17 Reacties

één jaar geleden

Wij hebben een eigen vroedvrouw en willen thuis met haar bevallen 🤞🤞🤞

één jaar geleden

Ik heb al wel nagedacht erover, maar vind het ook moeilijk omdat je niet kan voorspellen hoe de bevalling zal verlopen. Ik vind het vooral belangrijk om goed geïnformeerd te zijn zodat ik op het moment keuzes kan maken. Ik volg ook op social media accounts die veel positieve geboortes laten zien zodat ik er positief in ga.

één jaar geleden

Reactie op TessahS

Ik heb al wel nagedacht erover, maar vind het ook moeilijk omdat je niet ka ...
Dat is een goed idee!

één jaar geleden

Reactie op maartje_in_belgië

Wij hebben een eigen vroedvrouw en willen thuis met haar bevallen 🤞🤞🤞
Dat hoor ik ook tegenwoordig meer en meer...

één jaar geleden

Ik heb het boek van Nina Pierson gelezen waar verschillende opties voor bevalling in staan (soorten pijnstilling, soorten medische ingrepen etc). Vind het daar wel duidelijk in uitgelegd. Ik volg binnenkort ook een cursus via het ziekenhuis. Maar net zoals nog iemand zei, ik weet niet aan wat ik me mag verwachten bij een eerste bevalling. Ik probeer alleen alle opties te bekijken en dan zie ik op het moment zelf wel een beetje waar ik nood aan heb. Ik sluit niets uit. Een goed ziekenhuis luistert naar jouw wensen en bevraagt je bij elke stap, dus dat komt wel goed? ☺️

één jaar geleden

Thuisbevalling staat ook mooi uitgelegd in het boek. Maar dat zie ik als eerste bevalling niet als een optie omdat ik toch eerder hypochonder ben soms hehe. Ik start binnenkort met de geboortebundel (ook Nina Pierson). Hierin staan getuigenissen van vrouwen hun bevalling.

één jaar geleden

Reactie op heleen1994

Thuisbevalling staat ook mooi uitgelegd in het boek. Maar dat zie ik als ee ...
Lijkt mij inderdaad een interessant boek

één jaar geleden

Het boek (en Instagram account) Vrije Geboorte vind ik ook heel fijn! Ik wil wel in het ziekenhuis bevallen omdat ik daar voor de eerst keer bevallen wat geruster in ben en ook wat vriendinnen heb die vrij traumatische thuisbevallingen hadden. Maar ik geloof wel heel erg in een natuurlijke hands-off bevalling dus ik probeer dat zo veel mogelijk voor mezelf te visualiseren. In het ziekenhuis waar ik ga bevallen kan je ook in een bevalbad en dat lijkt me dus heel fijn (maar dat kan op het moment ook heel anders zijn natuurlijk).

één jaar geleden

Vooral je erop instellen dat het helemaal anders kan lopen dan je mogelijk in je geboorteplan had uitgeschreven. Het is wat Tessahs zegt; het is niet te voorspellen. Belangrijkste is dat jij en de baby de bevalling veilig doorkomen. Ik zou zelf dan ook nooit kiezen voor een thuisbevalling. Van tevoren je goed laten informeren vind ik ook goede tip! En verder; meegaan in het ritme van je lichaam, het over je heen laten komen en vertrouwen op je lijf ❤️

één jaar geleden

Reactie op TessahS

Het boek (en Instagram account) Vrije Geboorte vind ik ook heel fijn! Ik wi ...
Een hands offbevalling wat houdt dit concreet in?

één jaar geleden

Reactie op EDK1987

Een hands offbevalling wat houdt dit concreet in?
Dat je het zelf doet zeg maar, en zelf de baby opvangt. Op het account van Vrije Geboorte zie je veel foto's en filmpjes van zulke bevallingen. Echt mooi en inspirerend. Ik kan alleen maar hopen dat het bij mij ook zo gaat ❤️

één jaar geleden

Ik ben momenteel bezig met een geboorteplaylist. Geen idee nog of ik daar op dat moment tijd/zin in heb, maar ik dacht, het kan geen kwaad om er een paraat te hebben ☺️ Wie heeft er nog meer een geboorteplaylist en wat voor muziek zet je erin? Online zie ik veel playlists met meditatie muziek, maar zulke muziek werkt meestal nogal op mijn zenuwen 😂 het is bij mij vooral een playlist van mooie rustige nummer die ik kan meezingen en een ritme waarop ik kan meebewegen. Bijvoorbeeld London Grammar, Alt-J, First Aid Kit..

één jaar geleden

Voor mijn tweede bevalling heb ik samen met een verloskundige uit Nederland, die ook mamacoach is, een bevalplan opgesteld. Heb zelfs ook een kraamplan. In mijn bevalplan staan eigenlijk heel simpele dingen zoals: - De vroedvrouwen die vaker komen kijken hoe het gaat met me en uitleggen wat ik verder kan verwachten - Laagdrempelige epidurale - Ons een keuze geven - Bij een inleiding wil ik liever eerst de vliezen laten breken, 2u afwachten wat m’n lichaam doet en daarna pas iets krijgen om de weeën op te wekken. Dit bevalplan is opgesteld door een traumatische, eerste bevalling met een inleiding met ptss als gevolg. Verder is een geboortecursus ook echt een aanrader en schrijf dit plan ook samen met je vroedvrouw.

één jaar geleden

Reactie op Tojaaaa

Voor mijn tweede bevalling heb ik samen met een verloskundige uit Nederland ...
Ik heb een bad gevraagd, nog vrouwen?

één jaar geleden

Reactie op EDK1987

Ik zou dat ook graag willen, gelukkig kan dat in het ziekenhuis hier!

één jaar geleden

Reactie op EDK1987

Ik wou dat heel graag omdat ik toch wel echt positieve dingen daarvan hoordde maar helaas bij het ziekenhuis hier kan je enkel tijdens de weeën in bad om een iets verlichtende pijn te hebben maar bevallen moet op bed gebeuren.

één jaar geleden

Reactie op Bazurkaeva95

Ik wou dat heel graag omdat ik toch wel echt positieve dingen daarvan hoord ...
Amai bij ons is er vanalles