Krijg haar ook niet meer in slaap. Dus hier ziet ook nog niet elke dag er hetzelfde uit...

4 maanden geleden

Hier een zoontje van 20 weken. Blijft elke keer 2u wakker, wanneer ik hem vroeger in bed probeer te steken is het al geween als ik de kamer binnenga met hem. Ik wacht nu echt 2 uur tussen elke dut. 's ochtends(9-10u) is het meestal een dutje van 45 min, tegen de middag (12u) tussen 1u45min of 2u en half. In de namiddag (16u) meestal nog eentje van 45 min en hij gaat om 20u slapen. Het laatste stukje kan soms pittig zijn als hij al moe is maar vroeger gaan slapen = snachts veel wakker

4 maanden geleden

Hij wordt tijdens de middag dut steeds om de 45 min ook wakker maar als ik zijn tut kan geven bij het jammeren ( mag nog niet wenen) dan slaapt hij steeds verder

4 maanden geleden

Bij ons zien alle dagen er ook anders uit. Ze doet met zekerheid een dut in de voormiddag en 1 in de namiddag en soms ook een powernap in de vroege avond. Op de creche slaapt ze vaak 2 uur aan een stuk voor de namiddag dut, maar daar slaag ik nooit in. 'S avonds gaat ze telkens tussen 20h en 21h slapen afhankelijk van hoe moe ze is. Wij volgen eigenlijk een beetje haar ritme en helpen haar in slaap als ze duidelijk overprikkeld en moe is. Behalve soms wat brabbelen in de nacht (dan leg ik haar soms bij mij zodat ze terug in slaap valt) kan ze tot 's morgends zonder voeding sinds 2 weken. Voordien dacht ik altijd dat ze honger had bij het brabbelen, maar dat was dus niet perse zo.

4 maanden geleden

Wat jammer dat het eerst goed liep en dan na die aanpassing een strijd geworden is. En terug naar die wakkertijd van 2u zoals het voorheen was? Hier ook heel onderbroken nachten. Soms eens blokje van 3u, maar vaak is hij er om het uur. Overdag doen we op zijn tempo... Wakkertijd ook vaak rond de 2u. Maar is hij eerder moe, bieden we eerder dutje aan (wat hij niet altijd neemt). Wij mijden de strijd rond de dutjes, want is inderdaad slopend als je er keilang over moet doen om kindje in slaap te krijgen. Dus we helpen hem nog steeds in slaap en als hij binnen het kwartier niet slaapt, proberen we halfuur later nog eens. Of draagdoek of gaan wandelen... Bedtijd bepalen vind ik ook altijd moeilijk. Soms valt dat heel snel na vorig dutje, maar hem langer (bvb. 3u) wakker houden, is precies ook te lang voor hem, hij jengelt snel dan. Ik weet ook niet wat we best doen om hem beter te laten slapen 's nachts....

4 maanden geleden

Hier op 20 weken is het meestal zo: 6u30 wakker maar vrolijk brabbelen 7u opstaan en borstvoeding 9u dutje van 1u 11u borstvoeding 12u dutje van 2u 14u borstvoeding 16u(30) dutje van 30-45min 17u borstvoeding 18u30/19u borstvoeding en bed 1u borstvoeding 4u soms nog eens borstvoeding

4 maanden geleden

Ik lees bij velen dat 2u wakkertijd toch niet zo gek is op deze leeftijd. Denk dat we daar terug naartoe gaan. Nu duurt het zo lang om hem in slaap te krijgen dat we toch ook ongeveer aan die 2u zitten. Had gewoon gehoopt dat de nachten wat beter zouden lopen 🙈 Nog kindjes die 's nachts veel bewegen? Ons zoontje gooit echt met zijn beentjes in zijn slaap. Zo hard dat ik ervan wakker word 🤦🏼‍♀️

4 maanden geleden

Ik heb helaas maar 2 dagen met mijn zoontje overdag omdat ik werk (het gaat dan altijd wel heel goed qua dutjes). Dus ik moet altijd maar hopen dat het goed gaat op de opvang of als hij met mijn vriend is. Het is hier dus heel wisselend. Avondroutine is wel altijd hetzelfde, hij gaat hier om 19u naar bed en slaapt dan binnen de 30-45 minuten. We hadden een periode dat hij maar 1 keer wakker werd, maar dat is terug gegaan naar 2 keer. De afgelopen twee nachten zelfs om de 2-3 uur. Muggen, tandjes, wisselende temperaturen, weer een verkoudheid.. pff hopelijk is het snel weer beter.

4 maanden geleden

Reactie op Baby_C

Ik lees bij velen dat 2u wakkertijd toch niet zo gek is op deze leeftijd. D ...
Ja absoluut! ronddraaien en zo hard zijn benen opgooien dat de cosleeper piept en kraakt. Ik ben nu aan het proberen de cosleeper verder weg te zetten in de hoop ik erdoor slaap. Maar soms vraagt hij dan ook zo vaak zijn totdat hij terug naast mij beland

4 maanden geleden

Reactie op Baby_C

Hier met 2 u wakkertijd echt perfect! Naar boven, slaapzakje aan, witte ruis op, tutje in en binnen de 5 min slaapt ze echt voor de dutjes! De nachten verlopen hier enorm wisselend de laatste tijd, soms elk uur wakker en vannacht 2x 4u aan een stuk geslapen🤷‍♀️ terwijl de dagen hetzelfde zijn ik snap het niet 🙈

4 maanden geleden

Reactie op Baby_C

Dat doet die van ons ook. Volop benen in de lucht om op ze zij te geraken. Ze ligt enkele keren per nacht helemaal tegen de rand van de cosleeper met haar gezichtje. Als ik er wakker van word, verleg ik ze terug wat. Maar zo lang ze niet jammert kan ik wel meteen terug inslapen dus ik zie dit niet als onderbroken nacht.😇

4 maanden geleden

Reactie op Baby_C

Wij leggen hem nog altijd op zijn zij waardoor hij niet zo veel beweegt. Qua wakkertijd is het meestal 2 uur en een kwartier, hoewel 's avonds wat korter. Hij lijkt echt stipt om 18u30 te beginnen met gapen. Hij wordt wel een apar keer wakker, ik denk on wat nabijheid te hebben. Ik hou hem dan even vast en binnen een paar minuten slaapt hij weer.

4 maanden geleden

Reactie op TessahS

Wij leggen hem nog altijd op zijn zij waardoor hij niet zo veel beweegt. Qu ...
Ik ga beide eens uitproberen.... Hem op zijn zij terugleggen... Want hij draait zichzelf en wordt volgens mij wakker omdat hij tegen de rand van het bed botst en ga ook eens proberen hem gwn vast te houden als de vorige voeding nog maar net geleden is... Vannacht was hier echt de hel. Hij is zoveel wakker geweest 😮‍💨

4 maanden geleden

Reactie op Sarahmertens

Ja absoluut! ronddraaien en zo hard zijn benen opgooien dat de cosleeper p ...
Dit hebben wij dus ook! Hier ligt hij zelfs vaak dwars; deels in de co-sleeper deels in mijn bed. Of gewoon volledig ondersteboven 🤦🏼‍♀️

4 maanden geleden

Reactie op TessahS

Wij leggen hem nog altijd op zijn zij waardoor hij niet zo veel beweegt. Qu ...
Wij leggen hem ook al sinds heel vroeg op zijn zij. Maar zo blijven liggen is al even voorbij 😅 Gisterenavond is hij wat later gaan slapen, rond 20u45 en hadden we eindelijk nog eens een behoorlijke nacht 🫣

4 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

Ik ga beide eens uitproberen.... Hem op zijn zij terugleggen... Want hij dr ...
Wij gebruiken opgerolde handdoeken om hem op zijn plek te houden 😂 meestal rolt hij wel door naar zijn rug, maar als hij diep in slaap is dan gaat dat wel. Hier wakker om 21u, 00u30 en 4u, maar wel snel terug in slaap gelukkig.

4 maanden geleden

Als jouw schema werkt...

4 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

Ik ga beide eens uitproberen.... Hem op zijn zij terugleggen... Want hij dr ...
Mislukt... Opnieuw ieder uur wakker en soms vaker (bij wegleggen in co-sleeper). Doordat ik nu moet werken, ben ik echt heel moe plots...

4 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

Mislukt... Opnieuw ieder uur wakker en soms vaker (bij wegleggen in co-slee ...
Zouden het de tandjes zijn? David heeft nu zijn eerste tandje door het tandvlees en vannacht opeens weer beter geslapen (wakker om 1u30 en dan tot 6u15 geslapen, halleluja 🙌).

4 maanden geleden

Reactie op TessahS

Zouden het de tandjes zijn? David heeft nu zijn eerste tandje door het tand ...
Ik voel/zie nog niks... De slechte nachten houden nu ook al 2maanden aan (blij voor jou dat jij tenminste wat meer slaap hebt 😊)