22 Reacties

één jaar geleden

Bij mij soortgelijk op 25weken zat ze op 750gram. Gynaecoloog zei dat het voornaamste is dat ze haar eigen curve volgt. Ik denk dus dat bij jou wel oké zit. Maar ik begrijp je vrees ❤️

één jaar geleden

Hier op 25 weken 800 gram waarbij gynaecoloog aan gaf dat ze net iets boven het gemiddelde zit. Op 3,5 week tijd was het gewicht verdubbeld, dus het gaat wel heel snel. Zou je inderdaad niet te veel zorgen maken, zolang de baby goed op de curve zit.

één jaar geleden

Ik ben vandaag 26 weken en echo gehad hier was het 800 en 29 cm maar ik ben zelf klein en me vriend even groot dus ik verwacht geen grote baby

één jaar geleden

Mijn gynaecologe is eentje die zegt alles op ieder ritme... :-) We gaan elke maand bij haar en ze kijkt na, maar bij ons heeft ze enkel op 20 weken alles uitgebreid (45 minuten) bekeken en nu pas op 32 weken. Elke kleine spruit heeft zijn/haar groeispurt wanneer ze wilt. Wat zij hiermee bedoelt is: ze wou ons niet onnodig elke maand ongerust maken. Ik let vooral op de uitgerekende datum op de echo... dan weet ik genoeg :-) Wat versta jij onder veel te licht?

één jaar geleden

Reactie op lolla

Ik ben vandaag 26 weken en echo gehad hier was het 800 en 29 cm maar ik ben ...
1 kilo 600 gram was mijn eerste

één jaar geleden

Reactie op anoes90

1 kilo 600 gram was mijn eerste
Ja ik kan het zeer zeker verstaan dat je je daarom zorgen maakt. Hoe staat de Dokter er tegenover? Kan je bij hem/haar terecht?

één jaar geleden

Bij mijn eerste zwangerschap was de baby bij 24 weken 700 gram geschat. Gynaecoloog zei dat het prima was… ze is wel bij de geboorte 800 gram zwaarder geboren dan ze dachten 😅

één jaar geleden

Reactie op EDK1987

Ja ik kan het zeer zeker verstaan dat je je daarom zorgen maakt. Hoe staat ...
Ja die zegt Dat ik mij niet echt zorgen moet maken maar heb toch bang wil Dat Gene 2de keer mee maken Dat ze zo licht gaat zijn

één jaar geleden

Reactie op anoes90

Ja die zegt Dat ik mij niet echt zorgen moet maken maar heb toch bang wil D ...
Ik snap jouw reactie hoor.. ❣️

één jaar geleden

Reactie op anoes90

Ja die zegt Dat ik mij niet echt zorgen moet maken maar heb toch bang wil D ...
Wat was jouw ervaring?

één jaar geleden

Ik maak me ook wel zorgen om het gewicht. Mijn dochtertje is op 25 weken op 600 gram geschat. Toch zeker ook aan de lichte kant...

één jaar geleden

Reactie op Martsje

Ik maak me ook wel zorgen om het gewicht. Mijn dochtertje is op 25 weken op ...
Hebben ze bij jou iets gezegd?

één jaar geleden

Mijne gaat te dik worden hij woog 70gr boven het gemiddelde dus maak me ook wel wat zorgen Iemand hier ook ervaring mee ?

één jaar geleden

Hier 26+5 en 1kg !

één jaar geleden

Reactie op EDK1987

Hebben ze bij jou iets gezegd?
Ja, dat ze helemaal onderaan de curve zit. Maar op 20 weken zat ze op hetzelfde percentiel dus ze volgt wel dezelfde lijn en dat is een goed teken.. Ze gaan nu wel de groei extra goed opvolgen (binnen 2 weken terug meten). Ik had ook weinig vruchtwater bij 20 weken en dat was op 25 weken beter dus kan er wel voor zorgen dat ze nu wat meer 'ruimte' heeft om te groeien. De gynae zegt dat we ons 'nog' geen zorgen moeten maken maar dat is zooo moeilijk 😅

één jaar geleden

Bij m'n eerste dochter woog ze 2650 gram ☺️ vorige week 3 jaar geworden en weegt nog maar een goeie 12 kg 😅 nu bijna 27 zwanger en bij controle bij zo'n 25 weken woog ze 699 gram, gynaecoloog zei dat ze in haar curve zit ☺️

één jaar geleden

Reactie op nidavelir92

Mijne gaat te dik worden hij woog 70gr boven het gemiddelde dus maak me ook ...
70 gram valt echt reuze mee hoor!!

één jaar geleden

24 weken en 680 gram. Genetisch gezien verwachten we een grote baby op dit moment vertrouw ik de metingen bij de gynaecoloog nog niet echt 100%

één jaar geleden

Reactie op lolla

Ik ben vandaag 26 weken en echo gehad hier was het 800 en 29 cm maar ik ben ...
Hier vandaag ook 26weken echo en 825gr. Ook wij zijn beide klein

één jaar geleden

Reactie op famvosjes

24 weken en 680 gram. Genetisch gezien verwachten we een grote baby op dit ...
Onze gynaecoloog gaf ook aan dat op 20 weken en 32 weken goed wordt gekeken, maar zij meet dan buikomtrek en enkel ook gewicht, ze gaf ons mee: elke baby groeit op zijn of haar tempo en soms ineens een spurt...