122 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op bibi142
Hoe maak je de fruitpap doe je daar al koek in ofzo ? En met welk fruit ga ...
Koek mag niet onder de 6 maanden. Wat ik meestal doe, is twee soorten fruit mixen. Zeker met banaan is dat dik genoeg. Wel opletten: banaan kan constiperen werken
4 maanden geleden
Reactie op bibi142
Dus 2 soorten fruit en zeker geen koek onder de 6 maand. Dit wist ik niet
Die 2 soorten is maar gewoon wat ik doe, hé. Ik ben geen pro. Maar koek mag effectief niet onder de 6 maanden =)
4 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Wij gebruiken dit boek
Ja dat is een handig boek he!
Wij volgen eigenlijk meer de Nederlandse richtlijnen dan de Belgische. Ik ben zelf Nederlander dus heb zowel Nederlandse als Belgische bronnen geraadpleegd, maar ik vind de schema's van het Voedingscentrum dus super handig om als leidraad te gebruiken dus wij volgen dat. Komt er eigenlijk op neer dat we de 6 flesjes op een dag een voor een vervangen voor een eetmoment. En we kiezen er ook voor om die eetmomenten zoveel mogelijk samen te hebben, dus dat David gewoon met ons mee eet.
4 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Oh cute! En?? Hoe gaat het? Ik vind het toch spannend om te beginnen met br ...
Het ene al wat beter dan het andere. Brocolli grote favoriet :-)
Tis angstig om ze de eerste kokhalsreflex te zien, maar ze geraakt er altijd zelf uit :-)
Voorlopig eet ze ervoor en erna nog aan de borst. Wil wachten met water tot ze echt 6 maand is
MOD
4 maanden geleden
Reactie op TessahS
Ja dat is een handig boek he!
Wij volgen eigenlijk meer de Nederlandse ri ...
Finn heeft wel al wat zaken geproefd, maar wij gaan de rapley methode doen voor thuis om samen te kunnen eten. Alles gaat al zo vlug dus zo oefenpapjes doen we niet echt. Op 6 maanden starten we
4 maanden geleden
Is er een bepaald uur dat jullie de hapjes geven? En geven jullie vlak daarna een melkvoeding? Kind & gezin zei dat dit het beste tussen 11u en 13u gegeven kan worden en daarna een melkvoeding, maar dit komt vaak slecht uit
4 maanden geleden
Reactie op Sanya Genijn
Is er een bepaald uur dat jullie de hapjes geven? En geven jullie vlak daar ...
Bij m'n eerste kindje deed ik dit steeds om 11 uur. Nu met ons tweede, laat ik het allemaal wat meer los. Komt het zo ni uit, dan krijgt ze later. Wel meestal ten laatste 15 uur, zodat het nog goed kan verteren
4 maanden geleden
Reactie op R2024
Doen jullie courgette met schil of zonder schil?
Ik heb de schil eraf gedaan
4 maanden geleden
Reactie op Sanya Genijn
Is er een bepaald uur dat jullie de hapjes geven? En geven jullie vlak daar ...
Wij geven fruit meestal in de ochtend en groenten tijdens het avondeten, omdat dit het beste uitkomt, en eigenlijk ook omdat het makkelijk is als hij met ons 'mee' kan eten.
Op de opvang krijgt hij rond de middag groenten, en eigenlijk merken we op die dagen geen verschil in de vertering..