14 Reacties
4 maanden geleden
160 ml is veel! Ik geef tussen de 70-100 als het een volledige voeding is. Je moet rekenen: alles wat je geeft, zou je eigenlijk ook moeten (kunnen) kolven op dat moment, zodanig dat je melkproductie op pijl blijft. Zoals hier al gezegd werd: check eens La Leche League Vlaanderen (FB of instagram).
4 maanden geleden
Ons zoontje is ook 22 weken. We zijn ook al eventjes gestart met groentenpap. Noah dronk voor de start met patatjes altijd 4 flessen van 210ml per dag en ‘s nachts vaak nog een klein flesje van 120ml. Nu hij groentenpap eet, geven we hem soms ook nog een klein flesje bij afhankelijk van hoeveel groetenpap hij gegeten heeft. Zijn eerste fles ‘s morgens en zijn laatste fles ‘s avonds zijn nu soms zelfs 240ml 🙈 hij krijgt kunstvoeding
4 maanden geleden
Grote flesjes BV (!) zijn nefast voor je productie. Je kindje zal dit uitdrinken -want zuigbehoefte waardoor baby’s aan een flesje meer drinken dan ze uit de borst zouden drinken-, het maagje zal uitrekken en je baby verwacht steevast zo’n porties. Borstvoeding is ook snel verteerd, om de 2 uur. Als je dan steeds zoveel moet kolven, chapeau… als ik beide borsten kolf, kolf ik ook makkelijk 200 ml bij elkaar, maar ik wil graag nog een tijdje borstvoeding geven en ook weer vlot/normaal kunnen afbouwen als er wat vaste voeding bijkomt…
4 maanden geleden
150-160 ml afgekolfde melk klinkt mij best veel, maar elk kindje is anders natuurlijk 🙂 ons meisje van 20 weken drinkt porties afgekolfde melk van 80-120 ml (afhankelijk van hoeveel honger ze heeft op dat moment). Ze eet nog geen patatjes. Die hoeveelheid melk komt ook ongeveer overeen met wat ik kolf. Leuk dat je dit aanhaalt, ik was er zelf ook benieuwd naar!
4 maanden geleden
Momenteel krijgt hij hier 130gr patatjes .. maar wilt daarna amper nog melk drinken ( 20-30 heel sporadisch eens 60cc ) dus ik vermoed een portie van 150gr dat momenteel voldaan zijn.. zijn volgende fles is dan eentje van 200cc dat hij drinkt ( wel flesvoeding hier ) 🤷🏽♀️ ..
Het is zo’n verschil bij elk kindje. Begrijp jou struikelblok want ik vroeg / vraag mij dit ook steeds af .. hoeveel wat vervangt.. 😳