122 Reacties

5 maanden geleden

Rond welk uur van de dag bieden jullie dan vaste voeding aan ?

5 maanden geleden

Reactie op bibi142

11 uur en de dagen van de opvang rond 18 uur

5 maanden geleden

Reactie op 1994bv

Oohh dat ziet er een handige uit! Jij kan ineens verschillende groenten in ...
Ja gewoon met een vork een beetje prakken. Zoals je guacamole maakt ☺️

5 maanden geleden

Reactie op bibi142

Ik doe nu een fruithapje in de ochtend en groentenhapjes rond 17u, afhankelijk van wanneer (en hoe) hij van de opvang komt.

5 maanden geleden

Iemand al zoete aardappel geprobeerd? Doen jullie enkel zoete aardappel of in combinatie met iets?

5 maanden geleden

Ik ben als eerste gestart met wortel, leek een vliegende start met niet te veel krampjes en hij leek heel geïnteresseerd. Paar dagen later opnieuw geprobeerd en enthousiasme was een heel pak minder, toen dachten we ook zoete aardappel proberen maar ook geen succes. Hij duwt het ook nog met z’n tong naar buiten dus denk nog een beetje te vroeg.(18wk) We proberen het achter een paar weekjes opnieuw en in de tussentijd bereid ik al wat voor in m’n Nijntjes ijsblokvormpjes😍

5 maanden geleden

Reactie op 1994bv

Iemand al zoete aardappel geprobeerd? Doen jullie enkel zoete aardappel of ...
Ja, dat ging hier heel goed. Heb tot nu toe alleen los gegeven, maar in de vriezer nu een voorraadje gemengd met gewone aardappel.

5 maanden geleden

Reactie op tsoys

Hoe gaat het met de Rapleyers? Ik sta te popelen om te beginnen volgende we ...
Oh jij gaat al beginnen met Rapley! Ik dacht dat dit enkel vanaf 6 maand kon?

5 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

Oh jij gaat al beginnen met Rapley! Ik dacht dat dit enkel vanaf 6 maand ko ...
Ja ik dacht dat ook.

5 maanden geleden

Reactie op tsoys

Hoe gaat het met de Rapleyers? Ik sta te popelen om te beginnen volgende we ...
Rapley is echt wel vanaf 6 maanden ☺️

5 maanden geleden

Wanneer geven jullie de groentenpap/oefenhapjes juist? Wanneer het normaal tijd is voor een volgende fles of tussen twee flessen door?

5 maanden geleden

Reactie op 1994bv

Wanneer geven jullie de groentenpap/oefenhapjes juist? Wanneer het normaal ...
Hier tussendoor! Fruit geef ik nu tussen de eerste twee flessen, en groenten tijdens de lunch of avondeten. Vandaag was de eerste fles om 5u30 (🙈) en om 9u30 moesten we bij de dokter zijn. Dus vandaag wel het fruit vlak voor het tweede flesje gegeven, om 8u15, flesje dan on 8u30. Op een opvang dag geef ik het fruit vaak na het flesje. Dus bijvoorbeeld flesje om 6u, fruit om 6u45, en dan een dutje om 7u. De groentenhapjes geven we tijdens het avondeten op opvangdagen, en tijdens de lunch op niet-opvangdagen. Zodra hij genoeg eet, dan kan hij ook groentenhapjes eten op de opvang, en daar geven ze het ook in de middag.

5 maanden geleden

Reactie op TessahS

Hier tussendoor! Fruit geef ik nu tussen de eerste twee flessen, en groente ...
Eigenlijk dus niet echt een vast ritme hier, maar ik vind het handig als David samen eet met ons, en hij lijkt dan ook beter te eten.

5 maanden geleden

Reactie op 1994bv

Wanneer geven jullie de groentenpap/oefenhapjes juist? Wanneer het normaal ...
Hier half uurtje voor het flesje vandaag was dat 10u30 90 gram groentenpap en daarna flesje en dat drinkt ze Dan ook nog volledig leeg

4 maanden geleden

De groentenpap gaat hier eigenlijk voor geen meter… Iemand tips?

4 maanden geleden

Vraagje aan iedereen, Moet je sowieso doorheen een fase waarin je baby last/krampjes heeft van groentepap of is dit gewoon een signaal dat het nog te vroeg is? Hier al enkele keren opnieuw geprobeerd en dag erna kan hij geen 💩 doen en heeft duidelijk last…

4 maanden geleden

Reactie op 1994bv

De groentenpap gaat hier eigenlijk voor geen meter… Iemand tips?
Bij mijn collega lukte het eerst ook niet, dan een paar weken gewacht en dan lukte het wel… mss nog een beetje te vroeg?

4 maanden geleden

Reactie op NikkiMax

Bij mijn collega lukte het eerst ook niet, dan een paar weken gewacht en da ...
Ja mss is een weekje pauze nemen. Hij is 5 maanden dus dacht dat het wel tijd werd..

4 maanden geleden

Reactie op Tily20

Vraagje aan iedereen, Moet je sowieso doorheen een fase waarin je baby las ...
Wat had hij dan gegeten?

4 maanden geleden

Reactie op Chelchris

Wat had hij dan gegeten?
Ik had aardappel met moedermelk gemengd en dan wortel erbij. Hij had gister ongeveer 2 kleine koffielepeltjes en vandaag was het weer feest met 💩 doen…