Eerst en vooral, ik ben 33 weken zwanger van mijn eerste.
Ik heb al een paar keer opgemerkt dat mijn onderbroek echt nat nat is. Niet stroperig als afscheiding maar waterachtig. Donderdag stond ik kletsnat in de supermarkt en ben ik toch naar het Verloskwartier gegaan omdat ik het niet betrouwde ( ik had ook heel regelmatig harde buiken die echt pijn deden). Nu hebben ze daar niet echt een reden gevonden waarom het vruchtwater zou zijn en was mijn baarmoederhals niet verkort. Ook aan de cgt monitor gelegd en de harde buiken/contracties was wel een beetje een dingetje, neem ik nu utrogestan ( progesteron) voor.
Maar nu vanochtend sta ik terug op met een natte onderbroek. Echt nat tot in mijn pyjamabroek. Geen grote plas tot in mijn bed maar wel echt doordrenkt. Geen slijm, geen kleur. Ik denk nog altijd niet aan Urine geur en kleur klopt niet en ik heb ook geen problemen met hoesten, niezen en lachen.
Op internet vind je dat afscheiding veranderd en dat je meer krijgt hoe verder je bent. Maar hoeveel is veel ? En wordt het zo liquide als water?
Ik heb ook mijn normale afscheiding tussendoor maar af en toe heb ik dus een vloed (?!)
Oh en blaasontsteking en schimmelinfectie hebben ze al uitgesloten.
Ik heb dit nu ook al een paar dagen (34 weken). Exact wat jij beschrijft, maar de ene keer meer dan de andere qua hoeveelheid. Heb het nog niet laten checken omdat ze zeggen dat het zoet zou ruiken als het vruchtwater is en het is geurloos. Ik vermoed dat het vrij normaal is. Heb wel tegen mezelf gezegd dat als het nog eens heel veel is, ik wel naar het verlofkwartier ga bellen.
Ik ben nu het boek How About Mom aan het lezen en las toevallig gisteren net het hoofdstuk waarin het over afscheiding gaat. En dat waterige afscheiding dus inderdaad heel normaal is. Maar ik zou bij twijfel of onzekerheid ook voor de zekerheid even laten controleren!