122 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op bibi142

Hier begint het soms echt een stribbeling te worden met de flessen de eerst ...
Dus nu ga ik vandaag beginnen met fruitpap stel dat ze dat ook volledig eet Hou ik hier ook mijn hart vast hoeveel ze hier nog ga drunken

4 maanden geleden

Reactie op anoes90

Dus nu ga ik vandaag beginnen met fruitpap stel dat ze dat ook volledig eet ...
Hoe maak je de fruitpap doe je daar al koek in ofzo ? En met welk fruit ga je beginnen ?

4 maanden geleden

Reactie op bibi142

Hoe maak je de fruitpap doe je daar al koek in ofzo ? En met welk fruit ga ...
Koek mag niet onder de 6 maanden. Wat ik meestal doe, is twee soorten fruit mixen. Zeker met banaan is dat dik genoeg. Wel opletten: banaan kan constiperen werken

4 maanden geleden

Reactie op Mama_anoniem

Koek mag niet onder de 6 maanden. Wat ik meestal doe, is twee soorten fruit ...
Dus 2 soorten fruit en zeker geen koek onder de 6 maand. Dit wist ik niet

4 maanden geleden

Reactie op bibi142

Dus 2 soorten fruit en zeker geen koek onder de 6 maand. Dit wist ik niet
Die 2 soorten is maar gewoon wat ik doe, hé. Ik ben geen pro. Maar koek mag effectief niet onder de 6 maanden =)

4 maanden geleden

Reactie op Ann9014

Rapley is echt wel vanaf 6 maanden ☺️
Mijn kind zit goed rechtop en toont veel interesse …lukt al goed. We geven eerst de stukjes en daarna ook wat als pap…

4 maanden geleden

Reactie op tsoys

Mijn kind zit goed rechtop en toont veel interesse …lukt al goed. We geven ...
Oh cute! En?? Hoe gaat het? Ik vind het toch spannend om te beginnen met brokjes en weet niet goed waar ik best mijn informatie haal...

4 maanden geleden

Reactie op EDK1987

Wij gebruiken dit boek
Ja dat is een handig boek he! Wij volgen eigenlijk meer de Nederlandse richtlijnen dan de Belgische. Ik ben zelf Nederlander dus heb zowel Nederlandse als Belgische bronnen geraadpleegd, maar ik vind de schema's van het Voedingscentrum dus super handig om als leidraad te gebruiken dus wij volgen dat. Komt er eigenlijk op neer dat we de 6 flesjes op een dag een voor een vervangen voor een eetmoment. En we kiezen er ook voor om die eetmomenten zoveel mogelijk samen te hebben, dus dat David gewoon met ons mee eet.

4 maanden geleden

Reactie op tsoys

Mijn kind zit goed rechtop en toont veel interesse …lukt al goed. We geven ...
Zelfstandig recht zitten is niet in zo een stoeltje 🙂

4 maanden geleden

Reactie op Ann9014

Zelfstandig recht zitten is niet in zo een stoeltje 🙂
Ze zit ook in de zetel, geen zorgen 😉

4 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

Oh cute! En?? Hoe gaat het? Ik vind het toch spannend om te beginnen met br ...
Het ene al wat beter dan het andere. Brocolli grote favoriet :-) Tis angstig om ze de eerste kokhalsreflex te zien, maar ze geraakt er altijd zelf uit :-) Voorlopig eet ze ervoor en erna nog aan de borst. Wil wachten met water tot ze echt 6 maand is

4 maanden geleden

Reactie op tsoys

Ze zit ook in de zetel, geen zorgen 😉
Prima dan ☺️ het is een belangrijk verschil voor zo'n kleintjes daarom dat ik het zei

4 maanden geleden

Reactie op Ann9014

Prima dan ☺️ het is een belangrijk verschil voor zo'n kleintjes daarom dat ...
Zo dus… (al 15min)

4 maanden geleden

Reactie op TessahS

Ja dat is een handig boek he! Wij volgen eigenlijk meer de Nederlandse ri ...
Finn heeft wel al wat zaken geproefd, maar wij gaan de rapley methode doen voor thuis om samen te kunnen eten. Alles gaat al zo vlug dus zo oefenpapjes doen we niet echt. Op 6 maanden starten we

4 maanden geleden

Is er een bepaald uur dat jullie de hapjes geven? En geven jullie vlak daarna een melkvoeding? Kind & gezin zei dat dit het beste tussen 11u en 13u gegeven kan worden en daarna een melkvoeding, maar dit komt vaak slecht uit

4 maanden geleden

Reactie op Sanya Genijn

Is er een bepaald uur dat jullie de hapjes geven? En geven jullie vlak daar ...
Bij m'n eerste kindje deed ik dit steeds om 11 uur. Nu met ons tweede, laat ik het allemaal wat meer los. Komt het zo ni uit, dan krijgt ze later. Wel meestal ten laatste 15 uur, zodat het nog goed kan verteren

4 maanden geleden

Doen jullie courgette met schil of zonder schil?

4 maanden geleden

Reactie op R2024

Doen jullie courgette met schil of zonder schil?
Ik heb de schil eraf gedaan

4 maanden geleden

Reactie op Sanya Genijn

Is er een bepaald uur dat jullie de hapjes geven? En geven jullie vlak daar ...
Wij geven fruit meestal in de ochtend en groenten tijdens het avondeten, omdat dit het beste uitkomt, en eigenlijk ook omdat het makkelijk is als hij met ons 'mee' kan eten. Op de opvang krijgt hij rond de middag groenten, en eigenlijk merken we op die dagen geen verschil in de vertering..

4 maanden geleden

Hebben jullie goede bewaarpotjes? Ik ben nog op zoek!