22 Reacties
5 maanden geleden
Ik heb de laatste twee weken ook een dip. Ik kolfde voorheen met gemak 125ml in 10min en nu heb ik max 65ml… Blijkbaar gekend rond 4 maanden.. Mijn dochtertje komt wel nog bij dus denk dat ze voldoende uit de borst haalt. Al merk ik dat ze meer moeite moet doen tot de toeschietreflex komt en dat ze ook langer drinkt dan gewoonlijk. Ook ‘s nachts vraagt ze terug meer dus denk dat ze dasr compenseert…
5 maanden geleden
Reactie op SDefour
Ik heb de laatste twee weken ook een dip. Ik kolfde voorheen met gemak 125m ...
Gelukkig komt ze nog goed bij!
Hier kolfde ik ook 120 en nu maar 40ml meer... :(
Ben bezig met een aantal dagen powerkolven...
's nachts komt hij ook vaak... En hij drinkt ook vaak langer.
5 maanden geleden
Reactie op Ann9014
Drinkt die ook van de borst ? Is je kindje verzadigd na het drinken? En is ...
De arts van K&G was er super chill onder: "we zien over twee maand wel als terugkomt voor het volgende vaccin"
Omdat Rune een paar nachten een uurtje ontroostbaar huilde, zijn we voor de zekerheid naar de huisarts geweest en zo bij de kinderarts beland. Het was de kinderarts haar advies. Ik had het gevoel dat ze totaal niet borstvoeding-minded was. Ze repte met geen woord over wat ik kon doen om de borstvoeding op de krikken of eens bij een lactatiekundige te gaan. Papjes geven. Eerst papje en dan laten drinken. Ik zei dat dat nefast zou zijn voor mijn productie. "je borsten zullen net goed vol zitten dan".
Ons kindje is superhappy. En alles loopt goed behalve zijn gewichtscurve wijkt af. Ik geef nog 11 voedingen op sommige dagen. Dat was volgens haar veel te veel. Niet oké...
Ik voed in slaap. Dan loopt het aantal voeding wel rap op natuurlijk...
Daar had ze allemaal geen oren naar. Het kind komt er niet met mij melk. Punt. Bijvoeden is nodig.
Ik heb daar echt zitten wenen...
5 maanden geleden
Mijn productie is soms ook wat minder of net op het randje, dan geef ik wel eens een flesje geitenmelk (pure goat), als ik merk dat ze nog honger heeft. Ik heb het gevoel dat die ene fles, wel veel doet. Ik wilde dit eerst ook absoluut niet, maar het geeft mij aan de andere kant wel een soort rust ofzo..
5 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
De arts van K&G was er super chill onder: "we zien over twee maand wel ...
Daar zou ik me niets van aantrekken dan , maar dat is mogelijk moeilijk dus misschien naar kinderarts gaan in een borstvoedingsvriendelijke ziekenhuis ofzo? Of je vroedvrouw contacteren hierover ☺️
5 maanden geleden
Reactie op Ann9014
Daar zou ik me niets van aantrekken dan , maar dat is mogelijk moeilijk dus ...
Mijn vroedvrouw zei dat het gewichtje (dus mijn productie) omhoog moet. We gaan nu een week volledig daarvoor gaan. Volgende week afspraak bij Kind & Gezin en hun opvolging en advies afwachten. Bij K&G heb ik me wel altijd goed gevoeld...
5 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Mijn vroedvrouw zei dat het gewichtje (dus mijn productie) omhoog moet. We ...
Awel succes! Mijn enigste tip is met voedingen waar ze wakker is na dat ze los laat de andere borst nog aanbieden en bij de slaapvoedingen een beetje wriemelen zodat ze rustig wordt maar niet direct in slaap valt zodat ze iets langer drinkt . Slaapt ze al wel kan je de slikreflex een beetje stimuleren door met je vinger van mond tot haar keeltje zachtjes te wrijven ☺️
5 maanden geleden
https://yummy-mummy.nl/?fbclid=PAZXh0bgNhZW0CMTEAAabnYIMzLmpoJm-Ye5YuxR115EHFOwLNeYrXj-Op6J_QCbtU6xC_VzJYoUM_aem_ZmFrZWR1bW15MTZieXRlcw
Je kan dit misschien eens proberen om je productie op te krikken? Zelf nog niet geprobeerd maar wel al veel goede dingen over gehoord! Kan sowieso geen kwaad.
5 maanden geleden
Idd borstvoedingsonvriendelijk advies.. heel jammer! Je bent goed bezig door te powerkolven, verder frequent aanleggen en huidcontact 🥰. Heb vertrouwen, komt wel goed. Hier ook het gevoel wat minder te hebben momenteel. Normaal gemiddeld 12 voedingen per dag, vandaag zitten we er al aan 😇.
5 maanden geleden
Heb je FB? Dan raad ik de groep ‘La Leche League Vlaanderen’ aan! Je kan ook altijd contact opnemen met iemand van hen (chatten of bellen geloof ik) om geholpen te worden (vind je op hun website). Je hebt inderdaad erg BV-onvriendelijk advies gekregen van jouw kinderarts :( ik geloof zelfs dat water onder de 6 maanden slecht is voor de niertjes? Aanleggen, aanleggen, aanleggen. En ook: goed voor jezelf zorgen, genoeg eten en zeker drinken! Succes mama, je kan dit!
5 maanden geleden
Vanavond hebben we controle bij K&G voor zijn gewichtje 🤞 hopelijk zit ie terug wat meer op z'n curve. Ik had gisteren nog eens gekolfd, maar niet echt meer opbrengst.
Ik heb hem de laatste twee dagen vooral veel aangelegd i.p.v powerkolven. Merci voor jullie steun en tips! 🥰
4 maanden geleden
Reactie op Ann9014
Hoe is het gegaan?
gewichtje ging toch wat in stijgende lijn, maar is nog altijd aan de lage kant. Hij woog 3kg020 bij de geboorte en nu 6kg095.
Van K&G mogen we verder doen zoals we bezig zijn. Die zijn daar veel relaxter.... die zei zelfs "jij bent de mama, jij weet best wat je kindje nodig heeft". Niet zoals bij de huisarts vorige week: "als het op is, op is op hé"
Ik snap dat er vanuit de medische wereld weinig druk gelegd wordt op het geven van borstvoeding omdat veel mama's eronder door gaan en ze zulke uitspraken doen vanuit een bezorgdheid en geruststelling. Maar bij mij geeft dat net het omgekeerde effect, ik raak daardoor in paniek. Het is ook weinig steunend als je aangeeft dat je ervoor wil gaan en dan te horen krijgt dat het oké is om te stoppen.
Volgende week komt mijn eigen vroedvrouw nog eens en dan herbekijken we opnieuw wat er moet gebeuren.
Ik ben alleszins blij dat ik het advies van de kinderarts niet zomaar heb opgevolgd. Mijn borstvoeding moest echt opnieuw afgestemd worden...