Vandaag gynacoloog geweest en baby Zou 650 gram wegen Zou niet bij de grootste horen maar toch goed op de curve zitten hoe zwaar waren jullie baby's in deze periode ?
Tis mijn 2de kindje en mijn eerste was veel te licht dus maak mij wat zorgen
Bij mij soortgelijk op 25weken zat ze op 750gram.
Gynaecoloog zei dat het voornaamste is dat ze haar eigen curve volgt.
Ik denk dus dat bij jou wel oké zit. Maar ik begrijp je vrees ❤️
Hier op 25 weken 800 gram waarbij gynaecoloog aan gaf dat ze net iets boven het gemiddelde zit. Op 3,5 week tijd was het gewicht verdubbeld, dus het gaat wel heel snel.
Zou je inderdaad niet te veel zorgen maken, zolang de baby goed op de curve zit.
Mijn gynaecologe is eentje die zegt alles op ieder ritme... :-)
We gaan elke maand bij haar en ze kijkt na, maar bij ons heeft ze enkel op 20 weken alles uitgebreid (45 minuten) bekeken en nu pas op 32 weken.
Elke kleine spruit heeft zijn/haar groeispurt wanneer ze wilt. Wat zij hiermee bedoelt is: ze wou ons niet onnodig elke maand ongerust maken. Ik let vooral op de uitgerekende datum op de echo... dan weet ik genoeg :-)
Wat versta jij onder veel te licht?
Bij mijn eerste zwangerschap was de baby bij 24 weken 700 gram geschat. Gynaecoloog zei dat het prima was… ze is wel bij de geboorte 800 gram zwaarder geboren dan ze dachten 😅
Ja, dat ze helemaal onderaan de curve zit. Maar op 20 weken zat ze op hetzelfde percentiel dus ze volgt wel dezelfde lijn en dat is een goed teken.. Ze gaan nu wel de groei extra goed opvolgen (binnen 2 weken terug meten). Ik had ook weinig vruchtwater bij 20 weken en dat was op 25 weken beter dus kan er wel voor zorgen dat ze nu wat meer 'ruimte' heeft om te groeien. De gynae zegt dat we ons 'nog' geen zorgen moeten maken maar dat is zooo moeilijk 😅
Bij m'n eerste dochter woog ze 2650 gram ☺️ vorige week 3 jaar geworden en weegt nog maar een goeie 12 kg 😅 nu bijna 27 zwanger en bij controle bij zo'n 25 weken woog ze 699 gram, gynaecoloog zei dat ze in haar curve zit ☺️
24 weken en 680 gram. Genetisch gezien verwachten we een grote baby op dit ...
Onze gynaecoloog gaf ook aan dat op 20 weken en 32 weken goed wordt gekeken, maar zij meet dan buikomtrek en enkel ook gewicht, ze gaf ons mee: elke baby groeit op zijn of haar tempo en soms ineens een spurt...