27 Reacties
4 maanden geleden
Ik heb mijn dochter een zuivere lepel gegeven om mee te spelen (lees: te wennen aan de lepel), heb haar lepel ook al eens in mijn melk van de cornflakes gesopt -zodat het nat was, maar niet gevuld- en de lepel geschraapt aan een banaan zodat er wat 'pap' aan zat en zo naar haar mondje gebracht. Met andere woorden: probeer het eens met wat zoetere smaken.
Eveneens zeg ik bijna bij ieder hapje 'Aaaaaaa' om haar mondje te openen 😅
Wie weet kan het jouw zoontje ook helpen 🤷♀️
Soms zeggen ze ook dat het goed is om er even mee te stoppen en het na een paar dagen of week nog eens te proberen. Ik ben op een dinsdag gestart en het het eerste weekend geen pap gegeven. Dit omdat ze er vooral aan lekte en het niet doorslikte.
Succes! 🤞
4 maanden geleden
Begin je met groentepap en niet met fruit omdat het dan nadien niet te moeilijk is om groente te introduceren? Mijn 4 maand oude meid weegt klein beetje te weinig dus ik geef alles wat ze graag heeft (zodat ze toch beetje aankomt) en dat is van groente vooral wortel (van die kleintjes, die zijn zoeter) en voor de restl banaan en avodaco gemengd en dat gaat verbazend goed binnen. Eerst duwde ze ook met haar tongetje maar als ze het dan proefde ( zoetere smaken) ging het vlotjes
4 maanden geleden
Reactie op R2024
Hier van 27juni bezig maar nog steeds hetzelfde probleempje van het mondje ...
Advies rond aardbei en andere rode bessen is wel wachten tot 1 jaar.... Voor mij klinkt het gewoon dat je kindje er nog niet klaar voor is, laat het los voor een weekje en probeer dan eens opnieuw maar met een eenvoudige smaak, wortel avocado banaan die dingen en onthoud dat de voedingsstoffen nog steeds uit de melk komen onder het 1e levensjaar
4 maanden geleden
Hier gaat het ook niet super. Het is een paar keer heel goed gegaan, maar nu met zn tandjes heeft hij heel weinig interesse. Ik heb nu een paar potjes in huis gehaald om te kijken of dat wel goed gaat. Fruit gaat wel ok, maar meer dan 50 gram ook niet echt.
Ik maak me er niet echt druk om. Hij krijgt zijn hapjes bij ons aan tafel wanneer wij ook eten, en ik denk dat het vanzelf wel beter zal gaan.
4 maanden geleden
hier gaat enkel fruit goed, maar groentenpapjes met aardappel wilt ze niet, heb vandaag puree gemaakt met spinazie en ze moet er niets van hebben 😂 denk dat ze genoeg heeft voorlopig aan mijn melk, al kijkt ze wel al goed als wij aan het eten zijn.. het komt wel goed☺️.
4 maanden geleden
Reactie op tsoys
Onze meid zit ook onder de curve en is dan nog eens groter dan gemiddeld, m ...
Ja ik geef uitsluitend bv aangezien ze flesje weigert.. ze is nu bijna 5 maand en weegt 5kg. Mij hadden ze doorverwezen naar kinderarts, die zei om in te zetten op vaste voeding. Groetjes
4 maanden geleden
Bij ons gaat het ook moeizaam maar een tip die ik van mijn schoonmama heb gekregen is om een beetje melk onder de groentenpap te mengen.
3 maanden geleden
Help 😅 groentepap is hier tegenwoordig een ramp. Hij was begin deze zomer nochtans kei goed begonnen, maar nu de laatste tijd begint hij na een paar happen te krijsen en wil hij niet meer. Ik probeer verschillende smaken, vers, diepvries, uit de winkel, met fruit onder (want fruitpap lukt meestal iets beter)… zelfde resultaat. Ik weet niet meer aan wat het kan liggen. Hij is 6m1w.
Is dit bij nog iemand zo? Iemand tips?
MOD
3 maanden geleden
Mss net die rapley methode dat iets voor hem is? Weet dat het ok is dat het niet goed lukt he... ik ken een baby van 7 maanden die plots niet meer wou, zij was even gestopt met proberen en later op een ontspannen moment terug. Zelfs een consulent van kind en gezin zei tijdens de infosessie dat haar kind pas op 10 maanden een volledige maaltijd wou.
MOD
3 maanden geleden
Reactie op TessahS
Hier gaat het ook niet super. Het is een paar keer heel goed gegaan, maar ...
Tuurlijk... ik heb echt zo een leuk boek he en er stond ook in, begin ook niet rond een sprong of tandjes ofzo... wij zijn 10 dagen bezig en hij vindt het grappig😅. Ik merk wel dat hij constant bevestiging zoekt van mij. Zo van: vind ik dit lekker mama? Is het ok mama?🥰