54 Reacties
één jaar geleden
Nog dames die echt al goed misselijk zijn? Ik stond vanmorgen op om te gaan werken en werd zo misselijk. Ik probeerde zoute dingen te eten en een stuk fruit. Maar niks hielp. Heb dan uiteindelijk besloten mijn werkgever te bellen en thuis te blijven. Momenteel nog steeds niet 100%.
Iemand tips die kunnen helpen?
één jaar geleden
Snel duizelig, heel erg moe en nergens zin in. rugpijn, hoofdpijn en de hele dag misselijk. Beetje lastig maar neem het er graag bij :)
één jaar geleden
Reactie op LienM2024
Nog dames die echt al goed misselijk zijn? Ik stond vanmorgen op om te gaan ...
Ik was afgelopen week even heel erg misselijk.. gelukkig had ik net een aantal vrije dagen van het werk. Vandaag was het iets minder met de misselijkheid maar dan wel weer heel lastige darmen en heel moe.
Ik denk dat het een beetje per vrouw en per dag afhangt wat helpt, maar ik heb al gemerkt dat dit bij mij helpt:
- ergens op zuigen (pepermunt/hopjes/andere harde snoepjes)
- water met gember en citroensap, steeds kleine slokjes met een rietje (ik werd misselijk van gewoon water)
- komkommer, avocado en banaan
- van die simpele minicrackers van Lu en zoute pretzel stokjes
- kleine beetjes eten (bijv. in plaats van een boterham twee keer een halve boterham) en niet te veel volume in de maag hebben
Een vriendin van me gaf als tip om Canada Dry te drinken, maar dat heeft mij niet zo geholpen tot nu toe.
één jaar geleden
Hier vooral heel moe en een moeilijkere vertering … veel lucht in maag en darmen
één jaar geleden
Reactie op XAshX
Zijn er nog vrouwen die last hebben van een “licht gevoel” in je hoofd en d ...
Ja, heel herkenbaar. Het kan zijn dat je bloeddruk in het eerste trimester wat te laag is. Ik heb dat sowieso en tijdens de zwangerschap nog feller. Kan je ook behoorlijk misselijk van worden, hé, van dat draaierig gevoel 😅
één jaar geleden
Reactie op XAshX
Heb jij tips om hier mee om te gaan? Een collega van mij had hier ook last ...
Zoute crackers en minute soup. Als het door je bloeddruk komt, heb je vooral een zoutboost nodig en niet per se suiker. Als het een suikerdipje is, kan cola of fruitsap ook wel helpen.
één jaar geleden
Reactie op Mama_anoniem
Zoute crackers en minute soup. Als het door je bloeddruk komt, heb je voora ...
Ik had het ondertussen ook al opgemerkt dat zoute crackers idd helpen😄 Vorige week een hele voorraad aangeslagen, want ze waren toevallig in de reclame🤣 ik heb ook totaal geen zin in zoet. Bloeddruk heeft in het begin paar keer te laag gestaan, maar in het ziekenhuis staat die dan altijd net iets te hoog. Door de stress zeggen ze. 😊
één jaar geleden
Reactie op XAshX
Ik had het ondertussen ook al opgemerkt dat zoute crackers idd helpen😄 Vor ...
Heel herkenbaar 😆 morgen moet ik terug op controle en dan zal mijn bloeddruk ook weer te hoog zijn door de stress 🫢 ik heb net wel meer zin in zoetigheden, totaal geen snoeper maar nu wek
één jaar geleden
Reactie op XAshX
Ik had het ondertussen ook al opgemerkt dat zoute crackers idd helpen😄 Vor ...
Idem! Bij de gynaecoloog is het ook altijd prima, terwijl een paar uur ervoor thuis 8 over 6 was 🙈 Dat is idd van de spanning.
En oh: naast zoute crackers, werken voor mij de zoute Pringles heel goed. Dat is toch nog anders dan gewone chips, wat me niet altijd lukt als ik misselijk ben. Ik ga niet zeggen dat het een gezond tussendoortje is, maar zo 5 Pringles ofzo kan me echt al goed doen ☺️
één jaar geleden
Reactie op XAshX
Bedankt voor de tips! Morgen nog eens gaan winkelen🙈
Haha, succes! Hopelijk heb je er wat aan ☺️
één jaar geleden
Reactie op EDK1987
Veel buikpijn, stelen in de buik... dan zin om te eten, maar nope plots gee ...
I feel you, completely 😂
één jaar geleden
Amai sinds dit weekend is de vermoeidheid eventjes next level. Ik moet elk uur precies even gaan liggen? Herkennen jullie dit? Woensdag 12 weken. Gelukkig heb ik vakantie!
één jaar geleden
Ik ben nu 12 weken en heb dat ook, die vermoeidheid! De misselijkheid is zo goed als weg, maar gisteren heb ik de halve dag geslapen. Op mijn werk kan ik niet zo goed rust nemen (werk in een winkel en we hebben niet echt een comfortabele personeelsruimte) dus dat voelde ik zaterdag ook wel.
één jaar geleden
Hier ook, extreem moe! Zou het liefst de hele dag slapen. Iemand die hier nog tips voor heeft?
één jaar geleden
Reactie op anoukdejonge1993
Hier ook, extreem moe! Zou het liefst de hele dag slapen. Iemand die hier n ...
Ik probeer wel minstens 1 keer per dag te dutten maar ik heb het voordeel dat ik vakantie heb. Verder helpt bij mij ook het omgekeerde: actief naar buiten gaan: wandelen, sporten,… kan ook wel net energie geven raar genoeg. 😌
Succes!