10 Reacties
één jaar geleden
Ik ga voor mijn echo’s bij een gynaecoloog en tussentijds voor vragen en info bij de Vroedvrouw.
Zij doet namelijk geen echo’s.
één jaar geleden
Ik heb enkel een gynaecoloog maar vanuit het ziekenhuis kreeg ik wel een paar afspraken bij de vroedvrouw apart (verbonden aan het ziekenhuis dus). Geen idee of dat normaal is? 🤭
Ik ga dus niet bij een zelfstandige vroedvrouw. Zie er voor mezelf niet echt nood aan momenteel.
één jaar geleden
Ik had bij mijn vorige zwangerschap een zelfstandige vroedvrouw die bij mij aan huis kwam. Dit is echt een aanrader! Je hebt zo een vaste vroedvrouw die er tijdens en na je zwangerschap voor je is. Ik kon elke keer met al mijn vragen bij haar terecht. Echt heel erg fijn!
Ik kon zo ook de suikertest thuis doen. Ook een aanrader. 😉
Dus zij gaat mij opnieuw begeleiden en ik heb ook mijn gynaecoloog.
Tijdens de bevalling zullen dit vroedvrouwen van het ziekenhuis zijn.
Een vroedvrouw in het ziekenhuis is telkens iemand anders en die kent jou niet zo goed en daar kan je ook niet even een berichtje naar sturen.
Dus daarom kozen wij voor een zelfstandige vroedvrouw ☺️
één jaar geleden
Reactie op Nesske
Bij mn eerste zwangerschap en nu ook heb ik zowel gynaecoloog als een zelfs ...
Wat is het verschil tussen opvolging in zkh en zelfstandige vroedvrouw? Voor ik bij gynaecoloog binnen ga, wordt bloeddruk/gewicht door vroedvrouw in zkh gecontroleerd. Infosessies worden in zkh ook door vroedvrouw gegeven.
één jaar geleden
Reactie op XAshX
Wat is het verschil tussen opvolging in zkh en zelfstandige vroedvrouw? Voo ...
Een zelfstandige vroedvrouw is iemand waarbij je nog extra op controle kan gaan tijdens de zwangerschap, buiten het ziekenhuis en ook uitleg geeft over bv enz, alsook nog eens luistert naar het hartje en tips geeft voor bij de bevalling. Na de bevalling komt ze dan ook nog eens wekelijks langs om baby te checken. Bij mij zal het een kz zijn, net als de 1e keer. zij verzorgt dan ook mijn wonde