28 Reacties

2 maanden geleden

Niet herkenbaar voor onze situatie, maar jouw verhaal doet me wel denken aan dat van een vriendin van mij. Haar kindje is nu al 1 jaar ondertussen. Maar ze frustreerde zich op die leeftijd ook heel erg omdat ze dingen wou die ze nog niet kon. Ze slaapt ook amper op de crèche. Als je op geraakt, moet je inderdaad ook jezelf op de eerste plaats zetten. Je kan eens een nachtje proberen hem apart leggen en zien wat dat geeft. Ik denk er ook over na. Rune wordt weer heel vaak ieder uur wakker... Maar als het zover is heb ik de fut niet en hou ik hem op ons kamer...

2 maanden geleden

Heyhey, bij het lezen van je bericht dacht ik ‘oef, het is dan toch niet alleen hier’. Alex ook bijna 7,5m en krijst enorm veel (niet per se huilen, maar echt boos gillen). Ik heb ook de indruk dat het vaak uit frustratie is omdat hij nog niet meer kan (hoewel hij eigenlijk wel al vrij veel kan). In de crèche moet het blijkbaar heel de dag door zijn de laatste tijd. Hier thuis kunnen we hem natuurlijk al sneller met iets afleiden, ik snap dat het daar moeilijker is en niet alleen maar aandacht voor hem kunnen hebben. De begeleidster van de crèche zegt dat dat er wel uit gaat met ouder worden. Slapen gaat hier wel vrij goed, maar ook wel altijd tegen 5u-5u45 wakker 😴

2 maanden geleden

Herkenbaar! Hier ook een heel actieve baby sinds de geboorte. Wanneer iets niet lukt is hij binnen een paar seconden gefrustreerd. Hij is nu 6,5 maanden. Wij dachten dat het ging beter zijn wanneer hij kon zitten. Maar nu hij kan zitten, wil hij kruipen. En wanneer hij zal kunnen kruipen, zal hij volgens mij willen stappen. Hij haat het gewoon om een baby te zijn hahaha. Hij jammert vanaf dat hij zich verveelt en dat gaat heel snel over in krijsen en nadien wenen. In de crèche moeten ze hem ook veel aandacht geven, maar zij zeggen ook dat het zal beteren door ouder te worden! In de auto weent hij bvb ook na 5 minuten en dat al 6 maanden aan een stuk. Je bent niet alleen!

2 maanden geleden

Btw over het luid zijn in bed, hij slaapt in de kamer naast ons en vertelt hele verhalen ‘s morgens vroeg (vandaag om 4.30) en heeeel luid. Ik zet gewoon het geluid van de babyfoon af omdat ik hem perfect hoor tot in m’n bed. Niet dat het veel helpt op dit moment, maar naar het schijnt zijn die actieve baby’s enorm toffe peuters in de toekomst!

2 maanden geleden

Ik herken het deel van de frustratie wel, alhoewel het wel echt een stuk beter is sinds hij zelfstandig kan zitten en kan kruipen. Die tandjes kunnen ook echt heel lang duren, een maand geleden zag ik iets en het tandje is nu pas door het tandvlees! Het slapen gaat hier wel redelijk, alhoewel we nog altijd hulpmiddelen nodig hebben. Gelukkig houden ze hier op de opvang rekening mee, maar ik begin te denken dat wij een uitzonderlijk goede crèche hebben 🙏 Ook nog altijd vroeg wakker helaas. Krijsen doet hij niet, maar wel veel zeuren. Ik snap dat het echt vermoeiend is. Wat mij helpt is heel vroeg gaan slapen (ik lig er altijd voor 21u in), en om David vaak gewoon heel veel prikkels te geven en hem overal bij te betrekken. Nu is hij vaak gefrustreerd omdat hij wil staan, dus ik ben hem 100x per dag aan het recht trekken 😅 als ik ga koken dan geef ik hem een wortel om mee te spelen, als ik me ga klaar maken in de badkamer dan neem ik hem mee en geef ik hem iets of speel ik kiekeboe met de spiegel, als ik ga stofzuigen neem ik hem mee in elke ruimte zodat hij achter de stofzuiger aan kan kruipen. Jep, vermoeiend, maar ook wel weer leuk om te zien hoe nieuwsgierig en vastberaden hij is en hoe snel het allemaal gaat. Het is gewoon heel belangrijk om af en toe even niet aan te hoeven staan, dat je partner even een paar uurtjes on duty is en jij het even los kan laten.

2 maanden geleden

Reactie op Maudd123

Herkenbaar! Hier ook een heel actieve baby sinds de geboorte. Wanneer iets ...
Ohh in de auto krijsen lijkt me wel echt vreselijk 🙈

2 maanden geleden

Reactie op TessahS

Ohh in de auto krijsen lijkt me wel echt vreselijk 🙈
Dit is echt het meest vreselijke ooit, ik kan huilen goed verdragen, maar in de auto is dat toch echt next level :p

2 maanden geleden

Reactie op TessahS

Ik herken het deel van de frustratie wel, alhoewel het wel echt een stuk be ...
Ik neem mijn kindje ook echt overal mee, hij wil gewoon alles gezien hebben! En zoals jij aangeeft, megaveel afwisseling voorzien. Speelgoed veel afwisselen, niet iedere dag hetzelfde geven.

2 maanden geleden

Reactie op Maudd123

Ik neem mijn kindje ook echt overal mee, hij wil gewoon alles gezien hebben ...
Ja, ik denk wel eens van: dude, ga gewoon even rustig alleen spelen 🙈 maarja, het is makkelijker om me er maar aan over te geven dan om me er tegen te verzetten. Op zondag gaan we nu naar baby muziekles, dat is ook echt heel leuk en weer iets dan hem nieuwe prikkels geeft en moe maakt 😂 En er zijn wel dingen waar hij heel goed even alleen mee kan spelen,zoals balletjes, vormendoos en wat ik doe is iets uit de keukenkastjes laten steken zodat hij moet proberen het kastdeurtje open te maken. Daar is hij wel even zoet mee 😆

2 maanden geleden

Reactie op Maudd123

Herkenbaar! Hier ook een heel actieve baby sinds de geboorte. Wanneer iets ...
Ik neem finn ook overal mee.hij zit graag in de tripp trapp bij mij in de keuken. Nu kan hij niet meer in de wipper dus douchen wordt moeilijk. Het is alsof hij vlugger wilt gaan dan dat zijn kleine lichaam aankan momenteel.

2 maanden geleden

Reactie op NikkiMax

Heyhey, bij het lezen van je bericht dacht ik ‘oef, het is dan toch niet al ...
Ja bij ons ook zo vroeg wakker, waardoor hij dan vroeg een dutje moet hebben. Finn is 7,5 maanden en slaapt max 2 u overdag

2 maanden geleden

Reactie op EDK1987

Ik neem finn ook overal mee.hij zit graag in de tripp trapp bij mij in de k ...
https://www.dreambaby.be/shop/7154401-thermobaby-badring-aquababy-marron-58796#attr=51334,71121,103464 Wij hebben deze, daarmee kan David mee in de douche. Heel handig als ik een paar dagen alleen thuis ben met hem. Tweedehands wel veel te vinden!

2 maanden geleden

Reactie op EDK1987

Ja bij ons ook zo vroeg wakker, waardoor hij dan vroeg een dutje moet hebbe ...
Dat geluk hebben we dan wel dat hij, als we thuis zijn, nog 3 goede dutjes doet van 1-2u. Je merkt bij hem dat hij daar wel echt nog nood aan heeft. Dat zijn dan momenten dat ik even op adem kan komen, werk kan inhalen, … dus kan mij voorstellen dat het af en toe wel zwaar moet zijn! De dagen dat hij naar de crèche gaat doet hij er maar 2 en dat merk je dan ook aan hem..

2 maanden geleden

Reactie op TessahS

https://www.dreambaby.be/shop/7154401-thermobaby-badring-aquababy-marron-58 ...
Ja ik heb dat ook maar nog niet durven gebruiken

2 maanden geleden

Woensdag komt de vroedvrouw eens langs om eens te polsen bij ons zoontje en we gaan eens langs bij de kinderarts. We denken niet dat echt medisch er iets is, maar Finn is altijd een pittig mannetje geweest en was vlug weg met de zaken. We denken een beetje dat hij net onderprikkeld is en we weten niet goed hoe hem te helpen in al die frustraties, niet wille n slapen enzovoort.

2 maanden geleden

Reactie op EDK1987

Woensdag komt de vroedvrouw eens langs om eens te polsen bij ons zoontje en ...
Mocht je tips krijgen, mag je ze altijd delen! (Als je dat ziet zitten natuurlijk)

2 maanden geleden

Reactie op TessahS

Ja, ik denk wel eens van: dude, ga gewoon even rustig alleen spelen 🙈 maar ...
Baby muziekles klinkt echt heel erg leuk! Goeie tip van die keukenkastjes. Wij moeten ook echt heel erg creatief zijn met alles, hij verveelt zich echt na 2 minuten, zo intens dit. Ik kan niet wachten tot het allemaal wat beter is en hij zelf meer kan.

2 maanden geleden

Reactie op Maudd123

Mocht je tips krijgen, mag je ze altijd delen! (Als je dat ziet zitten natu ...
Zal ik doen! Ondertussen maakt Finn ook koorts en de nachten zijn hel! We zitten ook met een sterfgeval in de familie, alles komt bij elkaar. Vandaag Finn extra dag naar de opvang gedaan en wij hebben de hele nm geslapen

2 maanden geleden

Reactie op EDK1987

Zal ik doen! Ondertussen maakt Finn ook koorts en de nachten zijn hel! We z ...
Innige deelneming voor jullie ❤️. Alles bij elkaar klinkt het zo heftig, goed dat jullie toch een beetje bij hebben kunnen slapen.

2 maanden geleden

Reactie op EDK1987

Zal ik doen! Ondertussen maakt Finn ook koorts en de nachten zijn hel! We z ...
Heel veel sterkte ♥️ heel goed dat jullie even een middag rust hebben genomen!