18 Reacties
MOD
5 maanden geleden
Waar ik nu aan denk is het volgende:
- Geeft papa aan dat het zwaar valt?
- Is er iets cultuurgebonden waar hij mee worstelt?
Mijn man en ik praten veel over zaken. Ik merk bij hem nu ook op omdat hij werkt en ik nog thuis ben dat ik onze zoontje beter ken. Soms is eens zo positief bekrachtigen wat hij doet heel behulpzaam. Ook zeg ik soms tegen mijn man: hey, vergeet niet ik heb 9 maanden voorsprong. Je haalt het wel in, wacht maar tot hij loopt en zijn beste maatje is papa.
Het is belangrijk denk ik dat hij daar ook in kan groeien, mss vragen aan hem wat hij nodig heeft? Soms alleen al luisteren en normaliseren wat hij denkt of voelt doet al wonderen ;-) Hopelijk kom ik hier niet 'geleerd' over, maar ben maatschappelijk werker, dus aard van het beestje :-)
5 maanden geleden
Mijn man had het ook heel moeilijk waardoor ik het ook moeilijk vond om eens even alleen weg te gaan. Ondertussen is ons zoontje 16 weken en is er meer interactie wat hij ook fijner vindt en lukt het wel. Ik merk natuurlijk wel dat mijn zoontje veel meer aan mij hangt en sneller rustig wordt van mij maar dat komt nog wel. Binnenkort gaan we ook samen op vakantie en dan kunnen ze hun band ook wat aansterken. Al merk ik wel dat mijn zoontje steeds meer en meer op hem reageert.
5 maanden geleden
Ja hij geeft zelf aan dat hij het moeilijk vindt zeker in combinatie met werken… hij heeft veel ‘me-time’ nodig en dat is natuurlijk moeilijk met een babietje.. we hebben nu een draagzak gekocht om te kijken of mijn vriend hem wat kan dragen en ook wat buiten kan doen in de groente tuin wat voor hem ontspannend is…🤞
5 maanden geleden
Reactie op Allastor
Ja hij geeft zelf aan dat hij het moeilijk vindt zeker in combinatie met we ...
Een draagzak kan denk ik al wel veel doen! Dan kan de baby lekker slapen en ook die nabijheid kan een band scheppen.
Mijn vriend heeft vanaf het begin wel veel gedaan, maar vindt het nog steeds wel vaak moeilijk om in het hier en nu te zijn met David. Hij kan dan ook gefrustreerd raken waardoor het slapen enzo alleen maar lastiger wordt.
Wat hier wel helpt is: instructies geven 😅 en het helpt hem ook om dingen te doen met David. Dus een afspraak bij kind & gezin, boodschappen doen, naar familie gaan.. soms gaat hij sporten en dan gaat een vriendin van ons mee om daar wat op David te passen. Het is vooral de hele dag thuis zijn met hem dat hij moeilijk vindt.
MOD
5 maanden geleden
Reactie op TessahS
Een draagzak kan denk ik al wel veel doen! Dan kan de baby lekker slapen en ...
Ik durf geen instructies meer geven🙈, maar ik moet zeggen, had de titel geweest: mama heeft het moeilijk, kon ik er mij ook in vinden. De angst van met Finn alleen te zijn en doodop zijn na een paar uur... zelf heb ik niet veel me time nodig, maar een beetje rust wel. Ik had het ook zo moeilijk de eerste 2 maanden dat ik mij tegen de avond volledig omgedraaid voelde en in alle rust en stilte wou zitten voor een paar uur.
5 maanden geleden
Mijn vriend ging in het begin dingen uit de weg omdat hij onzeker was en niet goed wist hoe hij bepaalde dingen moest aanpakken. Ik merk dat het hem ook wel helpt om bepaalde dingen te kaderen en bij langdurig huilen ook duidelijk te maken dat dat Lewis zijn enige manier is om aan ons duidelijk te maken dat er iets is. Dat zorgde bij hem meteen voor meer begrip. Mss kunnen geluidsdempende oortjes ook helpen voor je partner? Lijkt mss vreemd om die in te steken voor het gehuil van je kind, maar het kan het geluid maar dempen waardoor hij mogelijks iets minder overprikkelt geraakt?
MOD
5 maanden geleden
Reactie op Allastor
Dankjewel allemaal voor de tips, vandaag waren ze weer even alleen en in de ...
Goed topic hoor! Ik denk dat wel meerdere partners dit ook meemaken eigenlijk. Ik vraag mij dan af of ze ook ergens een forum kunnen ventileren... leuk hier ook iedereen zijn meningen te volgen!🥰
5 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Goed topic hoor! Ik denk dat wel meerdere partners dit ook meemaken eigenli ...
Mijn vriend heeft een whatsapp groep met andere papa's 😂
Succes de komende tijd meer werken enzo Allastor! Fijn dat de draagzak goed bevalt, dat kan dan even zo'n adempauze geven voor hem he.
4 maanden geleden
Even een positief berichtje waar misschien niemand iets aanheeft maar sinds ik ben beginnen werken en mijn vriend meer alleen was met ons zoontje gaat het echt veel beter, Luca ‘hangt’ minder aan mij en mijn twee mannetjes hebben leuke voormiddagen samen!mijn vriend voelt zich duidelijk meer op zijn gemak nu met Luca En ik kan zoo genieten van even niet mama te zijn op het werk en dan thuiskomen met een lachend kindje🥰
4 maanden geleden
Reactie op Allastor
Even een positief berichtje waar misschien niemand iets aanheeft maar sinds ...
Goed nieuws is altijd leuk om te lezen!! Fijn dat het is goedgekomen!
Vanaf morgen begint mijn vriend zijn ouderschapsverlof voor 1 maand en maandag start ik terug met werken. Ook spannende tijden hier. Hij heeft er wel zin in :) Ik wat minder :)