14 Reacties
8 maanden geleden
Wij hadden bij beide kindjes 3 pakjes per maat (50 & 56) mee en 7 body's per maat (50 & 56). Bij ons eerste maat 50 aangedaan: 3,190 kg en 50 cm. Bij ons tweede ook, maar daar hadden we in principe een maatje 44 kunnen gebruiken: 2,475 kg en 46 cm.
8 maanden geleden
Mijn baby werd groot geschat maar was uiteindelijk heel normaal met 50 cm en 3,5 kg. Ik had dus vooral maat 56 mee, maar dat was te groot. Mijn tip zou zijn om vooral van de rompers genoeg in beide maten mee te nemen, die moet je vaker verwisselen en het is niet fijn als die te groot zijn. Verder vooral pyama's/pakjes meenemen (met voetjes vond ik het makkelijkste), is niet erg als die een beetje te groot zijn. En een mutsje, krabwantjes en een vestje/warm pakje voor naar huis.
8 maanden geleden
Ik ben bevallen op 38w en 2 dagen. Ons zoontje was 2kg990 en 49,5 cm. Maar zelfs maatje 50 was nog te groot voor onze kleine man. Wij hebben dan naar de c&a pyama’s maatje 46 gaan halen. Hij is nu 3w en 4 dagen en draagt dit nog steeds.
56 zal je dus niet direct nodig hebben als hij nu al klein geschat wordt ;)
Kleine tip: maatje 50 zeeman is groter dan maatje 56 van de hema. Onze kleine man draagt nu body’s maat 44 zeeman en 56 van hema.
8 maanden geleden
Reactie op To
Ik ben bevallen op 38w en 2 dagen. Ons zoontje was 2kg990 en 49,5 cm. Maar ...
Ik heb het al ondervonden dat er zo een verschil inzit in de maten van verschillende winkels 😬 heb veel dingen maatje 50 zeeman en dan dingen van c&a in 56 en 50 en ik moet zeggen maatje 56 van c&a is zelf kleiner dan maatje 50 van de Zeeman dat is veel groter 🤔🤔 ik kijk bij de geboorte welk maatje best past van welke winkel dan haal ik wel bij want idd die maten zijn echt soms een reuze verschil!
8 maanden geleden
Iedereen zei me om vooral niet te veel maatje 50 in huis te halen. Wel, mijn advies aan ouders waarvan het kindje niet al te zwaar en groot wordt geschat… koop vooral maat 50 en zelfs maatje 44 (tenzij van JBC). Ons kindje is ondertussen 6 weken en maat 50 past sinds kort eindelijk fatsoenlijk. Hij woog 3kg310 bij de geboorte en was 53 cm groot.