Hoi! Ik heb een vraag omtrent het autostoeltje en winterkledij, met het koudere weer.
Ons zoontje zat tot voor kort nog in de maxi-cosi in de auto. Daar stopten we hem warm onder in een voetenzak die daar standaard in bleef liggen. Hij werd echter stilletjesaan te groot voor de maxi-cosi, dus zijn we nu overgeschakeld op een echt autostoeltje (de AxissFix van Maxi-Cosi).
Nu heb ik altijd gelezen en gehoord dat baby's/kindjes niet met een (dikke) winterjas in de autostoel mogen zitten. Dit zou gevaarlijk zijn bij een ongeluk, omdat de riempjes dan eigenlijk te los zitten. Klopt dit? En zo ja, hoe doen jullie dit dan? Zetten jullie je kindje in de autostoel zonder jas, om dan pas bij aankomst op bestemming een jas aan te doen? Ik vind dit echt veel gedoe. Op de crèche zeiden ze mij ook dat mijn zoontje de enige is die geen jas draagt in de auto, en dat al die veiligheidsvoorschriften met een dikke korrel zout moeten worden genomen. Nu weet ik dus niet zo goed meer wat ik er mee moet doen 🙈