16 Reacties

2 maanden geleden

Je kan de riempjes toch strakker maken? Ik heb hier nog niet echt over nagedacht eigenlijk, maar wij moeten ook maar een klein stukje rijden naar de opvang.

2 maanden geleden

Ik kijk zo een beetje hoe ver ik moet rijden 😂 als ik de autosnelweg op moet doe ik wel haar jasje uit, en probeer ik wel op voorhand de verwarming aan te zetten van de auto.

2 maanden geleden

Ik doe het ook aan bij korte afstanden maar bij lange laat ik het uit. Ook als het echt heel dik ingepakt is, voor een wandeling in de koude dan doe ik een deel thuis en een deel op verplaatsing aan.

2 maanden geleden

Ik laat haar jas uit in de auto om die reden, maar vorige week kreeg ik er in de creche een opmerking over. Was er wel wat van aangedaan om eerlijk te zijn...

2 maanden geleden

Reactie op 22februari

Ik laat haar jas uit in de auto om die reden, maar vorige week kreeg ik er ...
Hoezo? Wat voor opmerking kreeg je dan?

2 maanden geleden

Reactie op Lieselotttttt

Hoezo? Wat voor opmerking kreeg je dan?
"Je gaat haar jas toch wel aan doen?!" Zo op die manier. Auto stond voor de deur, lekker warm.

2 maanden geleden

Reactie op 22februari

"Je gaat haar jas toch wel aan doen?!" Zo op die manier. Auto stond voor de ...
Manman, die moeien zich toch ook met alles he…

2 maanden geleden

Reactie op 22februari

"Je gaat haar jas toch wel aan doen?!" Zo op die manier. Auto stond voor de ...
John niks van aantrekken hoor! Je kindje wordt heus niet opeens ziek van 5 seconden in de kou of regen te zijn geweest 😂

2 maanden geleden

Wel, ik vind het dus ook wat moeilijk. Ik wil enerzijds wel dat mijn zoontje veilig zit mochten we in een auto-ongeval terechtkomen, maar ik wil ook niet dat hij het koud zou hebben. En in de crèche vinden ze mij duidelijk te veel een 'regeltjes-volger'. Ik kreeg ook de opmerking "vroeger zaten de kinderen gewoon los in een reiswieg in de auto hoor" 🫠 Bon! Bedankt voor de feedback in elk geval. Ik denk dat ik het dan ook eerder wat ga laten afhangen van de duur van de autorit.

2 maanden geleden

Ik had dat een beetje met schoenen, want ik zag veel baby's in de opvang met schoentjes aan, terwijl ik dacht dat het beter was om pas schoenen te kopen als ze echt buiten gaan stappen. Werd er even onzeker van. Maar toen zeiden ze dat ze de schoentjes toch altijd uit doen en dat blote voeten of sokken inderdaad beter is. Ik heb wel slofjes voor in de kinderwagen enzo, maar voor dat kleine stukjes naar de opvang vind ik het nogal een gedoe 😅 dus ik breng hem meestal gewoon in zijn sokken naar de opvang haha.

2 maanden geleden

Reactie op TessahS

Je kan de riempjes toch strakker maken? Ik heb hier nog niet echt over nage ...
Je kan de riempjes wel strakker maken, maar niet strak genoeg blijkbaar als het om een dikke, donzige winterjas gaat. Bij impact door een auto-ongeval zou je kindje dan te los zitten en sneller een whiplash of andere ernstige kwetsuren kunnen oplopen. https://www.mamabaas.be/kids/gezondheid/winterjas-autostoel-levensgevaarlijk Lang leve het internet want je vindt er veel informatie, maar ik krijg dus ook wel wat stress van dergelijke artikels en tegenstrijdige adviezen online en in de crèche 🙈

2 maanden geleden

Wij trekken vanwege dit advies idd niet zijn dikke winterjas aan in de auto, maar een fleece vestje, en over zijn beentjes een dekentje als het koud is.

één maand geleden

Reactie op Katrien031990

Je kan de riempjes wel strakker maken, maar niet strak genoeg blijkbaar als ...
Ja, goed om te weten hoor! Wij doen eigenlijk nooit een winterjas aan in de auto, maar een warm vestje.

één maand geleden

Reactie op 123k

Wij trekken vanwege dit advies idd niet zijn dikke winterjas aan in de auto ...
Ja wij ook!

één maand geleden

Reactie op TessahS

Ik had dat een beetje met schoenen, want ik zag veel baby's in de opvang me ...
Ons zoontje heeft ook geen schoenen, altijd sokjes en binnen op blote voetjes. Bij ons wordt dat ook zo aangeraden tot ze beginnen alleen te stappen

één maand geleden

Wij volgen ook het principe van geen jasje in de autostoel. Soms wel veel gedoe om steeds jasje aan te doen bij aankomst.. in de auto zetten we idd de chauffage op en een lekker warm dekentje. Gewoon doen waar je je het beste bij voelt denk ik!🤭