30 Reacties

5 maanden geleden

Met ons dochtertje loopt alles super. Ze eet flink, slaapt goed, is een echt lachebekje. Met mama gaat het minder goed. Paniek om letterlijk alles: Heeft ze niet te warm, wiegendood, is die stoelgang wel normaal, is het wel een goed plan om op vakantie te gaan met haar, ze maakt geluid als ze slaapt, is alles wel oké dan? Ik stel me zoveel vragen en ben zo angstig dat haar iets zou overkomen, het is verlammend. En dit alles terwijl ik rationeel gezien een gezond kindje heb, wat wil je meer zou je denken. Voor mij dus een echte rollercoaster.

5 maanden geleden

Reactie op Liessa11

Met ons dochtertje loopt alles super. Ze eet flink, slaapt goed, is een ech ...
Heel herkenbaar hoor!

5 maanden geleden

Hier ook alles super met Rune. Content en heel actief manneke 🥰 alleen de nachten kunnen beter 🥲🥲🥲 Mentaal is het voor mij ook een rollercoaster geweest. Heb lang het gevoel gehad dat ik in overlevingsmodus zat. Ben er wat aan het uit geraken, maar vind het nog moeilijk om echt te genieten en te ontspannen. Van mijn kindje geniet ik wel, maar activiteiten met het gezin of vrienden en familie vind ik moeilijk om 'in het moment' te zijn. Voel me wat afgevlakt soms... Hoe gaat het met jou??

5 maanden geleden

Reactie op Liessa11

Met ons dochtertje loopt alles super. Ze eet flink, slaapt goed, is een ech ...
Herkenbaar hoor! Nu gaat het wel ok, maar ik had vorige week ook echt weer een moeilijke week mentaal gezien. Heel veel piekeren over alles. Ik troost me met de gedachte dat alle moeders dat hebben, en het helpt me ook om het uit te spreken tegen vriendinnen die ook kinderen hebben. Verder gaat alles hier vrij goed, het is vooral de dagelijkse drukte en stress die ik moeilijk vind nu ik weer werk, en dat er zo weinig tijd is voor mijn vriend en ik samen, of gewoon voor mezelf. Aan de andere kant leer ik wel die korte momentjes extra te koesteren.

5 maanden geleden

Hier gaat het heel goed 🥰. Ik ben sinds deze week beginnen werken, vond het wel heel moeilijk om ze niet meer 24u/24u bij mij te hebben, maar gelukkig gaat ze nu nog niet naar de crèche. De nachten gaan hier meestal heel goed, in bedje rond +/-22u en wakker rond +/-5u30, meestal aan één stuk door. In het begin dacht ik, waarom nemen mensen 2 kinderen, de eerste fase vond ik heel zwaar en emotioneel, nu is ze 14weken en snap ik goed waarom mensen meerdere kinderen willen 🥰. Het helpt wel dat wij echt een vrolijke meid hebben, staat op met een glimlach en die schattige kuiltjes in haar wangen 🥰

5 maanden geleden

Hoe gaat het met jou?

5 maanden geleden

Reactie op Tiffany_N

Hoe gaat het met jou?
Zo lief dat je het vraagt. Finn is op zich echt wel braaf, maar voor mij zijn de dagen lang en het gevoel er niet eens even uit te stappen. Jij?

5 maanden geleden

Reactie op EDK1987

Zo lief dat je het vraagt. Finn is op zich echt wel braaf, maar voor mij zi ...
Neem je soms wat tijd voor jezelf? Hoe komt het dat de dagen zolang aanvoelen voor jou? 🤗 Ik ben deze week beginnen werken en het enige waar ik op het werk aan kan denken is: oke ik ga straks zo snel mogelijk naar Marie vertrekken 🤭.

5 maanden geleden

Reactie op EDK1987

Dat gevoel van er er niet even uit te kunnen stappen, begrijp ik! Ik ben verliefd op ons kindje maar had toch wel onderschat wat 24/7 zorgen voor soms met mezelf doet. Ik heb het ook moeilijk met ons zoontje bij iemand (zelfs mijn partner) te laten voor meerdere uren. Ik kan de controle niet goed loslaten en het verleden heeft me ook al geleerd dat niet iedereen zoveel aandacht hecht aan hem op tijd te laten slapen, al is dat zeker niet slecht bedoeld. Wat mij helpt om er even uit te stappen en toch controle te houden is om samen met bv. mijn (schoon)ouders iets te doen. Zij geven ons kindje dan alle aandacht en nemen even over en ik kan aangeven wat ze moeten doen (dat komt nu heel bazig over haha).

5 maanden geleden

Reactie op EDK1987

Ik herken dat wel en daarom was ik blij om weer te gaan werken. Ik denk dat ik het vooral moeilijk vond om de hele tijd alleen te zijn met mijn onzekerheid. Op zich kon ik wel tijd voor mezelf nemen, dat was het probleem niet. Maar de last van de verantwoordelijkheid viel voor mijn gevoel helemaal op mijn schouders (vriend doet gewoon wat ik zeg 😅). Nu hij naar de opvang gaat is het beter voor me, omdat ik het gevoel heb dat er meer mensen betrokken zijn. Wij hebben niet echt familie die heel betrokken is, dus tijdens mijn verlof zat ik alle dagen gewoon alleen met David. Is dat voor jou ook herkenbaar?

5 maanden geleden

Reactie op Tiffany_N

Hier gaat het heel goed 🥰. Ik ben sinds deze week beginnen werken, vond he ...
Ik heb dat ook, dat ik denk: ik ga deze periode zo hard missen en het lijkt me ook wel wat om het nog eens te doen, ondanks hoe zwaar het in het begin was. Ook met hoe snel mijn lichaam weer de oude is. Toch denk ik dat we het maar bij 1 kindgssn houden, dus extra genieten nu.

5 maanden geleden

Reactie op TessahS

Ik herken dat wel en daarom was ik blij om weer te gaan werken. Ik denk dat ...
In het begin had ik veel onzekerheid, maar ging vlug over wat ja ik zit hier en je kan niet even zeggen ik neem pauze als je alleen thuis bent. Mijn man zijn ouders zijn wel wat betrokken.

5 maanden geleden

Reactie op TessahS

Ik heb dat ook, dat ik denk: ik ga deze periode zo hard missen en het lijkt ...
Extra genieten dan 🥰 wij twijfelen nog of we er 1 of 2 willen, maar hebben nog wel eventjes om er over na te denken al wil ik ze wel ofwel kort op elkaar ofwel niet meer 🤭.

5 maanden geleden

Reactie op TessahS

Ik herken dat wel en daarom was ik blij om weer te gaan werken. Ik denk dat ...
Oh ik heb het er net lastig mee dat ik “ons kostbaarste bezit” aan iemand anders toe vertrouw. Ik ben zo’n controlefreak en wantrouwig iemand dus da’s voor mij echt wel een hele grote stap. 😬 Naar mijn ouders gaat het nog, want die zullen me wel regelmatig smsen, maar naar de creche hebk het onverwacht toch echt wel moeilijk mee.. Ik besef heel goed dat ze niks anders doen en dat ze echt wel weten wat ze doen, maar toch. 🙈

5 maanden geleden

Reactie op Tiffany_N

Extra genieten dan 🥰 wij twijfelen nog of we er 1 of 2 willen, maar hebben ...
Hier was de intentie 1 kindje, maar ik mis de echte newbornfase al super hard. 🙈 Ik heb een grote cyste op linkereierstok (8 cm ondertussen) en gynaecoloog wil die pas weghalen als we 200% zeker zijn dat we geen 2de meer willen. Door fertiliteitstraject weten we dat de eicellen 3 van de 4 keren links rijpte dus als ze cyste weghalen, is wss volledige eierstok weg en ben ik nagenoeg onvruchtbaar. Dit heeft me toch wel serieus aan het denken gezet..

5 maanden geleden

Reactie op XAshX

Oh ik heb het er net lastig mee dat ik “ons kostbaarste bezit” aan iemand a ...
Onze opvang heeft ook alles door wat ze doen via een online platform, dus elke pamper, flesje etc, en ze zetten er ook vaak foto's in ☺️

5 maanden geleden

Reactie op TessahS

Onze opvang heeft ook alles door wat ze doen via een online platform, dus e ...
Ooh echt? Das hier jammer genoeg niet. 😅

5 maanden geleden

Reactie op TessahS

Onze opvang heeft ook alles door wat ze doen via een online platform, dus e ...
Ah bij ons whats app

5 maanden geleden

Reactie op XAshX

Ooh echt? Das hier jammer genoeg niet. 😅
Ja maar geeft ook wel stress eigenlijk. Vandaag was hij daar van 8u30 tot 13u30 zonder te slapen en ik zie ook vaak dat er maar 2 uur tussen de flesjes zit ipv 3-4 uur.

5 maanden geleden

Reactie op XAshX

Hier was de intentie 1 kindje, maar ik mis de echte newbornfase al super ha ...
Oooh dat snap ik ! Jullie zijn nu ook op een niet natuurlijke manier zwanger geworden dan? Zeker goed over nadenken inderdaad over wat jullie graag willen en als je voor een 2de gaat, ook niet te lang wachten waarschijnlijk? Hopelijk verloopt alles heel vlot als jullie de beslissing gemaakt hebben 🤞🥰.