Hallo allemaal!
Ons Marie krijgt nu bijna 14dagen groentenpap. Haar stoelgang is van structuur aan het wisselen, maar ze heeft heel veel last met deze er uit te krijgen. Ik doe al olijfolie in haar patatjes, maar dat helpt niet voldoende. Iemand tips?
Groetjes
Rare vraag mss maar hoe ziet de stoelgang van jullie kindje eruit nu ze goed fruit- en groentenpap eten? Ik vraag me af wat normaal is. Hier zijn het echt harde keutels, lijkt me eerder abnormaal.
Iemand al een oplossing? Ik heb toch een afspraak gemaakt bij de huisarts, ...
Ik ben gisteren bij de kinderarts geweest. Hebben lactulose voorgeschreven gekregen of de optie om NAN care toe te voegen aan de pap ( vezels 1x in de ochtend 1x in de avond) vandaag gestart met vezels dus nu even tijd geven om te laten werken 🤞 ik ga je op de hoogte houden! Moesten jullie een wondermiddel tegenkomen 🤭
Ja ik sta zo wat weigerachtig tov lactulose. Ik vind dat zo drastisch
Ja ik was het ook net eens aan het lezen 🫣 ik wou sebiet even raad gaan vragen in de apotheek. Denk dat ik de vezels ga testen dan, zijn wel iets duurder in gebruik maar als het zou werken
En was de groenten- en fruitpap de oorzaak volgens de kindarts?
Ik krijg daar van de kinderarts niet echt reactie op 🫣. Maar ik veronderstel door de groentenpap want voordien had ze wel eens last, zoals iedere baby, maar niet zoals nu. Fruitpap geven we nog niet, gaan we over enkele dagen mee starten als ze 6m is.
Iemand al een oplossing? Ik heb toch een afspraak gemaakt bij de huisarts, ...
Stapsgewijs vaste voeding geven 3 dagen dit en drie dagen dat,.. zo ontdek je waar het probleem zit welke groenten of fruit het veroorzaakt en bij elke maaltijd lepeltje vetstof niet vergeten!