122 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op 1994bv

Hebben jullie goede bewaarpotjes? Ik ben nog op zoek!
Ik heb verschillende, van de Hema, action, Philips 😅

4 maanden geleden

Reactie op TessahS

Ik heb verschillende, van de Hema, action, Philips 😅
En is het ene beter dan het andere?

4 maanden geleden

Reactie op 1994bv

En is het ene beter dan het andere?
Goh nee,maar die van Philips zijn wat groter dus handiger voor groentenpap. In die van de Hema past precies 150 gram.

4 maanden geleden

Reactie op 1994bv

Hebben jullie goede bewaarpotjes? Ik ben nog op zoek!
Babmoov hier. Zowel de plastieken als de glazen. Mogen in de vriezer, vaarwas en microgolf. Bestaan in verschillende groottes. Ik raad wel aan om meteen de grote te nemen

4 maanden geleden

Reactie op Jana_

Babmoov hier. Zowel de plastieken als de glazen. Mogen in de vriezer, vaarw ...
Idem! 😃

4 maanden geleden

Voor de eerste hapjes die klein zijn kan je perfect ijsblokjes doen en inderdaad voor erna grotere, wij hebben zo een silicone vormen van 90ml waar je kan invriezen en nadien in zakjes kan doen. Hebben dit bij de oudste zo gedaan voor de soep toen en een paar extra noodgeval papjes

4 maanden geleden

Iemand suggesties ivm fruitpap ? Of wiens kindje het ook niet graag heeft ?🫣 Hij eet het absoluut niet graag 🥴 het gezicht kijkt verzuurd en er komen bijna traantjes aan te pas omdat het hem niet bevalt, zelfs eens lichtjes opgewarmd ook omdat het mss te koud was 🤷🏽‍♀️ Patatjes geen enkel probleem , dit zou hij zelfs 2x eten per dag 😅 De geprobeerde opties enkele dagen na mekaar : - appel/peer - banaan/kiwi + koekjesmeel want het was te dun. - morgen meloen/nectarine proberen. 🙏🏼

4 maanden geleden

Reactie op KimTB91

Iemand suggesties ivm fruitpap ? Of wiens kindje het ook niet graag heeft ? ...
Bij m'n eerste kindje werkte er ni veel. Na een kleine maand at hij het plots wél goed. Moeilijk, maar blijven proberen en op een gegeven moment loopt het vaak. Ik warmde het wel niet gewoon op, maar stoomde het echt in de babycook. Zo maakte ik dan ook ineens porties voor in de diepvries. Ik gaf het dan even warm als de patatjes

4 maanden geleden

Misschien eens banaan proberen. Allee Kan wel tips geven maar hier heb ik eigenlijk niet te Klagen die van mij eet alles 🙈

4 maanden geleden

Reactie op KimTB91

Iemand suggesties ivm fruitpap ? Of wiens kindje het ook niet graag heeft ? ...
Hier heeft hij super graag die tutjes waar je fruit in kan stoppen (weet de exacte naam niet) en in de vriezer kan leggen. Misschien vindt jouw zoontje dat ook fijn en kan hij zo wat wennen aan de nieuwe smaken ook? Het is maar een ideetje :)

4 maanden geleden

Je kan ook fruit en groenten combineren.. bijvoorbeeld appel met wortel of rode biet. Of peer met pompoen.

3 maanden geleden

Ik doe 1 soort stuk fruit en herhaal dan altijd 4 dagen hetzelfde en dan probeer ik een ander stuk fruit en dit lukt zeer goed en als ze dan al de soorten fruit geheten heeft die ik kon bedenken ga ik dan 2 stukken fruit doen nu 2 weken bezig lukt goed

3 maanden geleden

Reactie op bibi142

Ik doe 1 soort stuk fruit en herhaal dan altijd 4 dagen hetzelfde en dan pr ...
2 soorten stukken fruit

3 maanden geleden

Stomen jullie het fruit? Of raspen jullie het koud?

3 maanden geleden

Reactie op 1994bv

Stomen jullie het fruit? Of raspen jullie het koud?
Ik wissel wat af

3 maanden geleden

Reactie op NikkiMax

Hier heeft hij super graag die tutjes waar je fruit in kan stoppen (weet de ...
Tutjes heb ik ook in de vriezer.. eentje met banaan en eentje met appel/peer. En die vind hij dan wel weer aangenaam en tof om op te zuigen en met te spelen 🤦🏽‍♀️😅.. Vandaag was het appel/peer/vers sinaasappelsap ( vele zeiden mij dat dit een klassieker was dermee 😄) maar ook gene fan.. 🙄

3 maanden geleden

Reactie op TessahS

Je kan ook fruit en groenten combineren.. bijvoorbeeld appel met wortel of ...
Hmm nog niet aan gedacht , mss wel een opties 🤗

3 maanden geleden

Reactie op KimTB91

Hmm nog niet aan gedacht , mss wel een opties 🤗
Dat heeft er bij ons voor gezorgd dat hij goed (150gram) is beginnen eten!

3 maanden geleden

Hoe doen jullie dit in combinatie met op de opvang? Volgen zij dit verder op en geven jullie dit zelf thuis? Tegen mij heeft kind en gezin gezegd om de groenten tussen 11u en 13u te geven en het fruit tussen 14u en 16u, maar dan is hij dus nog bij de onthaalmoeder en zou ik het enkel in het weekend zelf kunnen opvolgen…

3 maanden geleden

Reactie op Sanya Genijn

Hoe doen jullie dit in combinatie met op de opvang? Volgen zij dit verder o ...
Onze opvang geeft groentenpap rond 11u. Wij geven zelf groentenpap bij het avondeten en fruit in de ochtend, maar op opvangdagen wisselen we dit dus om.