Dag iedereen
Ons zoontje is momenteel 6 maanden en volop aan het rollen (van rug naar buik). Hij kan nog niet terugrollen op zijn rug. In zijn bedje is hij nu ook constant aan het rollen en wordt dan boos omdat hij niet terug naar zijn rug kan. Hij valt soms op zijn buikje in slaap maar dat maakt me wat bang voor de nacht aangezien hij niet zelf terug kan rollen.
Hoe pakken jullie dit aan? Overdag probeer ik veel te oefenen op het terugrollen maar voorlopig zonder succes.
Ons dochtertje kan ook alleen nog maar op haar buik rollen. Ik leg ze snachts terug op haar rug.
Omdat ik daar ook bang voor ben schiet ik vanzelf paar keer per nacht wakker en dan kijk ik hoe ze ligt..
Ik probeer ook zoveel mogelijk te oefenen overdag maar het lukt niet.
Hier ligt ons zoontje onder een nunki lakentje van fedde en kees.
Hierdoor 'kan' hij niet doorrollen. Slaapt hierdoor veel beter en rustiger! Gaat ook niet meer zijn hele bed door eerder lag hij binnen de minuut ondersteboven in bed 🫣
Hier identiek hetzelfde probleem. Hij is 27 weken en rolt graag van rug naar buik, maar kan ook niet terug. Sommige nachten slaapt hij zo even verder en dan moeten we hem terug op zijn buik leggen. Jammer genoeg volhouden zou ik zeggen