12 Reacties
10 maanden geleden
Wij zelf hebben maar 1 uur kraambezoek in het ziekenhuis, en max 2 personen per dag, dat was eenn regel die ingesteld was tijdens corona en veel moeders vonden dat heel aangenaam dus hebben ze beslotenn het zo te laten wat ikzelf ook top vind, als ik jou was zou ik het eerlijk zeggen tegen jou moeder, je moet echt doen waar je het beste bij voelt en tot dat jij voelt dat je er klaar voor bent, het is niet niets zo een bevalling en jij voelt zelf het beste aan
10 maanden geleden
In het ziekenhuis geen bezoek en we laten het pas aan het grote publiek een paar weken later weten zodat eerst de familie kan komen zonder een rush van andere mensen we hebben het ook zo gedaan vorige keer met een klein feestje op 3 maanden oud zodat er dan een grote groep mensen kon komen
10 maanden geleden
Ja in vind het dus geen probleem als we bezoek krijgen dat een uurtje komt, maar mijn familie moet 4 uur rijden om op bezoek te komen.. ik snap wel dat ze graag de baby al snel zien, en ik denk ook dat ik het heel fijn zou vinden als mijn moeder een paar dagen zou komen zodra mijn vriend weer aan het werk is. Maar die eerste dagen, dat gaat denk ik echt te veel zijn.
10 maanden geleden
Wij doen hetzelfde als vorige keer. Geen bezoek in het ziekenhuis. Bij thuiskomst zijn we een half uurtje bij mijn schoonouders gegaan en in de avond zijn mijn ouders een uurtje langsgeweest. Het overige bezoek was pas de week nadien zodat we eerst voldoende dagen hadden om aan alles te wennen.
10 maanden geleden
Gevoelig thema... Probeer er eerlijk over te zijn naar je mama. Mss begrijpt ze het wel? Je kan ook voorstellen dat ze een hotelletje huurt in de buurt in plaats van bij jullie thuis logeert?
Ik zie die kraambubbel ook als iets 'heilig'. Je maakt dat maar 1 keer mee en ik denk dat je -zeker als first time mom- alle rust goed kan gebruiken. Iedereen kijkt daar anders naar natuurlijk...
Ik denk dat ik ook pas bezoek ga willen eens ik goed op gang ben met de borstvoeding, eens we het kindje wat hebben leren kennen,...
Onze ouders en zussen zullen wel in het ziekenhuis op bezoek willen komen (ik vrees ervoor dat ik dat zal kunnen tegenhouden). Voorlopig zeg ik tegen m'n vrienden dat ik op het moment zelf ga zien of ik bezoek wil of niet. Die begrijpen dat wel, maar familie ligt wat moeilijker om bezoek op afstand te houden.
Langs de andere kant denk ik ook dat alle hulp welkom is. Duidelijke afspraken maken met je mama kan je wel doen en er van uitgaan dat ze het heel goed bedoelt!!
10 maanden geleden
Er is gewoon een groot verschil tussen even wat mensen op bezoek hebben en direct een paar nachten blijven logeren. Mijn moeder wil dan ook helpen in het huishouden enzo, wat heel lief is, maar gewoon echt nog niet nodig die eerste dagen. Ik ben gewoon bang dat ze heel hard 'in de weg' gaat lopen en dat ik dat dan niet durf aan te geven.
10 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Bij ons ook!
Oh toevallig hihi, welk ziekenhuis ga je ?