22 Reacties
één jaar geleden
Ik heb ook bloedarmoede, net op het randje. Ook af en toe vapeurs gevolgd door een verhoogde hartslag, precies een flauwte. Maar het gaat wel na een paar minuutjes over bij mij. Alles gecontroleerd en verder wel normaal dus misschien toch gewoon een kwaaltje van de zwangerschap 🤷🏼♀️.
Heb het nu wel al 3 weken niet meer gehad sinds de huisarts me thuis heeft gezet om wat te rusten.
één jaar geleden
Reactie op LieselotS
Ik heb ook bloedarmoede, net op het randje. Ook af en toe vapeurs gevolgd d ...
Maar heb je dan iets van een vitamine tekort (ijzer, b12 , foliumzuur)?
één jaar geleden
Ik zit onder de 10 (bij ons is min. referentiewaarde 12,2 dus misschien een iets andere meetmethode).
Bij mij komt het wel door een ijzertekort.
Volgens gynaecoloog komt het vaak voor dat je tijdens de zwangerschap een te laag Hb-gehalte hebt, omdat je inderdaad veel extra bloed moet aanmaken dat naar de baby gaat.
Doe je nog iets van sport? Lukt hier jammer genoeg niet, omdat ik echt veel te weinig energie heb/kortademig ben door lage zuurstofgehalte. Maar sporten zorgde bij mij altijd wel voor een hoger Hb-gehalte/hematocrietwaarde.
Zou het kunnen dat je hartkloppingen hebt doordat je je zorgen maakt?
één jaar geleden
Reactie op XAshX
Ik zit onder de 10 (bij ons is min. referentiewaarde 12,2 dus misschien een ...
Wat me dus doet schrikken is dus dat ik geen ijzertekort ofzo heb maar wel met bloedarmoede zit. Ben echt wel bang dat er iets anders achter zit en zeker omdat de huisarts het over de hematoloog had
één jaar geleden
Reactie op coco900508
Wat me dus doet schrikken is dus dat ik geen ijzertekort ofzo heb maar wel ...
Ik heb heel vaak een ijzertekort (nog lager dan nu) zonder dat Hb hieronder lijdt dus ik denk ook niet dat er bij mij een verband is tussen de twee in dit geval😊
Maar als je je zoveel zorgen maakt, dan zou ik het idd gewoon bij de hematoloog laten checken.
één jaar geleden
Reactie op XAshX
Ik zit onder de 10 (bij ons is min. referentiewaarde 12,2 dus misschien een ...
Het is niet zozeer de hartslag dat me onrustig maakt maar de reden van bloedarmoede😔
één jaar geleden
Reactie op coco900508
Het is niet zozeer de hartslag dat me onrustig maakt maar de reden van bloe ...
Ja bedoelde dat doordat je u zo’n zorgen maakt je misschien die hartkloppingen krijgt?
Ik zou gewoon op de doorverwijzing ingaan als ik mij zoveel zorgen maakte. Dan ben je zeker wat de oorzaak is.
Ofwel bij gynaecoloog/vroedvrouw navragen. Zij hebben daar ook zeker voldoende ervaring mee😊
één jaar geleden
Reactie op XAshX
Ja bedoelde dat doordat je u zo’n zorgen maakt je misschien die hartkloppin ...
Ja, dat kan want ik ben echt ongerust voor een onderliggende ziekte.Probleem is dat mn gynecoloog nog tot volgende week op vakantie is dus kan het haar niet direct vragen
één jaar geleden
Reactie op coco900508
Ja, dat kan want ik ben echt ongerust voor een onderliggende ziekte.Problee ...
Als je naar het ziekenhuis (dienst gynaecologie) belt, krijg je dan geen vroedvrouw aan de telefoon waar je het aan kan vragen? Wij kunnen in het keuzemenu van dienst gynaecologie kiezen voor “vragen/resultaten” en dan krijgen we een vroedvrouw aan de lijn.
Of heb je een zelfstandige vroedvrouw?
één jaar geleden
Reactie op XAshX
Als je naar het ziekenhuis (dienst gynaecologie) belt, krijg je dan geen vr ...
Dat weet ik eerlijk gezegd niet. Zal het morgen eens proberen. Een zelfstandige vroedvrouw heb ik niet. Bedankt voor de reacties ☺️
één jaar geleden
Reactie op XAshX
Heb je gebeld? Ben je al iets wijzer geworden? 🤞
Huisarts heeft vandaag gebeld en zei hij het nog een beetje verder onderzocht heeft en tot de conclusie kwam dat deze waarden eigenlijk normaal zijn tijdens de zwangerschap omdat de lichaam meer vocht vasthoud enzoo...en dat hij mij eigenlijk al dagen voor niks heeft laten panikeren😏
één jaar geleden
Reactie op XAshX
Idd klote van hem dat hij je kan zo heeft laten panikeren, maar goed dat hi ...
Ja kreeg dus echt een paniekaanval door hem en moest naar het spoed gisteren. Ik denk dat ik ga overwegen om van huisarts te veranderen. Vandaag komt hij na 1 week met het bericht dat de cellen allemaal van normale grootte zijn en niet op iets ernstigs kunnen wijzen enzoo,.. maar ja nu zit ik wel in die 'depressieve' stand na een week af te zien
één jaar geleden
Reactie op XAshX
Idd klote van hem dat hij je kan zo heeft laten panikeren, maar goed dat hi ...
En heel erg bedankt voor de reacties en steun🥰
één jaar geleden
Heel graag gedaan!
Heel begrijpelijk dat je van huisarts wil veranderen. Zou ook geen vertrouwen meer in hem hebben. Zit hij in een praktijk? Kan je gemakkelijk bij een andere huisarts terecht? Hier hebben er heel veel een patiëntenstop dus is het heel moeilijk om te veranderen.
Gelukkig kunnen wij ook met heel veel vragen in het ziekenhuis/bij de vroedvrouw terecht.
één jaar geleden
Mijn vaste huisarts waar ik 15 jaar patiente van was is op pensioen, dus sinds een paar maaden is het een beetje zoeken voor mij achter een goede huisarts.Zo'n 3 maanden geleden had mn huidige huisarts mijn man ook bestempeld met kanker omdat zn witte bloedcellen afwijkend waren natuurlijk had ik weer dagen geweend. Wat achteraf bleek dat de waarden afgeweken Waren door een griepje🤨 maar de ervaren huisartsen nemen meestal geen nieuwe patienten meer omdat ze vol zitten. Dus ga ik nog wat moeten verder zoeken
één jaar geleden
Oh, ook zo heftig dat je dan letterlijk op een miskraam moest zitten wachten en dan die verdriet dat er nog bij komt! Was het u huisarts of gynecoloog die dat zei tegen u? Maar wat als we dan sommige artsen dan ook niet meer kunnen vertrouwen. Ik mis echt wel mijn oude huisarts had er nooit zo een probleem mee gehad door al die jaren heen. Maar ja hij is al bijna 80 dus moest wel uitendelijk op pensioen