36 Reacties

4 maanden geleden

Kan geen tips geven die van mij amper last vandaag zelfs al 6x gedaan 😅

4 maanden geleden

Bij ons gaat dat met dezelfde reden momenteel ook heel moeilijk... Ze moeten het terug leren.. als het echt te lang duurt (3 dagen) dan steek ik een glycerine suppo. Instant Kaka 💩

4 maanden geleden

Hier vooral diarree (en explosie pampers 🙈) maar dat komt denk ik omdat hij zo veel kwijlt.

4 maanden geleden

Reactie op elineDD93

Bij ons gaat dat met dezelfde reden momenteel ook heel moeilijk... Ze moete ...
Op de 3de dag in de avond bv of op de 4de dag na 3 dagen geen kaka ?

4 maanden geleden

Reactie op Tiffany_N

Op de 3de dag in de avond bv of op de 4de dag na 3 dagen geen kaka ?
3e dag in de avond doe ik.. meestal zie je haar dan ook heel hard proberen en duwen en is ze er lastig van..

4 maanden geleden

Reactie op elineDD93

3e dag in de avond doe ik.. meestal zie je haar dan ook heel hard proberen ...
Ohja als ze dan morgen niks gedaan heeft ga ik dat in de avond eens proberen. Nu zit ze heel de tijd te huilen van de krampen en moeite te doen, maar ze krijgt er niks uit.

4 maanden geleden

Reactie op TessahS

Hier vooral diarree (en explosie pampers 🙈) maar dat komt denk ik omdat hi ...
Marie kan nochtans ook heel goed kwijlen 😅 vind het zo zielig 😢

4 maanden geleden

Reactie op Tiffany_N

Ohja als ze dan morgen niks gedaan heeft ga ik dat in de avond eens probere ...
Ik ken het.. bij ons is/was dit ook zo, het is wel aan het beteren! Maar het is zo zielig he..

4 maanden geleden

Reactie op elineDD93

Ik ken het.. bij ons is/was dit ook zo, het is wel aan het beteren! Maar he ...
Ja heel zielig ocharme de kleine dutskes

4 maanden geleden

Reactie op Tiffany_N

Ohja als ze dan morgen niks gedaan heeft ga ik dat in de avond eens probere ...
Wat je ook kan doen is vezeltjes gaan halen bij de apotheek. Wij hebben zo’n zakjes die in haar fles mogen en het zorgt er wel voor dat ze kan kaka doen. Hebben het hier voorgehad na haar bexsero prikje kon ze 3dagen geen kaka doen. ‘S avonds een glycerine suppo gestoken, zo der effect. De dag nadien 2x zo’n zakje in een flesje gemengd en kort na de middag ‘bingo’. Ondertussen zo’n 10dagen bezig met groentepap, elke dag. Hier gaan de kakapampers wel heel vlot. Waar we er vroeger 1/dag of per twee dagen hadden hebben we er nu 3-4 daags.

4 maanden geleden

Hier ook hetzelfde… bij 4 maanden reageerde hij slecht op alles dus zijn toen meteen gestopt. Nu op 5 maanden verdraagt hij fruit beter. Bij mij hebben ze toen de tip gegeven om de aardappel nog even weg te laten en gewoon puur groente of fruit te geven en dit gaat beter. Ik geef bv en de hapjes zijn echt heel erg weinig gewoon om te proeven. Ik wacht tot 6maanden om de porties wat omhoog te drijven

4 maanden geleden

Reactie op Tily20

Hier ook hetzelfde… bij 4 maanden reageerde hij slecht op alles dus zijn to ...
Ooh fijn om nog iemand te hebben die niet wil pushen :-)

4 maanden geleden

Ons dochtertje had heel erg veel krampjes bij de opstart van de papjes. Het ging vlot binnen, maar toch beslist om nog een maandje te wachten. Alles op z’n tijd denk ik dan 😄

3 maanden geleden

Wij hebben toch suppos al gaan halen. En al olie walnootolie, koolzaadolie en ook zonnebloemolie. Voor fruitpap wat sinaasappelsap. Die suppos kan op zich geen kwaad. We gebruiken het niet altijd, maar we zagen hem rood worden van te persen en heb dan een suppo gegeven

3 maanden geleden

Reactie op EDK1987

Wij hebben toch suppos al gaan halen. En al olie walnootolie, koolzaadolie ...
Ja wij hebben vorige keer na 3 dagen toch ook een suppo gegeven want het was echt zielig 🥺. Hier is het even uitzoeken want ze reageert precies op bepaalde dingen (eczeem met slechte stoelgang en heel veel krampen.

3 maanden geleden

Reactie op Tiffany_N

Ja wij hebben vorige keer na 3 dagen toch ook een suppo gegeven want het wa ...
Ja wij weten het ook niet zo goed. Vroedvrouw zei wel dat ze zeker een aantal dagen zonder stoelgang mogen, maar als je hem zo ziet persen, zo zielig. De huisarts schreef lactulose voor, maar dat vond ik te drastisch

3 maanden geleden

Reactie op EDK1987

Ja wij weten het ook niet zo goed. Vroedvrouw zei wel dat ze zeker een aant ...
Ja, de ene kinderarts is ook de andere niet hebben wij al ontdekt. Een hele zoektocht naar een goeie hier in de buurt ... . Uiteindelijk toch 1tje gevonden die me wou geloven met het idee dat ze ergens niet goed op reageert en toch even verder op onderzoek gaat. De andere gooide ineens alles omver: andere pap, dat laten, dat laten, terwijl we met de pap totaal geen problemen hadden. Of alle kinderartsen die als eerste vraag stellen: is het uw eerste kindje en als je dan ja zegt nemen ze je ongerustheid niet meer serieus precies 🫣 Hopelijk gaat de stoelgang daar snel weer zijn normale gangetje 🤞

3 maanden geleden

Hier ook veel last. Je ziet hem kei hard duwen en er komt niets uit of enkel een veegje, zo zielig. Wij hebben ook suppo’s en kregen ook de tip om Hepar water te gebruiken. Net aangekocht dus we beginnen er morgen mee.

3 maanden geleden

Heb je al ongezouten melkerijboter geprobeerd? Misschien werkt het beter dan olijfolie bij jouw kindje... Daarnaast eventueel kleinere porties, zodat de darmpjes kunnen blijven wennen, maar langzamer. En idd van Nan heb je zakjes fibres, werken heel goed. Wij hebben dat gegeven voor de patatjes en werkte letterlijk explosief goed, voor ons dus wat te goed 💣 😂

3 maanden geleden

Wij gebruiken koolzaadolie, walnootolie , zonnebloemolie en hier heeft het een beetje effect