11 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op TessahS
Hm ik ben al wel fruithapjes aan het geven naast de groentenhapjes (het is ...
Okido, merci voor de tips =)
4 maanden geleden
Op 4 maand gestart met groentenpap ( wortel/aardappel ) zo’n 20gr maar ik zag snel dat het meer moest zijn.. ( deed z’n mondje goed open , bracht de lepel naar zn mond , en geraakte geërgerd als mama niet snel genoeg was. 😅 nu zitten we momenteel op 65-70gr wil dit opbouwen.. en vanaf 5 maand wil ik hetzelfde doen met fruitpap. 🤗
Iemand een idee hoe de verhouding zit tussen vaste voeding en melk ? Ik lees dikwijls 100-125gr vervangt 1 fles melk.. ( sommige drinken flessen van 150 andere van 180 🥴 ) ik merk dan onze kleine man na zijn groentenpap die nog maar zo weinig is maar max 1 a 2 / 3 van zijn fles maar leeg drinkt wel ..
4 maanden geleden
Reactie op KimTB91
Op 4 maand gestart met groentenpap ( wortel/aardappel ) zo’n 20gr maar ik z ...
M'n eerste kindje was een grote eter. Dronk rond 4,5 à 5 maand maand 4x 210 ml en at 200 gram patatjes. Op 5,5 maand werd er nog een fles vervangen door ongeveer evenveel fruitpap. Al duurde het langer voor hij daar fan van was. Onze dochter eet nu tussen de 100 en de 150 gram patatjes en "vervangt" een fles, al moet ze soms dan een uurtje eerder al een fles. Zij drinkt 175 ml per fles, dus ook wel een schepje minder dan ons zoontje op deze leeftijd
4 maanden geleden
Reactie op Mama_anoniem
M'n eerste kindje was een grote eter. Dronk rond 4,5 à 5 maand maand 4x 210 ...
Op welke tijdstippen geven jullie de pap? Wij worstelen daar nu mee ivm werktijden en opvang.
Op onze opvang geven ze groentenpap ipv de 2e fles op de dag (dus voor de meeste kindjes de fles rond 11u). Maar David is steeds heel vroeg wakker waardoor onze flessen op andere tijdstippen zijn 🙈
4 maanden geleden
Reactie op TessahS
Op welke tijdstippen geven jullie de pap? Wij worstelen daar nu mee ivm wer ...
Oh ja, begrijp da da vervelend is! Bij m'n oudste was het zo:
6.30: 210 ml - 11: patatjes in crèche - 15: 210 ml en later werd dat fruitpap - 19: 210 ml en voor slapengaan rond 22 nog een kleine fles van rond de 120 ml
Nu met de dochter: 6 à 6.30: 175 ml - 8.30: 100 ml - 11: patatjes - soms nog een kleine aanvullende fles een uur na de patatjes, afhankelijk van hoeveel ze at - 15 à 16 (afhankelijk van patatjes en flesje erna dus): 175 ml - 19 à 20: 175 ml (laatste fles)
4 maanden geleden
Reactie op Mama_anoniem
6.30: 210 ml ...
Elk kindje is dus verschillend, hier ook. Onze kindjes zijn ook vroege vogels..
4 maanden geleden
Reactie op Mama_anoniem
6.30: 210 ml ...
Ik doe dus bij Mirthe een klein flesje om het gat tussen de vroege ochtendfles en de patatjes om 11 uur op te vangen. Die tijdstippen zijn er idd bij ons ook voor een groot deel door de crèche, omdat het daar zo gaat
4 maanden geleden
Reactie op Mama_anoniem
Ik doe dus bij Mirthe een klein flesje om het gat tussen de vroege ochtendf ...
Oh dat is een goed idee van het kleine flesje. Ik heb een paar keer geprobeerd om dan om 5u een kleine fles te geven om de tijd naar de eerste fles te overbruggen, maar dat werkte dus niet. Andersom misschien wel!
4 maanden geleden
Reactie op TessahS
Oh dat is een goed idee van het kleine flesje. Ik heb een paar keer geprobe ...
Ik duim mee voor je 🤞