122 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op Tily20

Ik had aardappel met moedermelk gemengd en dan wortel erbij. Hij had gister ...
Nu doen wij nog geen vaste voeding maar mijn oudste dochter had dat op 7 maanden ook met aardappelen dus wacht anders daar nog even mee en probeer over een week of twee nog eens + vergeet zeker geen vetstof! ☺️

4 maanden geleden

Reactie op 1994bv

De groentenpap gaat hier eigenlijk voor geen meter… Iemand tips?
Een paar ideeën: - textuur van de pap aanpassen : smeuïger of chunkier maken - op een ander tijdstip geven - geven wanneer hij zijn fles moet en dus honger heeft - groenten met fruit mengen - regelmatig geven wat hij wel lekker vindt - hapje geven wanneer je zelf ook eet, zodat hij je kan nadoen. David vindt avocado echt heel lekker. Dus als we paar slechte pogingen hebben gehad, dan geef ik weer avocado zodat we het momentum houden. Verder merk ik ook al dat hij broccoli echt niet wil, wortel en pompoen vindt hij dan wel weer lekker. We geven hier voor zijn 2e fles van de dag en tussen de laatste twee.

4 maanden geleden

Voorbeelden van groenten-fruit combinatie : - appel-wortel (samen koken en pureren) - peer-pompoen (pompoen koken en peer erin mee pureren) - broccoli-erwtjes-appel (koken en pureren, erwtjes uit de diepvries)

4 maanden geleden

Mijn dochtertje is 4,5 maand oud en wordt heel klagerig als ze ons ziet eten/drinken. Ze wil het dan ook in haar mond nemen. We dachten dus dat het wel tijd werd om te starten met papjes. Ze houdt haar hoofd al een tijdje goed recht, maar haar romp zakt wel nog wat schuin als we haar in de eetstoel zetten. Ik dacht dat het een vereiste was dat ze toch ook al relatief goed kunnen zitten voor ze papjes beginnen eten. Zou ze hier dan toch nog niet klaar voor zijn? 🤔 het lijkt zo moeilijk om nog langer te wachten 😅

4 maanden geleden

Reactie op Martsje

Mijn dochtertje is 4,5 maand oud en wordt heel klagerig als ze ons ziet ete ...
Is het in een gewoon zitje? Bij ons lukt het prima in de wipper of het babyopzetje van de eetstoel (zoals een wipper). Da's idd een raad die ze geven, maar is idd voor het recht houden van het hoofdje

4 maanden geleden

Reactie op Martsje

Mijn dochtertje is 4,5 maand oud en wordt heel klagerig als ze ons ziet ete ...
Ons zoontje zit ook nog niet recht van zichzelf, we geven de hapjes in het newborn zitje op de eetstoel. Het zijn ook nog maar oefenhapjes! Tegen de tijd dat het echt een fles gaat vervangen dan zal hij wel rechtop kunnen zitten.

4 maanden geleden

Reactie op Mama_anoniem

Is het in een gewoon zitje? Bij ons lukt het prima in de wipper of het baby ...
Ja, het is een gewoon zitje. We hebben niet zo’n opzetstuk voor op de stoel. Het hoofdje recht houden doet ze echt al heel goed, dus dan kunnen we toch al eens beginnen oefenen misschien met de wipper dan 😁

4 maanden geleden

Reactie op Martsje

Ja, het is een gewoon zitje. We hebben niet zo’n opzetstuk voor op de stoel ...
Ja, ik zou de wipper doen ze. Deden we zo met ons zoontje. Aten allebei volledige porties voor ze op hun poep konden zitten

4 maanden geleden

Reactie op TessahS

Ons zoontje zit ook nog niet recht van zichzelf, we geven de hapjes in het ...
Oh oké! Dan moet dit bij ons ook wel lukken. Bedankt voor de reactie! ☺️

4 maanden geleden

Reactie op Martsje

Oh oké! Dan moet dit bij ons ook wel lukken. Bedankt voor de reactie! ☺️
Geen probleem! Veel succes =) en geniet ook van die eerste hapjes eh =)

4 maanden geleden

Domme vraag misschien, maar geven jullie de oefenhapjes warm, lauw of warm? Ik had er graag volgende week mee begonnen omdat ik 2,5 week verlof heb en ik het dan zelf eerst wat kon opvolgen. Hij is tegen dan 4,5 maand ongeveer, maar hij vertoont nog geen ‘tekenen’ van dat hij er klaar voor zou zijn. Dus ik weet het niet goed…

4 maanden geleden

Reactie op Sanya Genijn

Domme vraag misschien, maar geven jullie de oefenhapjes warm, lauw of warm? ...
De patatjes warm/lauw (zoals haar melk ongeveer), fruitpap koud

4 maanden geleden

Reactie op Sanya Genijn

Domme vraag misschien, maar geven jullie de oefenhapjes warm, lauw of warm? ...
Totaal geen domme vraag, trouwens. M'n zoontje at fruitpap ook liever lauw. Dus dat stoomde ik

4 maanden geleden

Reactie op Mama_anoniem

De patatjes warm/lauw (zoals haar melk ongeveer), fruitpap koud
Hier hetzelfde, hoewel fruit meestal gewoon op kamertemperatuur, appel soms iets warmer.

4 maanden geleden

Wij gebruiken dit boek

4 maanden geleden

Aan welke leeftijd zijn jullie begonnen met de vaste voeding moeten ze echt 4 maand zijn ?

4 maanden geleden

Hier begint het soms echt een stribbeling te worden met de flessen de eerste 2 flessen van de dag gaan goed de andere minder ze is soms 1 uur bezig aan 180 bijvoorbeeld eerst eens 50 dan na 20 minuten nog eens 30 ofzo enzovoort ze stopt ineens en als je de fles dan wilt geven wordt ze boos … al vanalles geprobeerd maar het is echt een kwestie van geduld soms

4 maanden geleden

Reactie op bibi142

Aan welke leeftijd zijn jullie begonnen met de vaste voeding moeten ze echt ...
Best wel. De darmpjes kunnen de voedingsstoffen er nog niet uit halen onder de 4 maanden. En onder de 6 maanden moet melk nog steeds de hoofdvoeding zijn voor de groei. Nu ja, elk kindje is anders. Toen m'n zoontje zo'n periode was van minder goed melk drinken, was ik toch blij dat hij wel goed patatjes at al..

4 maanden geleden

Reactie op bibi142

Hier begint het soms echt een stribbeling te worden met de flessen de eerst ...
Ze hoeven niet altijd alles op te drinken, misschien eens de 3e fles iets later te geven wanneer ze honger heeft? De belangrijkste voedingsstoffen komen uit de melk voeding onder het 1e levensjaar! Dus die fles is echt belangrijk. Soms heeft een kleintje een hongerige periode en andere periode eten en drinken ze veel minder en dat is perfect oke ☺️

4 maanden geleden

Reactie op bibi142

Hier begint het soms echt een stribbeling te worden met de flessen de eerst ...
Sinds die van mij volledige groentenpap eet is het ook zo. Maar let gewoon op hoeveel ze gedronken heeft door de dag gisteren was dat bv 590 ml Dan heb ik ze toch nog een 5de fles gegeven en toen heeft ze nog 120 ml gedronken dus Kwam ze aan 710 ml op een dag