11 Reacties

10 maanden geleden

Vandaag 33w5d, ik neem ook utrogestan en zit op 1,3cm baarmoederhals, heb weeënremmers gehad maar tegen mij zeiden ze dat ik gewoon mijn huishoudelijke taken kon hernemen en dus naar mijn lichaam te luisteren wanneer het teveel is. Onze meid schatte ze op 2040g dus ik denk day je baby zeker op schema zit

10 maanden geleden

Reactie op lisa_vds

Vandaag 33w5d, ik neem ook utrogestan en zit op 1,3cm baarmoederhals, heb w ...
Oh dat is idd ook spannend bij jou! Hopelijk blijft je meisje nog eventjes groeien in de buik dus…

10 maanden geleden

Reactie op Raina Snoeck

Oh dat is idd ook spannend bij jou! Hopelijk blijft je meisje nog eventjes ...
Klopt er is opzich weinig aan te doen, ze komen wanneer ze willen 😁 vind het spannend als ik de utrogestan mag stoppen op 35w of dit een effect zou geven

10 maanden geleden

Reactie op lisa_vds

Klopt er is opzich weinig aan te doen, ze komen wanneer ze willen 😁 vind h ...
Ik moet de utrogestan nog doornemen tot 37 weken, eerst was gezegd stoppen aan 36weken maar vandaag besliste een weekje langer… toch vreemd dat dit zoveel doet in je lichaam 🫣

10 maanden geleden

Reactie op Raina Snoeck

Ik moet de utrogestan nog doornemen tot 37 weken, eerst was gezegd stoppen ...
Ja klopt, ben wel blij dat het een positief effect heeft, anderzijds vreemd dat de adviezen vaak zo uiteenlopend zijn

10 maanden geleden

Vandaag bij 35+2 op controle geweest, ons jongetje geschat 2400gr. ‘Het wordt geen dikkerdje’ zei de gyn. Het was helemaal in orde volgens haar.

10 maanden geleden

Op 34 weken werd gewicht geschat op 2,3kg, gynaecoloog zei dat die op schema zat? Wel geen verkorte baarmoederhals of tekenen van vroegtijdig bevallen.

10 maanden geleden

Ik moet donderdag terug op controle, dan zal ik 34+6 zijn. Wij hebben ook een meisje die aan de lichte kant geschat wordt (percentiel 10). Ze is wel al een klein beetje geschoven van p5 naar p10, sinds ik thuis ben geschreven van m’n werk.

10 maanden geleden

Hier schommelende eerst p14 dan p24 p23 en nu p12.. Dus ook lichte baby hier.. Ook aan de utrogestan door harde buiken al sinds week 22. Nu week 32..

10 maanden geleden

Hier ook aan de utrogestan tot 36 weken. Ik kreeg ook op 28 weken longrijping en weeënremmers. Ik moet woensdag naar de gynaecoloog (33 weken) en zal dan meer weten hoeveel hij weegt enzo. Vorige keer was hij wel op gewicht. Weer heel spannend vind ik het! Want je hebt het echt niet in de hand. Ik rust gewoon heel erg veel en probeer zo weinig mogelijk te doen in het huishouden en ik ga niet meer naar de winkel enzo. Geen idee wat je nog meer kan doen. Ik eet mijn zorgen ook wel weg 🙊 Mijn baarmoederhals was 3 weken geleden 4 cm. (Ik kwam van 2,5cm) Je hebt hier zelf niet voor gekozen, voel je niet te schuldig, al is dat heel erg moeilijk. Succes lieve mama! Hopelijk blijft ze nog lang genoeg zitten. 😘

10 maanden geleden

Hier ook utrogestan. Net bij de gynaecoloog geweest en onze baby is een dikkertje met 2,3 kg op 33 weken percentiel 84. Tegelijkertijd zei ze ook dat gewicht ook geen exacte wetenschap is en dat er wel wat marge is in die metingen en dat soms 3 dagen een immens verschil kan maken. Ik had 3 dagen geleden nog een echo waar hij 100g lichter was. Daarnaast zijn meisjes altijd iets lichter. Ik ben natuurlijk zelf geen dokter maar ik zou nog niet teveel schrik hebben eerlijk gezegd. En op het vlak van falen, ikzelf ben na 33 weken alleen nog maar afgevallen ( normaal BMI). Ik heb veel schrik gehad dat baby tekort komt door mij, blijkt t omgekeerde waar. Baby neemt wat hij nodig heeft. Misschien dat jou meisje deze week wat minder nodig had en dit volgende week terug inhaalt.