7 Reacties

5 maanden geleden

Hoi Hier is dat ook een heel avontuur geweest. Ik kolf echt de borst waar ik de voeding mee ga geven meestal en doe dan een deel de koelkast in en een deel in het flesje. Dan kan je het deel van de koelkast nog invriezen of later gebruiken. Plus vers afgekolfde melk komt het dichtst van smaak enzo bij gewone borstvoeding. Je kan het best geven als ze honger gaan krijgen maar nog geen honger hebben of zowat slaperig zijn. Dat ging hier het best. Hier lukte het eerst het beste als ik het toch zelf gaf. De moment kon dan wat beter uitgekozen worden in verband met timing. Ondertussen kan men man het ook geven. Wij hebben wel 4 flessen uitgetest voordat we die vonden dat hij fijn vond. Voordien was het enkel stress. Uiteindelijk vind onze man de Lansinoh het fijnste. Opgewarmde melk mag je tot 1u lang gebruiken en dan is het jammer genoeg voor de vuilbak. Hopelijk kan je hier iets mee. Groetjes 😊

5 maanden geleden

Oh en we oefenen elke dag.

5 maanden geleden

Spannend :) ik vond het ook mega stresserend, het komt echt goed! Vond het ook moeilijke kwestie: "hoe kolven onderweg en hoe bewaar je dat dan". Maar is wel gelukt... Je kan bij K&G een gratis brochure aanvragen, staat veel info in! Ik ben op 16 weken voor het eerst op stap gegaan. Ik kolfde de dag zelf en de dag voordien een uur na de ochtendvoeding beide borsten om een volledige portie te krijgen. Zo had hij twee flesjes voor als ik erg was. En extra voorraad in de vriezer. Ik vind een uur na de ochtendvoeding kolven makkelijker dan kleine beetjes kolven. Je mag verse melk 4 dagen in de frigo bewaren. Melk die al opgewarmd is geweest mag je niet meer geven, maar kan je nog bewaren om in badje te doen, dan hoeft het niet in de vuilbak :) Als ik kolf om meteen te geven door mijn partner, doe ik dat ietsje voor het moment dat baby honger zal krijgen (ook beide borsten). We gebruiken ook Lansinoh speen xs of M. De S zou een snellere stroom hebben, werd mij verteld op een kolfconsult. Het was hier ook even zoeken, is normaal. De Mam flesjes zouden ook goed zijn in combinatie met borstvoeding. Overschotjes bewaar ik in Medela zakjes en vries ik in - - > als ik te veel gekolfd heb, doe ik niet alles in het flesje, maar hou dat apart in de frigo. Als hij het niet opdrinkt, vries ik het in. Soms kolf ik tussendoor voor gewoon in de voorraad. Veel succes!!!

5 maanden geleden

Wij geven meerdere keren per week een flesje (zodat ze dit blijft drinken!) altijd een klein flesje voor plezier eigenlijk, Ik gebruik een opvangschaal van elvie (ochtendvoeding 3 totaal) en vang daar in totaal ongeveer 130ml mee op , ik vries dit telkens in en zie dat er altijd 40/50ml in de ijskast staat voor te drinken. Mijn man of dochter geeft dit op een moment dat ze een beetje honger heeft maar niet teveel wat dan wordt ze boos op het flesje . Opgewarmde melk bewaar ik ook en gaat einde van de week mee in bad

5 maanden geleden

Goh ik heb niet lang borstvoeding gegeven, maar er zijn wel de nieuwe flesjes van avent natural response die de borst 'nabootsen' in de mate van het mogelijke. Opgewarmde melk zou ik weg doen.

5 maanden geleden

Nog geprobeerd met het kolven en flesje? Lukt het wat?

5 maanden geleden

Reactie op EDK1987

Goh ik heb niet lang borstvoeding gegeven, maar er zijn wel de nieuwe flesj ...
ik gebruik ook die spenen van avent. Heeft hier een paar weken geduurd eer ze de fles echt "blij" wou (ik heb daar hier over geschreven ook), maar nu begint ze al te trappelen als ze de fles nog maar ziet. op tijd beginnen en als het niet lukt, raad vragen aan osteopaat. ik kolf op het werk en bewaar in de frigo in potjes. ik loop zo meestal 1 à 2 voedingen voor op wat zij drinkt (enkel op maandag ochtend heb ik geen stock en op vrijdag staan mijn borsten op springen want dan kolf ik niet)