12 Reacties

4 maanden geleden

Idem hier, ik lees mee 😉

4 maanden geleden

Ik lees ook graag mee

4 maanden geleden

Het is normaal dat ze op deze leeftijd cyclussen slapen van 45 minuten. Ze kunnen deze alleen nog niet altijd zelf aan elkaar koppelen. Mijn dochter slaapt in de voor en namiddag ook telkens een dut van 45' en smiddags een middagdut van 2u15 a 3uur maar vaak moet ik om de 45' even haar tutje terug gaan geven. Helemaal donker leggen helpt ook voor langere dutjes, dan maken ze meer melatonine aan (hormoon dat je slaperig maakt).

4 maanden geleden

Reactie op elineDD93

Het is normaal dat ze op deze leeftijd cyclussen slapen van 45 minuten. Ze ...
Als je het donker maakt, gaan ze dan niet denken dat het nacht is?

4 maanden geleden

Reactie op elineDD93

Het is normaal dat ze op deze leeftijd cyclussen slapen van 45 minuten. Ze ...
Onze zoon slaapt al anderhalve maand in het pikkedonker en met witte ruis, maar heeft jammer genoeg nog maar 3x twee cycli gekoppeld en anderhalf uur geslapen :) we proberen hem ook telkens te helpen om nog verder te slapen maar hij is te wakker en wil niet meer. Jammer genoeg voel je door de dag dan aan dat hij eigenlijk wel nog moe is en er wel deugd van zou hebben :)

4 maanden geleden

Reactie op Laureds

Onze zoon slaapt al anderhalve maand in het pikkedonker en met witte ruis, ...
Inderdaad jammer dat hij dan toch nog moe is! Ik hoorde van een andere mama dat haar zoontje, ondertussen al wel iets ouder, overdag ook enkel korte hazenslaapjes deed.. hij was heel alert en met alles bezig wat niet slapen was 😅

4 maanden geleden

Als ons kindje wakker wordt uit dutje, maar hij huilt met zijn oogjes toe, kunnen we het dutje vaak verlengen. We pakken hem op en wiegen hem opnieuw in slaap, lukt meestal binnen de minuut. Los daarvan denk ik ook dat die korte dutjes normaal zijn! Bij ons is't dag per dag. Soms doet hij dutjes van 30min, soms slaapt hij een uur, een uurenhalf. Maar 2u aan een stuk slapen is echt uitzonderlijk hier.

4 maanden geleden

Hier ook nog steeds hazenslaapjes (21 weken). Heel vermoeiend want heb het gevoel dat ik precies alleen maar bezig ben met hem in slaap te krijgen.

4 maanden geleden

Als ik hem niet wakker maak , blijft hij dikwijls langer slapen dan “nodig” tijdens zijn dutjes , hij zit nu op dikke 5u slaap overdag en is volgende week 4,5maand. Maar s’nachts van 21u30 tot 1-2u is oké maar het blijft het 2de deel van de nacht onrustig met de oogjes gesloten wel.. maar hem sussen of bedaren lukt amper dan, enkel een fles helpt. En dan nog is dit goed voor 1-2u en daarna begint hij terug.. dit is zo al heel lang in mijn ogen 😔.. en ik weet of vin maar geen oplossing. 🥴..

4 maanden geleden

Reactie op 1994bv

Hier ook nog steeds hazenslaapjes (21 weken). Heel vermoeiend want heb het ...
Yep hier ook

4 maanden geleden

Reactie op KimTB91

Als ik hem niet wakker maak , blijft hij dikwijls langer slapen dan “nodig” ...
Ik zou zijn dutjes overdag toch inkorten dat hij nog voldoende “slaapschuld” heeft om s nachts meer te slapen. Ik merk hier ook dat de nacht korter is als ze overdag meer slaapt…

4 maanden geleden

Hoelang mag een baby van 5 maanden wakker zijn? Die van ons weigert overdag nog te slapen