14 Reacties
één maand geleden
Hey, ik had dit probleem dus ook. Ik had het gevoel dat mijn kleine dus niet genoeg eten kreeg overdag. Ik had een vaste routine maar nu is dit helemaal gewoon op feeling. Er zullen dagen zijn waar hij of zij meer zal eten dan de andere. Ik geef nu bv groentepap rond 18u30 zodat hij daarna nog een fles neemt en dan slaapt hij tot 6u30. Nu is mijn routine voor de moment zo
6u30 fles
8u30 ontbijtpap ma zo weinig mogelijk 100gr
11u30 fles
14u30/15u yoghurt en fruitpap
18u/18u30 groentepap
21u fles
één maand geleden
Reactie op Ranioush
Ja dat is een feit. Maar je kan hem bv iets geven rond 18u en daarna wat la ...
Nog niet geprobeerd neen, wat zou ik kunnen geven heb jij een idee? Brood nog niet geprobeerd hier .. en papjes zo weet ik eigenlijk ook niet goed hoe ? Enkel yogolino van Nestlé en maïspuffs krijgt hij al buiten de melk en groentenpap en fruitpap..
één maand geleden
Ik had hem een paar dagen geleden brood gegeven. Maar ik ga dit hergeven als hij meer tandjes krijgt want nu is het voor hem nog niet echt een maaltijd om dit zoooo lang duurt voor dit ingeslikt wordt. Dus ik zie het broodgeven nog even als een tussendoortje. Je zou bv soep kunnen maken ? Zo’n 100gr en dan kan je er mss eventueel een yoghurtje geven als dessert zo heeft hij ongeveer 200gr binnen.
één maand geleden
Reactie op Ranioush
Hey, ik had dit probleem dus ook. Ik had het gevoel dat mijn kleine dus nie ...
Hier ook wat meer op gevoel, afhankelijk van hoe de dag is. Rond de 7,5 maand was het hier ook even zoeken, maar hij begint steeds meer met ons mee te eten eigenlijk, nu 8,5 maand.
Prima dat ze op de opvang een vast schema hebben, maar ik vind dat niet echt haalbaar. Soms eet David niet zo veel van zijn groenten, dan geef ik bij het avondeten nog wat. Of hij heeft geen zin in een boterham, dus dan geef ik een banaan. Het is een beetje op gevoel.
één maand geleden
Hier drinkt ze ook vaak tussen 4 en 5u, ik ben langzaam de hoeveelheid aan het minderen van die voeding. Soms slaapt ze door soms heeft ze die voeding nodig..
Dan kan ik om 7u30 een volledige fles geven (180+6sch)
11u30 groentenpap
15u fruitpap
17u yogolino/maispuff tot ze binnekort boterhammen kan eten
18u45 fles(180+6sch) en bedtijd
één maand geleden
Reactie op R2024
Is 2 flesjes genoeg? Dacht dat ik dan te weinig had.. maispuff heb ik nu oo ...
Hier is 2 flesjes tegenwoordig wel genoeg, maar ons zoontje eet meestal al wel 2 belegde boterhammen per dag 😅 (en maisvingers vaak als tussendoortje).
Grappig eigenlijk hoe verschillend dat kan zijn per kindje he! Ons zoontje heeft ook al 6 tandjes, ik vraag met echt af of daar een verband tussen zit.
één maand geleden
Reactie op R2024
Ik durf gewoon geen boterham geven :( wil het maar echt de angst voor stikk ...
Krijgt hij ook nog geen brood op de opvang? Hier krijgen de kindjes rond 17u een boterham.
Ik was ook wel begonnen met maisvingers en toen dan goed ging stukjes brood. Ik las dat postzegel formaat geadviseerd werd,maar ik deed eerder de helft daarvan omdat ik het ook wel spannend vond 😅 maar nu kauwt hij echt goed en soms propt hij meerdere stukjes tegelijk in zijn mond 😂