11 Reacties

9 maanden geleden

Wij vonden een must het kussentje tegen afplatting van het hoofdje. Het toilet tasje en een goede matras met aerosleep. Eigenlijk zijn er wel nog een redelijk aantal andere zaken die een musthave zijn, ervaar ik toch als eerst keer mama to be, maar vind dit toch de top drie.

9 maanden geleden

Reactie op Foundtheloveofmylife

Wij vonden een must het kussentje tegen afplatting van het hoofdje. Het toi ...
ja de aerosleepmatras staat er bij ons ook op... ik denk dat wij 40 items erop gezet hebben allerlei zaken uit verschillende prijscategorieën enzo. We hebben een beetje speelgoed erop gezet vanaf 6 maanden ook enzo... voor ieder wat wils

9 maanden geleden

Reactie op EDK1987

ja de aerosleepmatras staat er bij ons ook op... ik denk dat wij 40 items e ...
Hier ook verschillende prijscategorieën, badspeelgoed en dan leerzaam en motorisch gericht speelgoed, verder wat zaken die mama zal kunnen gebruiken (of hopelijk toch) naar borstvoeding toe, maar bewust geen enkel artikel met aankoop verplichting. Het is wel “moeilijk” om alles op een lijstje te plaatsen die dan na de geboorte aangekocht kunnen worden, terwijl je veel artikelen toch al klaar staan wil hebben tegen dat je thuis komt met je pasgeborene, zoals bv de matras, babyfoon en de echt eerste spulletjes die je direct nodig hebt.

9 maanden geleden

Hier ook verschillende prijscategorieën, badspeelgoed en dan leerzaam en mo ...
Ja bij ons slaapt de baby bij ons in de kamer voor een tijd in een oud wiegje. Ik heb zo bvb een babycooker, ook motorisch speelgoed, oorbeschermer, babyfoon (dit kon bij ons nog wachten)...

9 maanden geleden

Bij ons was een draagzak toch echt een must om er op te zetten vermits wij veel gaan wandelen met de hond en dat niet altijd handig is met een buggy.

9 maanden geleden

Reactie op Tiffany_N

Bij ons was een draagzak toch echt een must om er op te zetten vermits wij ...
Ja ik heb zo een draagzak, ik hoop dat hij er in wilt

9 maanden geleden

Hier ook verschillende prijscategorieën, badspeelgoed en dan leerzaam en mo ...
Idd, vind ik zelf ook lastig. Wat wij wel hebben gedaan (beide zwangerschappen) is de lijst al gedeeld met de familie. Gezegd dat het uiteraard geen verplichting was al iets te kopen, maar dat er altijd al eens op kon rondgekeken worden. We hadden dan de dingen die we eigenlijk liefst voor de geboorte al in huis wilden, als favoriet gezet. Beide keren heeft dat er wel voor gezorgd dat we al bijna alles in huis hadden wat we voor de geboorte wilde hebben

9 maanden geleden

Gehoorbeschermers. Gaat hij nog lang niet nodig hebben, maar mijn vriend is muzikant in een metalband dus ons zoontje zal heel wat luide concerten gaan bijwonen 😊 Verder op onze geboortelijst: een meegroeibed, reisbedje, draagzak, eetstoel. En verder vooral speelgoed, spulletjes zoals eetsetjes voor vaste voeding, bad speeltjes, zwemluiers, baby boekjes en voorleesboekje, en de optie voor een cadeaubon voor de Ikea omdat de babykamer nog in verbouwing is.

9 maanden geleden

Reactie op Tiffany_N

Bij ons was een draagzak toch echt een must om er op te zetten vermits wij ...
Wij hebben ook een draagzak, vooral voor naar buiten toe, boodschappen en dergelijke. Voor binnen dan terug een draagdoek voor het fysieke contact maar toch bezig kunnen zijn met lichte huishoudelijke taken.

9 maanden geleden

Reactie op EDK1987

Ja ik heb zo een draagzak, ik hoop dat hij er in wilt
Ik denk dat de meeste kindjes dat wel aangenaam vinden dicht bij mama of papa 🥰

9 maanden geleden

Reactie op TessahS

Gehoorbeschermers. Gaat hij nog lang niet nodig hebben, maar mijn vriend is ...
staat er bij ons ook op