7 Reacties

4 maanden geleden

je kan toch in de plaats van kunstvoeding te gebruiken, afkolven en bewaren en zo meegeven aan de creche of verschillende flesjes maken? met een elektrische afkolver is dat echt makkelijk en blijft je kindje moedermelk krijgen, of probeer een andere kunstvoeding, in de apotheek heb je er een waarop staat “om van borstvoeding over te gaan naar flesvoeding” dat zou het dichtste bij moedermelk smaak liggen blijkbaar, ik denk dat het NAN of Nutrilon was

4 maanden geleden

Wij zijn juist door hetzelfde probleem gegaan. Hebben een maandje proberen afbouwen, maar dit ging heel moeizaam. Ze dronk amper 50ml van de fles en haalde dit dan in met de borstmomenten. Mijn dochtertje had daarbovenop ook veel krampjes van de flesvoeding, wat ze niet heeft met de borstvoeding. Om die reden toch beslist om verder borstvoeding te geven en geïnvesteerd in een elektrische kolf 😅. Dit was totaal niet het plan, want ik zag de combinatie werk en borstvoeding initieel niet zitten. Ik ben nog steeds benieuwd hoe dit zal verlopen (ik start op 1 augustus op het werk). Ik heb dus niet echt tips… Wat ik wel vernomen heb van een andere mama is dat de nan evolia gepromoot wordt als beste voor omschakeling van borstvoeding, maar heb hier zelf geen ervaring mee…

4 maanden geleden

Ik kolf ook af op werk. Best een gedoe en soms stressvol als het druk is. Ook best wat werk om elke avond alles schoon te maken. Maar als ik dan ‘s avonds thuiskom en mn zoontje aanleg, dan weet ik weer waar ik het voor doe. Zo’n fijn momentje, hij geniet er zo van, en ik ook. Vanuit het perspectief vd baby; zo’n warme, zachte borst, waar zoete melk uitkomt, en zo lekker dicht bij mama.. daar kan ook niets tegenop! Maar je moet natuurlijk doen wat goed voor jou voelt. Drinkt hij wel goed afgekolfde melk? Het ligt niet aan de fles denk je maar aan de voeding zelf?

4 maanden geleden

Reactie op Bazurkaeva95

je kan toch in de plaats van kunstvoeding te gebruiken, afkolven en bewaren ...
Afkolven is niet zo simpel op mijn werk. Ik weet dat ik in principe het recht ertoe heb, maar in de praktijk is het moeilijk haalbaar. Sta in het onderwijs, op beide scholen is er geen plek om te kolven (er zijn nu al lokalen te kort), en tijdens de pauzes is er maar weinig tijd, als ik al geen toezicht moet doen. Bedankt voor de tip voor een ander merk, dit was nog niet bij mij opgekomen dat die merken verschillend kunnen smaken, aangezien ze van samenstelling eigenlijk hetzelfde moeten zijn.

4 maanden geleden

Reactie op Martsje

Wij zijn juist door hetzelfde probleem gegaan. Hebben een maandje proberen ...
Wel goed om te horen dat we niet de enige zijn met het probleem. Afkolven is nogal lastig op mijn werk, zie mijn vorige reactie. Anders had ik ook wel nog graag borstvoeding verder gegeven.

4 maanden geleden

Reactie op 123k

Ik kolf ook af op werk. Best een gedoe en soms stressvol als het druk is. O ...
Aan de fles ligt het niet, voorbije maanden dronk hij vlot afgekolfde melk als de grootouders eens kwamen babysitten. Vandaag nog eens geprobeerd met enkel afgekolfde melk, toen dronk hij 120ml. Gisteren heeft hij wel voor het eerst 180ml met afgekolfde melk + kunstvoeding gedronken. Dus misschien heeft hij op sommige momenten gewoon niet zo veel honger?

4 maanden geleden

Reactie op Miravc

Aan de fles ligt het niet, voorbije maanden dronk hij vlot afgekolfde melk ...
Jammer van jouw werk! Zelfs zonder overstap van borstvoeding naar kunstvoeding vind ik het ook moeilijk inschatten hoeveel melk er in de fles moet bij de onthaalmoeder. Zoontje drinkt ook heel wisselend. Dat is waarschijnlijk toch door de borstvoeding, is gewoon een grote black box, geen idee hoeveel er daadwerkelijk gedronken wordt. Zal ook afhangen vd samenstelling vd melk wat natuurlijk ook varieert. Hoop dat jullie gauw een ritme hebben🤗