15 Reacties

5 maanden geleden

Ik heb voor het eerst venkel gegeven bij m'n eerste kindje. Dat raadde de verpleegkundige van K&G aan voor de krampen. Verder wortelen, courgette, pompoen. Ook wel bloemkool maar wel sterk van geur en smaak dus moest hij nog enorm aan wennen. M'n tweede is nog nét te jong, al tel in enorm af. Hoe vlot het bij jou?

5 maanden geleden

Ik heb ook wortel als eerst gegeven en dan zoete aardappel, morgen courgette en advocado staat ook nog op de planning en zoete paprika. Venkel en witloof wou ik ook eens proberen en pastinaak zou ook wel goed zijn..

5 maanden geleden

Reactie op Chelchris

Ik heb ook wortel als eerst gegeven en dan zoete aardappel, morgen courgett ...
Op hoeveel weken ben je gestart? Ging het snel vlot? =)

5 maanden geleden

Reactie op Mama_anoniem

Op hoeveel weken ben je gestart? Ging het snel vlot? =)
Ik ben op 15 weken gestart ongeveer en het ging heel vlot. Daar ben ik wel blij om. Al is het iedere keer spannend afwachten hoe hij reageert op een nieuwe smaak 🙈😂 hij vindt het tot nu toe heel leuk en lekker en begint al te lachen als hij ziet dat zijn papje eraan komt 😇

5 maanden geleden

Reactie op Chelchris

Ik ben op 15 weken gestart ongeveer en het ging heel vlot. Daar ben ik wel ...
Oh, super! Bij m'n zoontje waren de krampen beter na een paar weken, omdat hij ni meteen volledige porties gaf. Daarom dat ik bij ons meisje al op 16 weken wil starten. Dan eet ze misschien kort na de 4 maanden al goeie porties en kan het ook bij haar snel beteren..

5 maanden geleden

Reactie op Mama_anoniem

Oh, super! Bij m'n zoontje waren de krampen beter na een paar weken, omdat ...
Zeker, ik zou het zeker proberen!

5 maanden geleden

Reactie op Chelchris

Zeker, ik zou het zeker proberen!
Ik ga nu wel dan die week nog wachten, tot na ik nog naar de kinderarts ben geweest voor opvolging van de reflux (echt de jackpot hier 🙈)

5 maanden geleden

Hier heeft ze al worteltjes gehad Dan spenazie en nu al 2 dagen boontjes

5 maanden geleden

Ik heb nu ingevroren in ijsblokjesvorm: zoete aardappel, wortel, sperziebonen, doperwten, courgette en bloemkool. Zoete aardappel en wortel gaan al goed.

5 maanden geleden

Wij gaan er op 19weken aan starten 🤭. K&G zei bij ons 4 maanden? Maar ik sta in het onderwijs dus ga het 10 daagjes uitstellen zodat ik er op men gemakje in de zomervakantie mee kan beginnen. Wij hebben zo een overzicht gekregen van wat we wanneer zouden mogen geven.

5 maanden geleden

Bij ons zei K&G om er steeds een aardappel bij te doen. Doen jullie dit ook zo? Wij gaan er normaal gezien eind juni mee starten.

5 maanden geleden

Reactie op NikkiMax

Bij ons zei K&G om er steeds een aardappel bij te doen. Doen jullie dit ...
Hier doe ik dat wel

5 maanden geleden

Reactie op NikkiMax

Wij doen eerst kleine hapjes, maar zodra dat goed gaat, gaan we er ook een aardappel bij doen.

5 maanden geleden

Reactie op NikkiMax

Ik deed dat ja en ga dat nu ook doen

5 maanden geleden

Reactie op NikkiMax

Dat zeiden ze bij mij ook, is iets nieuws, bij andere twee kinderen nooit gedaan🤷‍♀️.. de reden was om het smeuiiger te maken. Ik maak nu gewoon groentehapjes zonder aardappel, gaat prima 🙂