7 Reacties

10 maanden geleden

Ik ben bijna 36 weken en heb er (nog) geen ervaring mee. Maar ik had vandaag een workshop arbeid en bevallen en daar hadden we het over voorweeën. De vroedvrouw zei dat het inderdaad lang voor de bevalling al kan voorkomen. Pas wanneer ze toenemen in aantal en intensiteit zou het een teken zijn dat de bevalling eraan komt. Ze gaf een paar tips: -zorg voor warmte, dus neem een warme douche, kersenpit kussen of kruik. - denk om je ademhaling: in je buik en lange uitademing (zoals yoga ademhaling) - zorg ervoor wanneer je in bed ligt, dat je buik echt goed ontspannen op het bed ligt, zodat je het gewicht zo min mogelijk voelt. Echt laten hangen zeg maar. Misschien heb je er wat aan.. Spannend wel he, deze weken!

10 maanden geleden

Ja klopt, ik lees deze dingen ook op internet maar het is zo vervelend dat het nu al dagen aan een stuk elke nacht is 😞 vind het dan ook zo zonde om een kersenpit te gaan opwarmen want ik geraak tijdens zo een wee niet beneden en tegen het zou opgewarmd zijn, is het misschien al weer over 😜 hoop toch dat het niet te lang meer hoeft te duren, ook al is het misschien nog zeker 2 weken te vroeg

10 maanden geleden

Reactie op MorganeM.

Ja klopt, ik lees deze dingen ook op internet maar het is zo vervelend dat ...
En een kruik? Die blijft toch langer warm. Ik heb zelf dan nog geen last van pijn enzo,maar wel een grote baby dus ik hoop ook dat hij wat eerder komt 😅

10 maanden geleden

Reactie op TessahS

En een kruik? Die blijft toch langer warm. Ik heb zelf dan nog geen last va ...
Oh amai echt? Hoeveel weegt hij misschien? Bij mij konden ze het niet goed meer meten omdat hij helemaal ingedaald zit, ze schatte op 2kg700 🤔

10 maanden geleden

Ik heb volgende week weer een echo, dan weet ik het gewicht. Maar bij de 30 weken echo liep hij zo'n 3 weken voor.

10 maanden geleden

Reactie op TessahS

Ik heb volgende week weer een echo, dan weet ik het gewicht. Maar bij de 30 ...
Ik duim voor jou!! 🤞🏻

10 maanden geleden

Ik had begrepen dat 's nachts de baarmoeder best wel actief kan zijn waardoor het 's nachts meer voorkomt. Zo een zwangerschapskussen tussen mijn benen doet niets voor mij. Ik leg zo een handdoek opgevouwen onder mijn buik zodat hij daar kan op rusten en dat helpt wel.