16 Reacties
3 maanden geleden
Hier lukt het omdat ons zoontje nog steeds altijd tussen 5u en 6u 's ochtends wakker is 😆 en ik begin tussen 9u en 9u30. Mijn vriend is leerkracht, dus hij is altijd ruim op tijd thuis om hem van de opvang op te halen. Wij wonen ook nog eens mar 10 minuten fietsen van ons werk vandaan.. dus mazzel!
Concrete tips:
- maak 's avonds de tas al zo veel mogelijk klaar voor de opvang.
- maak je ontbijt/lunch alvast (ik zet vaak al mijn havermout in de koelkast zodat ik sowieso een gezond ontbijt heb)
- wij verdelen de avonden zo: een van ons legt David op bed, de ander ruimt op en doet ondertussen wat nodig is in het huishouden.
- op zondag nemen we de komende week door zodat we weten wie wat op welke dag doet.
Mijn vriend is naast leerkracht ook muzikant, dus vaak in de avond weg en dan vind ik het wel vaak een rush tussen werk en bedtijd. Ik probeer altijd zo veel mogelijk al te mealpreppen, dus op mijn vrije dagen snij ik bijvoorbeeld groenten en die bewaar ik dan in bakjes in de koelkast zodat ze direct klaar zijn om in de pan te gooien.
Eén keer per week boodschappen doen of bestellen helpt ook heel erg.
3 maanden geleden
Ik ben meteen na 3 maanden beginnen werken en in het begin is het inderdaad wat zoeken. Ik heb het gevoel dat ik +- elke maand iets van mijn "oud leven" terug kan oppikken. In het begin was het wennen aan de ochtendrush. Ondertussen drinkt ze haar 1ste fles tussen 7 en 8 meestal en kan ik het soms uitbesteden aan mijn man terwijl ik me klaar maak. Tegen half 9 zet ik ze af aan de crèche en 10min later ben ik op mijn werk. Rond 17h30 haal ik ze weer op. In begin was ik echt kapot en liet ik koken vaak voor wat het is (of snelle kost, of iets uit de diepvries, of mijn man dat kookte of bestellen). Maar ondertussen kook ik weer graag zelf en bereid ik ineens haar groentenpapjes voor. Ik heb terug zin en energie gevonden voor sporten en we zien gemiddeld 2 keer de week vrienden/familie. Ik heb mezelf vooral de tijd gegeven om stapje voor stapje oude gewoontes weer over te nemen.
3 maanden geleden
Reactie op LeonieCl
Ik ben meteen na 3 maanden beginnen werken en in het begin is het inderdaad ...
Én ik ga de eerste 5 maanden 4/5 gewerkt hebben (creche had nog geen plek op woensdag). Dat was voor mij ook wel de beste keuze die ik kon maken om fysiek en mentaal effe te bekomen.
3 maanden geleden
Ik ben ook na 3 maanden meteen beginnen werken, omdat ik nog geen recht had op ouderschapsverlof :(
Wat werkt voor ons:
- boodschappen bestellen en laten leveren (Kan voor €6 bij AH, geld meer dan waard)
- altijd gezonde snelle maaltijden in huis hebben (lazy vegan zakjes uit de diepvries, quiche van AH die enkel nog in de oven moet )
- als je het kan betalen: huishoudhulp :)
- inderdaad s avonds alles al klaarzetten
- baby lekker meenemen als je met vrienden afspreekt
- mijn geheim voor het huishouden is de draagdoek. Ik stop ze erin en zolang ik blijf bewegen (lees: afstoffen/ opruimen), slaapt ze meestal.
3 maanden geleden
Hij heeft veel indrukken opgedaan denk ik. Hij was wel heel flink en heeft er veel beter groentenpap gegeten dan hier. Slapen ging niet zo goed, hij heeft maar 1,5u geslapen in totaal (ochtend en middagdut tesamen). Thuis slaapt hij het dubbele dus weet niet goed hoe ik dat moet rechttrekken haha. Al bij al goed eerste dagje!
3 maanden geleden
Reactie op 1994bv
Hij heeft veel indrukken opgedaan denk ik. Hij was wel heel flink en heeft ...
Niet te veel zorgen proberen maken om de dutjes daar, komt wel goed! Zijn veel nieuwe dingen om te verwerken he. Hopelijk heeft hij thuis niet te veel last van de vermoeidheid... Succes daar! 🤞