13 Reacties
één jaar geleden
Ik had vandaag ook voor het eerst last aan bekken.
In de yoga kreeg ik deze tip: goed je benen ondersteunen tijdens de nacht (zwangerschapskussen of gewoon kussen ook tussen je enkels steken zodat alles goed ondersteund is). En dan bij uit bed komen eerst jezelf vanuit zijligging opduwen en dan met beide benen tegelijk uit bed. Ook zo uit de auto komen. En voor je rug op je houding letten als je een rechtstaat (bekken kantelen).
Voel me soms ook echt een walrus, weg elegantie 🙈
Als je echt veel last hebt, zou ik eens raad vragen aan je vroedvrouw of kiné, die gaan beter kunnen helpen.
Succes!
één jaar geleden
Reactie op Sophie_vc
Ik had vandaag ook voor het eerst last aan bekken.
In de yoga kreeg ik deze ...
Vanuit mijn zij opduwen doe ik en zwangerschapskussen gebruik ik ook ook schuin uit de auto stappen haha ik denk dat er meer moet gebeuren voor mij dan enkel dat 😂 zal misschien eens wat oefeningen opzoeken voor bekkenpijn tegen te gaan misschien helpt dat.
MOD
één jaar geleden
Hey, ik heb het ook zo hard en 's nachts krijg ik ook last van mijn buik. Ik heb wel zo een XXL kussen, maar komt te hoog...
Ik heb dus een kersenpitkussen dat ik beetje opwarm en net onder mijn buik leg, ik merk dat mijn buik goed groeit en dat 'hangt' zo tijdens het slapen.
Ik ging ook wandelen vandaag en ik moest ook mijn buik vasthouden!
één jaar geleden
Het is bij het zwangerschapskussen ook belangrijk dat je niet alleen je benen erop legt, maar dat het je buik ondersteunt. De zwaarte van de buik zorgt er namelijk voor dat je rug en bekken scheef gaan liggen. Had er laatst een goed filmpje over gezien, zal het hier even plaatsen.
één jaar geleden
Zoals hier al een paar keer werd gezegd: kine, werd ook meteen door m'n gynaecologe aangeraden
één jaar geleden
Ik heb er ook last van hoor en ben binnen paar dagen 31w. Ik heb het enkel rechts aan mijn liesplooien als ik een fout beweging doe oh God, en het enigste wat mij een beetje heeft geholpen is masseren. Dus echt zo die spieren beetje los laten komen maar jah … en heb trouwens ook erge last van lage rugpijn dus als ik te lang sta voel ik mijn bekken van achter onder mijn rug precies zo stevig worden. En bij slapen ook
Wat hierbij helpt is die zwangerschapbal heerlijk echt waar.
Zwangerschap e 🥲
één jaar geleden
Reactie op Chelchris
Zeker naar de kine gaan. Ik ga ondertussen al 4 weken iedere week 1 keer. H ...
Welke oefeningen worden precies uitgevoerd? Hoe gaat dat in zijn werk kine, ben ook doorverwezen omdat ik nu ook last krijg van mijn onderbenen. Ben eens beniewd wat je daar allemaal moet doen ken er niets van
één jaar geleden
Reactie op Bazurkaeva95
Welke oefeningen worden precies uitgevoerd? Hoe gaat dat in zijn werk kine, ...
Het zijn allemaal oefeningen om je bekken te verstevigen. Een eerste sessie is vooral bewust worden van hoe werken mijn bekken en hoe kan ik ze opspannen. Daarna worden de oefeningen steeds uitgebreider. Je wordt je vooral bewust van je houding en dat helpt enorm. Ben heel blij dat ik met kine ben begonnen op tijd!