8 Reacties

9 maanden geleden

Hoi Carolien, ik snap dat het heel spannend is allemaal! Ons zoontje is twee jaar geleden geboren met een ongeplande (spoed)keizersnede, ik had me niet voorbereid op een keizersnede dus alvast heel goed dat je dat wel doet. De eerste dagen erna zijn idd heel pittig, de tweede dag laten ze je normaal al eens rechtstaan en ik vond dat is heel eng en een raar gevoel, alsof alles uit mijn buik ging vallen en in brand stond. Dus schrik niet wanneer je dat ook hebt, het is normaal 😅 bewegen is de eerste dagen moeilijk dus je zal inderdaad weinig of niks zelf kunnen doen buiten bed. Maar je baby vasthouden en knuffelen kan perfect hoor. Je wordt er zelfs door verplicht omdat je niet veel anders kan doen 😁 als de baby apart ligt, bel je gewoon iemand van de verpleging. Je ligt uiteindelijk 4 nachten in het ziekenhuis en tegen je thuis bent kan je al zoveel meer (al zal papa nog veel moeten aangeven). En je hebt de pijnstilling nog altijd hé die het in bed liggen zeer draaglijk maakt en het rechtkomen verzacht. Dus komt helemaal goed 😊 ik vond het ergste qua pijn gepasseerd na een week.

9 maanden geleden

Dag Carolien, ik ben vorige week trotse mama geworden van Louise via een ongeplande keizersnede. Ik had het heel moeilijk dat we dit moesten ondergaan maar alles voor je baby natuurlijk. We zijn nu een weekje verder en ik kan je alvast zeggen dat ik nog steeds niet kan doen wat ik wil. Je moet zeker kunnen tellen op je partner dat die veel op hem zal moeten nemen. Het is echt een rollercoaster aan emoties want je wilt voor je kindje zorgen maar dit lukt niet dus zou je daarop wel wat voorbereiden dat je niet veel ga kunnen doen. Maar eens je je baby ziet is het echt het mooiste wat er is! 🩷

9 maanden geleden

Dag Carolien Mijn dochtertje lag ook in stuit en ze werd dus op 8/2 geboren via keizersnede. De operatie (en de epidurale) waren voor mij ook een moment waar ik met heel veel angst naar keek. Als ik je kan geruststellen, de epidurale zetten heb ik amper gevoeld, daarna voel je dat ze aan je bezig zijn (je voelt dat ze bijvoorbeeld aan het bewegen met je lichaam zijn maar je voelt geen pijn). Dan komt je kindje en wordt dat bij je gelegd, een onvergetelijke moment. De eerste twee dagen zijn wat pittig. Ik hoop dat je een partner hebt waar je echt op kan tellen, zodat hij even de zorg van je kindje opzich kan nemen. Belangrijk is om zoveel mogelijk huid op huid met je kindje te doen, dan voel je echt wel een connectie ondanks het feit dat je niet echt kan verzorgen. Daarnaast konden wij echt heel veel hulp krijgen van de vroedvrouwen van het ziekenhuis. Zij willen je echt helpen, dus aarzel niet om hen te roepen. De tweede dag moet je rechtstaan. Tip: druk lichtjes op je buik op de wonde om ze wat steun te geven. Ik kreeg ook een soort spanband rond mijn middel om mijn buik te ondersteunen, je kan hier altijd om vragen. Ik zou zeggen, als je nog specifieke vragen hebt of erover wilt babbelen mag je me altijd laten weten. Ik hoop dat dit je wat gerust kan stellen en wens je een super bevalling toe! 🩶

9 maanden geleden

Reactie op Liessa11

Dag Carolien Mijn dochtertje lag ook in stuit en ze werd dus op 8/2 geboren ...
Oh, dankjewel voor je lieve reactie . Hier heb ik al heel veel aan. Het voelt soms wat stom om zoveel angst te hebben voor de operatie. En terwijl kijk ik ook echt enorm uit naar de komst van ons kindje. Maar het ongekende, de operatie,… het is best wel wat allemaal. Ik heb gelukkig een partner die mij begrijpt en vertrouw ook wel op de vroedvrouwen van ons ziekenhuis. Bedankt voor je bericht! Indien ik nog op vragen kom, hoor je nog van mij :-). Proficiat met jullie dochtertje, geniet van jullie gezinnetje.

9 maanden geleden

Reactie op Carolien De Roover

Oh, dankjewel voor je lieve reactie . Hier heb ik al heel veel aan. Het voe ...
De schrik voor het onbekende, ik lees precies een post van mezelf. Ik was zelf enorm aan het panikeren toen ik de epidurale moest krijgen. Maar geloof me, ik voelde niks ervan. Misschien nog een tip: geef op voorhand aan als je het ok binnenkomt dat je vrij angstig bent, dan kunnen ze jouw nog beter daarin begeleiden.

9 maanden geleden

Reactie op Liessa11

De schrik voor het onbekende, ik lees precies een post van mezelf. Ik was ...
Bedankt voor je berichten. Intussen ben ik bevallen van een flinke zoon: Leon. Bijzonder spannend allemaal maar vrij goed verlopen. Vandaag is het dag 2 en voel me al wat beter. Bedankt voor je geruststellende woorden!

9 maanden geleden

Bedankt voor je berichten. Intussen ben ik bevallen van een flinke zoon: Le ...
Oh waw 😍 wat een super schattig dropje! Gefeliciteerd! Ik hoop dat jouw keizersnede goed verlopen is en dat het opstaan uit bed voor de eerste keer goed is meegevallen. Nu voelt het misschien allemaal nog pijnlijk, maar als het een geruststelling is een dikke week later voelde ik me al een pak beter en was ik in huis al behoorlijk aan het rondlopen. Geniet met volle teugen van jou super schattig kindje! 😘

9 maanden geleden

Bedankt voor je berichten. Intussen ben ik bevallen van een flinke zoon: Le ...
Dikke proficiat met de geboorte. ☺️