12 Reacties

2 maanden geleden

Het boek zachte nachten geeft heel veel antwoorden op vragen over slapen. Het heeft mij heel veel rust gegeven in m’n hoofd. Ik sta hier helemaal achter. Waarom zou een baby’tje van een paar maanden al ‘zelfstandig’ in slaap moeten vallen, alleen op een andere kamer. Alles komt wel, met de tijd.

2 maanden geleden

Reactie op Tily20

Het boek zachte nachten geeft heel veel antwoorden op vragen over slapen. H ...
Oh oke, dat stelt me nu ook wel gerust. We doen het ook gewoon en het gaat allemaal heel goed op die manier, maar toch stelde ik mij de vraag of het geen "gewenning" zal zijn en eventueel problemen kan geven in de toekomst.

2 maanden geleden

Ik Ben daar mee begonnen toen ze 5 maand was iedere nacht wakker in bed leggen slaapzak aan tut en bumba en witte ruis op Als ze begon te wenen terug na haar kamer terug tutje bumba te goei leggen en terug weg. En zo na 3 weken viel ze zelf in slaap en nu 7 maanden doet het nog

2 maanden geleden

Reactie op anoes90

Ik Ben daar mee begonnen toen ze 5 maand was iedere nacht wakker in bed leg ...
Moest je dan vaak teruggaan om die tuut terug te geven? Als ik dat probeer, kan dat gemakkelijk een uur of langer duren en dan nog lukt het niet.

2 maanden geleden

Ik ga als ze tijdens het flesje niet in slaap is gevallen altijd nog enkele keren kijken nog voor ze weent en geef haar kusjes en streeltjes. Meestal pakt ze na de 3de keer haar knuffeldoek vast en legt ze haar in slaappositie. Voor ik zelf ga slapen ga ik haar ook nog een kusje geven, maar dat is eerder voor mezelf 😇

2 maanden geleden

Ons zoontje heeft dat min of meer ook aangegeven dat in slaap wiegen niet meer lukt vanaf 6,5 maanden. Hij is ook tegroot en te zwaar voor mij geworden. We leggen hem neer en ik wrijf over zijn hoofdje en als hij toch weent even opnemen en dan terug neerleggen. Ik merk ook wanneer het zo wat zagen is of echt wenen. Sinds 6,5 maanden wiegen we hem niet meer in slaap en slaapt nu pas apart sinds 2dagen en hij slaapt ook beter moet ik zeggen nu. We hielden elkaar wakker. Voor het in slaap doen hebben we nooit hetzelfde gedaan

2 maanden geleden

Reactie op Shalexia

Moest je dan vaak teruggaan om die tuut terug te geven? Als ik dat probeer, ...
In begin kon dat Lang duren maar na een tijd hield ze hem zelf in of stak hem zelf in De mond heb nu Paar Tutten in bed liggen dat ze altijd ene vind en dat helpt

2 maanden geleden

Hier is het vanzelf zo gegaan dat hij vaker zelf in slaap viel. Nu is hij bijna 8 maanden en soms valt hij goed in slaap, soms niet. Als we moeten wiegen,dan is dat vaak omdat er iets is zoals een tandje of dat hij ziek is.

2 maanden geleden

Reactie op Tily20

Helemaal eens hiermee! Als het voor jullie nu op die manier werkt, waarom zou het dat niet goed zijn? En moest het in de toekomst niet meer werken, dan kan je dan op zoek gaan naar een andere manier

één maand geleden

Reactie op Tily20

Ik heb dat boek ook en het zorgt bij mij ook vooral dat ik terug met mildheid kan kijken naar de onderbroken nachten

één maand geleden

Reactie op EDK1987

Ik heb dat boek ook en het zorgt bij mij ook vooral dat ik terug met mildhe ...
Ja idd, ik maak me er niet meer druk om, het hoort erbij. Ik ben dan ook nog steeds niet aan het werk dus dat scheelt veel. Als ik eenmaal terug ga werken zal ik wel anders piepen 😀

één maand geleden

Reactie op Tily20

Ja idd, ik maak me er niet meer druk om, het hoort erbij. Ik ben dan ook no ...
Ik ben ook nog thuis, maar net daarom dat het soms echt zwaar is vind ik. Ik weet soms niet hoendie dagen te vullen