Hallo dames,
Wij vertrekken zaterdag op reis met tui fly.
Ons zoontje krijgt dieetvoeding (NovaRice) en willen dus zeker zijn dat zijn voeding niet verloren gaat.
Dus vroegen wij ons af of de grote pot melkpoeder (800gr) mee in de handbagage mag.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Groetjes van een nu al stressende mama 😖
Geen ervaring mee maar als dar niet Zou mogen Kan je de voeding ook in verdeelpotje doen en die in u handbagage Dan kan de Grote pot in de gewone koffer blijven
Hey, als je een baby mee hebt mag je alles meenemen.. mijn dochtertje krijgt novalac allernova ar en tzijn maar verpakkingen van 400gr, ik heb toen zeker 4 of 5 potjes mee in mijn handbagage gestoken.
De verdeelpotjes is inderdaad geen probleem en gaan we doen, het is maar dat ik poeder voor een hele week (dus de hele pot) liever meeneem in de handbagage om te vermijden dat als de valies (ruimbagage) niet/niet op tijd aankomt we toch zijn melkpoeder hebben…
Het reisbureau heeft me verteld dat dit geen enkel probleem zou mogen zijn. Dat er enkel een restrictie is op de hoeveelheid vloeistof. Niet op babypoeder. Moest ik toch nog problemen ondervinden ter plaatse laat ik het hier even weten
Nee vanuit Düsseldorf maar bij ons op het reisbureau zeiden ze dat het overal dezelfde regels waren ivm babyvoeding. Vrienden van ons zijn wel vanuit België vertrokken en hebben ook alles meegenomen.
Wij hebben al 4 verre reizen gemaakt met ons kindje(s), ongeveer 10 verschillende luchthavens gepasseerd in totaal, en ik had telkens een pot melkpoeder overgegoten in een vershoudzak - om plaats te besparen - (en die nog eens in een extra vershoudzak gestoken voor de veiligheid) met zo een knijper op en op geen enkele luchthaven hebben ze hier ooit een probleem van gemaakt. Ook mag je een fles eigen water in de handbagage meedoen als je een baby meehebt