7 Reacties

6 maanden geleden

Misschien gewoon terug van voeding wisselen? Is echt een zoektocht naar de juiste poedermelk 🥹

6 maanden geleden

Ik begrijp je frustratie, het is echt zoeken... 🤗 Je kan eerst ander water proberen, da's sneller en gemakkelijker veranderd dan melk. Ander indikkingsmiddel is ook een optie, bv. Gelilact (zou minder krampjes geven maar is moeilijk te mengen vind ik persoonlijk). De nutriton was voor het teruggeven, maar was de omneo ook wegens reflux? Misschien drinkt hij ook wat gulzig en hapt hij daardoor veel lucht binnen, met protjes en krampjes als gevolg? Dan helpen andere flesjes/speentjes mss wel. Ik zou wel 1 ding per keer veranderen, niet alles tegelijk, anders weet je niet wat het effect juist is. Wij hebben ons dochtertje ook een tijdje omneo gegeven op advies van de kinderarts tegen krampjes en constipatie. Zou de meest laxerende melk op de markt zijn... Kan de stoelgang misschien verklaren? Hier ook hevige krampjes na de voeding, wij zijn uiteindelijk overgeschakeld naar een andere melk hierdoor, en omdat ze nog meer last had van constipatie dan ervoor. 😅

6 maanden geleden

Reactie op LieselotS

Misschien gewoon terug van voeding wisselen? Is echt een zoektocht naar de ...
Ik wil niet graag veranderen terug naar Nutrilon 1 omwille van de opstopping. 🥴 en ik zie of weet niet direct welke voedingen buiten de Omneo goed is voor zijn krampen en opstopping. Onze kinderarts wou zelfs nog niet te veranderen .. de mensen van kind & gezin gaven groen licht voor de omneo toen.

6 maanden geleden

Reactie op elvea45

Ik begrijp je frustratie, het is echt zoeken... 🤗 Je kan eerst ander wat ...
Het water had ik ook al in gedachten.. 🥸 want daarjuist terug een volle pamper die van links naar rechts liep 😮‍💨.. Ja , snappek .. wij geven onze flesjes op kamer temperatuur en met die nutriton is het ook al moeilijk vonden we. De omneo was vooral voor de opstopping (4-5dagen geen stoelgang en ons manneke zag ervan af + de krampenweekjes er nog eens bij was een hel ) De nutriton pas sinds we flesjes geven van 165cc.. waarop hij regelmatig op terug gaf qua hoeveelheid dat mss zijn maagje te zwak is ofz.. Gulzig kan hij soms wel zijn, omdat we stoppen voor eens een boertje ofz. dus zitten we nu op speentje 1 (daarvoor was het nr 2 omdat de kinderarts vond dat hij te traag was met drinken 🥸) en qua flessen in het begin Avent , Medela en difrax geprobeerd ging allemaal niet zo vlot toen. En het zijn nu MAM flessen geworden. En welke melk is het dan uiteindelijk geworden ? 🫣 die voor beide kwaaltjes de oplossing gaf 🤗..

6 maanden geleden

Reactie op KimTB91

Het water had ik ook al in gedachten.. 🥸 want daarjuist terug een volle pa ...
Het water van de aldi met roze dop zou goed zijn. Werd ons aanbevolen door de vroedvrouw dus dat gebruiken we nu. Ja hier dus hetzelfde probleem, om de 5 dagen stoelgang en enorme krampjes. Da's echt afzien voor de kleintjes he, is heel moeilijk om ze zo te horen wenen of krijsen. 🙈 Goh, wij geven nu "melk" op basis van rijst, Novarice. Omdat wij en ook de kinderarts het vermoeden hadden dat ze een koemelkallergie heeft. Daarvoor hebben we een tussenoptie geprobeerd, de Pepti Syneo, maar daar wou ze amper van drinken en kwam ze niet genoeg van bij... maakte voor de krampjes ook geen verschil. Nu met de Novarice drinkt ze vlot flesjes van 165ml of meer. Wij gebruiken een speen 3 meestal 😆 Denk dat ze daardoor wel nog te gulzig drinkt en soms nog wat krampjes heeft, maar niks in vgl met ervoor. Ook zo goed als elke dag normale stoelgang 😁👌🏻 Mss eens bespreken met de kinderarts of dat een optie zou zijn als al de rest niet helpt? Er bestaan zoveel verschillende poeders dat je soms echt niet meer weet waar te beginnen. Volgens de arts moet je ook elke melk die je probeert minstens 2 weken geven om effect te zien. Pas dan is de andere melk uit hun systeem.

6 maanden geleden

Succes in ieder geval! 🍀🤗

6 maanden geleden

Hebben wij ook eerst gebruikt. Was idd heel goed .. maar door de schepjes te moeten verhogen , is alles veel te dun geworden in de pamper 💩.. We zijn terug gekeerd naar everyday ( 5L flessen ) voor 2 dagen.. wat hielp. Maar om toch weer geen dagen zonder die stoelgang te zitten zijn we daarna gaan mengen met beetje Aldi en nu is het terug ideaal 🤞.. Ja ik von dit ook. Maar de kinderarts vond het net nie “erg” genoeg om te helpen.. ik von mezelf echt stom wezen dan. Maarja het is mijn eerste kind en de onzekerheid slaagt rap toe dan 😳.. Kga dit gwn eens opzoeken , benieuwd naar. Ja wij hadden speen 2 , omdat hij in het begin niet genoeg bij kwam en niet snel genoeg volgens de boekjes 🙄.. maar nu is het speen 1 en soms twijfel ik voor 0 eens te proberen. Zodat hij minder zou terug geven door zijn gulzigheid , dan zou hij er mss 15-20min overdoen .. nu is het meestal 10 , hoogstens 15min. En dan word hij kwaad en komt er veel voeding terug 😔.. we geven dan nog even zijn tutje maar werkt niet altijd. 🫣.. Ja , Kmoet binnenkort bij K&G bij de kinderarts. Kga daar nogmaals mijn hart luchten 🥸.. Thanks 🤗