42 Reacties
één maand geleden
Hey
Ik hoop voor ons dat dit gewoon een periode is🤞🏻 mijn dochter word de 8ste 9 maanden en deze nacht was juist hetzelfde. Klaar wakker midden in de nacht.. brabbelen lachen aandacht zoeken🥲
Ik denk dat het slapen wat minder is door al de prikkels overdag. Ze beginnen nu ook veel bij te leren en dit allemaal verwerken in slaap.
één maand geleden
Hier ook gebroken nachten sinds half september .. 😮💨 hij is gestart met de crèche begin september en hebben wel gemerkt dat hij nu 2 ritmes heeft ( crèche en thuis ) , verder vermoeden we ook wat slaapregressie op 8maand .. Maja het duurd al zolang. 😟 hij wordt ook alleen maar rustig en slaapt ook enkel maar verder na een voeding. 😮💨
18 dagen geleden
Hoe gaat het nu bij jullie?
Mijn zoontje is nu 9,5 maand en we zaten in een goed ritme waarbij hij tot 6u ongeveer sliep met nog 1 flesje in de nacht (die hij vaak niet helemaal op dronk). Maar nu al een week dat hij weer elke 3-4 uur wakker is en heel veel honger lijkt te hebben. Hij wil dan alleen slapen na een fles en soms is één fles dan niet genoeg. Hij eet echt veel overdag en is een stevige jongen baby dus het maakt me wat onzeker. Hopelijk is het gewoon een groeispurt 😬
18 dagen geleden
Reactie op TessahS
Mijn zoontje is nu 9,5 maand en we zaten in een ...
Hier ook eentje dat weer meer wil drinken 's nachts, en we hebben al zware nachten gehad (blokjes van 3u slaap is voor ons een goede nacht). Inslapen gaat ook weer moeilijker, wordt ieder uur wakker tot we samen slapen in bed, dan slaapt hij iets langere blokjes. Wij vinden dat er deze periode enorm veel gebeurt, het gaat snel: hij leert zelfstandig zitten, er komen ineens een heleboel tanden door, steekt z'n tong uit - heel schattig -, leert wijzen, dada,... De nieuwe skills blijven maar komen. En daarbij groeit hij als kool, ook al eet hij bijna geen vaste voeding 🙈 dus de nabijheid die hij nodig heeft tijdens de nacht, kunnen we wel plaatsen. Maar we zijn moe 🥲
MOD
18 dagen geleden
Reactie op Sophie_vc
Hier ook eentje dat weer meer wil drinken 's nachts, en we hebben al zware ...
Ik herken dit wel. Ons zoontje is nu 9 maanden en 5 tandjes, ziek geweest ook aan de oren en keel, kan zitten, kruipen, stelt zich recht,brabbelen,... elke dag om 5 u wakker, korte dutjes overdag... heel actief kindje. We zijn ook zo moe
18 dagen geleden
Reactie op TessahS
Mijn zoontje is nu 9,5 maand en we zaten in een ...
Oh ja bij ons ook weer een groeispurt denk ik.. hij eet echt heel veel en soms ook terug ‘s nachts. Ook de oren die nog speelden, er zijn enorm veel tanden op komst. Al 4 door en nog 4 die aan het komen zijn. Het is precies vanalles door elkaar. De nachten lijken terug een beetje beter te gaan maar dan ineens weer niet.. gaat op en af. Vermoeiend!
18 dagen geleden
Reactie op EDK1987
Ons zoontje eet ook best veel en lijkt op een bolleke🥰, we geven hem ook m ...
Haha hier ook een bolleke 😊
Goed om te lezen dat het bij de leeftijd lijkt te horen! Hier ook heel veel ontwikkelingen de laatste tijd. Ik baal gewoon een beetje van al die flesjes 's nachts 🙈
17 dagen geleden
Geven jullie in de nacht nog flesjes?
Hier zijn de nachten echt de hel.
Rond half 8 naar bed en dan rond half 12 1e keer wakker.
Tut geven is niet meer ok.
En echt elk uur tutje uit en meteen een gezeur alsof de wereld vergaat.
Ik ben kapot 🥴.
De oudste 2 hebben dit nooit gehad maar gingen ook niet zo snel qua ontwikkeling als deze man.
17 dagen geleden
Reactie op eajk
Rond 19u - 19.30.
Maar late fles wel niet maakt niks uit.
Na een fles valt ...
Ja Dan ligt jammer genoeg aan het kindje denk ik hier mijn oudste dochter was ook een ramp ook om de 2 uur wakker snachts nu mijn 2de kindje slaapt al door sinds ze 1 maand was is nu 9 maanden
16 dagen geleden
Reactie op eajk
Geven jullie in de nacht nog flesjes?
Hier zijn de nachten echt de hel.
Ron ...
Wij zaten dus op 1 flesje voor het slapen en 1 nog in de nacht - afhankelijk van wanneer hij wakker werd, een paar keer heeft hij doorgeslapen, maar we hebben hem en nooit voor wakker gemaakt. Maar nu dus ook weer 2 flesjes, omdat hij er echt om vraagt.
Nu is het al een weekje zo, en ondertussen denk ik dat er meerdere oorzaken zijn:
- het is deels dorst
- hij krijgt op opvangdagen overdag geen flesje meer
- hij krijgt weer een tandje/kies (hij zit de hele tijd met zijn vinger in zijn mond aan de zijkant, rode kaken en billen).
Ik probeer het nu dus als volgt op te lossen:
- zorgen dat hij overdag genoeg water drinkt.
- bij het middageten een klein flesje
- eerste flesje van de dag wat kleiner gemaakt
- een schepje minder in de flesjes
- zorgen dat hij nog goed eet bij het avondeten
Afgelopen nacht was het al wat beter, dus ik hoop dat het werkt 🙏 ik denk dat de hele dag zonder fles niet gaat voor hem, omdat hij door die fles ook veel vocht binnen krijgt en misschien toch ook een beetje troost.