18 Reacties
MOD
4 maanden geleden
Wij leggen hem op een parkdeken op de grond en hij kan ook naar zijn zij maar niet verder omdat zijn arm nog steeds in de weg ligt. We helpen hem altijd nog een beetje. Van buik naar rug is moeilijker omdat daar veel evenwicht wordt gevraagd, dus ligt hij veel op zijn buik ook en helpen we ook en dan juichen. Finn is van 2 feb. Ook zelf mee rollen of speelgoedje voor hem houden en dat hij zich dan moet omdraaien. Finn zit veel voor op zijn ontwikkeling, alleen dat lukt hem nog niet zo goed. Je kan ook speelgoedjes verder leggen enzo. In ieder geval moeten ze veel spiersterkte krijgen en evenwicht.
4 maanden geleden
Noor rolt sinds 2 dagen van rug naar buik (13/2). Een tijd geleden rolde ze ook van buik naar rug (maar was onbewust denk ik, want dat lijkt nu moeilijker 🙈 komt wel weer goed zeker 🤭. We hadden van de week wel een paar keer geholpen met rollen en dan eergisteren rolde ze ineens spontaan 😉
4 maanden geleden
ons dochtertje is van 29/02, en heeft idd knal het zelfde probleem als jou zoontje. op haar zij draaien doet ze ook heel af en toe als ze iets interessant vindt.
nu begint ze soms weer te rollen van buik naar rug alleen als ze zelf wilt en anders laat ze haar goed horen.. maar van rug naar buik nog helemaal niet.
ik denk dan maar elk kind is anders de ene is sneller met kruipen/wandelen en de ander met praten en dit zal ook zo iets zijn de ene zal sneller rollen dan een ander kindje.
ik leg haar op haar buikje en met haar favoriete speeltje in haar zicht maar dat ze naar links of rechts moet kijken en moeite wil doen om te rollen en dit helpt wel af en toe als ze wilt dan e
MOD
4 maanden geleden
Reactie op Grote Wens Mama
ons dochtertje is van 29/02, en heeft idd knal het zelfde probleem als jou ...
Ja ik deel je mening, volgens de arts zit Finn voor op zijn ontwikkeling maar nu ineens heeft hij geen zin om te rollen,wel naar zij. Het is al een paar keer gelukt maar het is alsof zijn arm altijd in de weg ligt en ik denk ook hij weegt nogal en moet wat verzetten ook denk ik om te kunnen rollen 🤣. Wat hij dan doet als een speeltje voor hem ligt, is zich voortschuiven op zijn buik😅
4 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Ja ik deel je mening, volgens de arts zit Finn voor op zijn ontwikkeling ma ...
hahaha... ja dat doet ons dochtertje ook vooruit schuiven echt grappig om te zien, endan zeg ik tegen haar je moet wel rollen e..
wat zij ook heeft ik weet niet als alle babytjes dit hebben maar als ze op haar buik ligt dat ze heletijd terug geeft haar melk komt heletijd uit haar mondje.
donderdag toch eens vragen aan kind en gezin.
4 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Ik vroeg mij af op wat jullie je baby laten leren rollen? Hij ligt bij ons ...
Hier ligt ze ook altijd op haar speelmat maar ze schuift zich rond zo Kan ze ook overal aan inplaats dat ze ga rollen Gans grappig op zei doet ze wel en van buik na rug lukt ook wel maar van rug na buik vertikt ze hier 🙈😅🤣🤣
4 maanden geleden
Hier ook nog geen rollen , heeft er gelijk geen zin en behoefte aan. Ik doe dan zo Wat “oefeningen” maar helaas 🤷🏽♀️.. op zijn zijden heen en terug doet hij dan wel. Het zal wel komen denk ik dan, vroeger kwam dit ook allemaal vanzelf 😅.. maar op de buik gebruikt hij dan heel hard zijn benen .. duwen en optrekken 😳 terwijl dit pas na het rollen zou “moeten” gebeuren..
Komt wel allemaal goed met tijd. Misschien kan jou kindje ook al andere dingen eerst 🤗
4 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Ik vroeg mij af op wat jullie je baby laten leren rollen? Hij ligt bij ons ...
Beetje overal, op haar speelboogmat, in haar park, de zetel als we er bij zijn, ons bed 😅. We gaan enkel nog een grotere speelmat kopen om haar meer ruimte te geven, maar zijn nog aan het twijfelen welke vermits we geen puzzelmat willen.
MOD
3 maanden geleden
Reactie op R2024
Heb dus dit ook en hij doet zijn hoofd na paar minuten niet goed meer omhoo ...
Ja hier ook. Ik heb al geprobeerd met een speeltje, maar hij kijkt dan hoog en nadien draait hij zijn hoofd gewoon de andere kant want hij weet dat het daar terug tevoorschijn komt😆
3 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Bij ons wilt hij niet rollen vsn buik naar rug, het wordt nu wel lastig wan ...
Komt goed, was hier eerst ook, en echt boos worden als ze moe was en plat op buik met handen en voeten gespreid van haar oren maken dan 🙈 een dikke week later draaide ze ook terug 😉