4 Reacties
4 maanden geleden
Wij hebben de 1e 12 weken geen tut gebruikt (omdat ik het niet wou). Hij had het ook niet nodig. Dan hebben we tutje geïntroduceerd voor de slaapjes, hij viel er makkelijker mee in slaap -die tijd is nu ook voorbij :')
Nu wil hij de tut gewoon zelf niet meer (wordt kwaad als ik ze in zijn mond probeer te stoppen).
Ik heb ook heel veel commentaar gekregen "het zal een duimzuiger worden", "zie je, zijn vingers zitten al in zijn mond" en constant de vraag "Waar is zijn tut?". Vervelend.
Hij zit veel met zijn handen/vingers in zijn mond en soms is hij ook aan het duimzuigen. Ik maak er me geen zorgen in. Mocht ik nu zien dat hij het vaak doet als troost of om in te slapen, zou ik toch proberen weer tutje aan te bieden. Overdag geef ik hem vaak een speeltje, maar hij mag van mij ook lekker veel met zijn vingers in zijn mond zitten. Hoort erbij!
4 maanden geleden
Fijn om te horen dat jullie het ook niet wilden in het begin en ook opmerkingen kregen. Mensen kijken echt vaak gek op als we zeggen dat dat een bewuste keuze is, maar naar onze beleving had hij dat ook echt niet nodig.
Wij gaan nu proberen leren dat hij zonder ons in slaap kan vallen en willen dan kijken of het 'nodig' zou zijn om een tutje te introduceren om het makkelijker te maken.
4 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Wij hebben de 1e 12 weken geen tut gebruikt (omdat ik het niet wou). Hij ha ...
Pff vervelend zeg dat commentaar!
Hier wil hij soms een tutje, soms niet. Zit ook veel met zijn vingers in zijn mond, maar duimt niet. Alleen stopt hij soms een duim in zijn mond bij het drinken van de fles, dat is wel een beetje gek 😅