33 Reacties

7 maanden geleden

Hoe loopt het met de gaviscon? Ik ga morgen naar de pediater met m’n dochtertje omdat de vroedvrouw ook reflux vermoed… De vroedvrouw denkt dat de pediater gaviscon of omeprazol zal voorschrijven, maar sta wat weigerachtig tegenover medicatie omdat die op zich ook wel wat bijwerkingen met zich meebrengen…

7 maanden geleden

Reactie op Chelchris

Het is gelukt! Het ging heel vlot en hij had alles binnen!! Bedankt voor de ...
Toch normaal! Ik kreeg zelf de tip bij m'n tweede kindje en had er zelf ook helemaal ni aan gedacht. Ben super blij dat de tip werkte 😁

7 maanden geleden

Reactie op Martsje

Hoe loopt het met de gaviscon? Ik ga morgen naar de pediater met m’n dochte ...
Van Gaviscon hoor ik het meeste bijwerkingen: krampen. Omeprazol is dan weer minder "laagdrempelig" natuurlijk. Ik snap en deel je gevoel wel..

7 maanden geleden

Reactie op Martsje

Hoe loopt het met de gaviscon? Ik ga morgen naar de pediater met m’n dochte ...
Het gaat eigenlijk goed met de gaviscon. Voorlopig geen krampen of dergelijke en je ziet dat het hem verlichting brengt dus voorlopig tevreden

7 maanden geleden

Supergoed nieuws dat je zoontje zich al beter voelt met de gaviscon. 😊 Hopelijk blijft het nu beter en beter gaan. Bij ons had de kinderarts meteen omeprazole voorgeschreven, wist niet eens dat er gaviscon voor baby's was... 🙃 Had eigenlijk liever eerst gaviscon geprobeerd, omeprazole is idd ook niet zonder bijwerkingen. Onze meid wordt er heel slaperig van en heeft ook meer krampjes. 🙈 Het is vaak afwegen en dingen proberen ...

7 maanden geleden

Reactie op elvea45

Supergoed nieuws dat je zoontje zich al beter voelt met de gaviscon. 😊 Hop ...
Wij zijn vandaag naar de kinderarts gegaan en die heeft ons ook meteen omeprazole voorgeschreven, in een soort van proefperiode van 2 weken. Dan moeten we terug. Ik hoop dat het geen bijwerkingen geeft 🤞. Ouh, ook wel triestig als ze er zo slaperig van wordt en krampjes krijgt. Ben je het blijven geven? Of gestopt omwille van de bijwerkingen?

7 maanden geleden

Reactie op elvea45

Je probeert al en jij zal je kindje best kennen. Ik wist niet dat je daarvan slaperig kon worden zelfs,

7 maanden geleden

Reactie op Martsje

Wij zijn vandaag naar de kinderarts gegaan en die heeft ons ook meteen omep ...
We moesten het ook minstens 2 weken geven, in combinatie met nutrilon pepti syneo melk, ingedikt met gelilact. (Ook al veel verschillende formules geprobeerd door de combinatie van reflux, krampjes en constipatie. 😬) Hebben we dus wel gedaan, maar na de 2 weken gestopt met de medicatie. De werking ervan zou volgens de arts ook afnemen hoe langer het flesje open/in gebruik is. Nu ze had sowieso al veel krampjes, het leek met de omeprazole gewoon nog erger te zijn... kan goed zijn dat het bij jullie anders is of dat het mss toch ongerelateerd is. Stond geloof ik wel in de bijsluiter allemaal. Ik duim voor jullie! 🍀🤞🏻

7 maanden geleden

Reactie op EDK1987

Je probeert al en jij zal je kindje best kennen. Ik wist niet dat je daarva ...
De kinderarts ook niet, hij deed alleszins alsof ik het verzon. 😅 We proberen allemaal gewoon he, in de hoop dat we een oplossing vinden :)

7 maanden geleden

Reactie op elvea45

Jaa de vreugde was van zeer korte duur 🙈 het maakt me allemaal zo onzeker. Vandaag weer een enorme huildag. Niks was goed enkel bij mij zijn. De dokter dan omneprazole voorgeschreven. Volgende week naar de kinderarts om toch even te checken. Ben toch wat onzeker over de medicatie maar hoop dat mijn ventje snel beter is. Het breekt mijn hart om hem pijn te zien hebben.

6 maanden geleden

Hier ook net gaviscon voorgeschreven gekregen. Zag je meteen resultaat of pas na een paar dagen?

6 maanden geleden

Reactie op NikkiMax

Hier ook net gaviscon voorgeschreven gekregen. Zag je meteen resultaat of p ...
Ik merkte het wel meteen. Hoe gaat het bij jou nu?

6 maanden geleden

Reactie op Chelchris

Ik merkte het wel meteen. Hoe gaat het bij jou nu?
Hij geeft nog altijd wel wat melk terug, maar de hoeveelheid is wel geminderd.